Ga naar inhoud

USB Stick

Liberate

Aanbevolen berichten

51 minuten geleden, Liberate zei:

maar bij het inpluggen staat er geen stuurprogramma op

Vertel even wat je hiermee bedoelt: krijg je een foutmelding of een of ander bericht?  Of: hoe wordt 'gezegd' (gemerkt) dat er geen stuurprogramma voor is?

(hoe duidelijker en hoe meer gegevens: hoe vlugger en gerichter forummers een tip kunnen geven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het berichtje : Wel ik steek de USB in de laptop , lampje brand op de usb stick. Muis en toetsenbord kan ik niet gebruiken.

Dan ga ik naar hardware en zie dat er geen stuurprogramma aanwezig is. (zie foto bovenaan).

Ik heb al zitten zoeken naar fabrikant voor drivers maar helaas. Heb gemaild naar het bedrijf waar ik dit gekocht heb.

Krijg geen foutmelding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Liberate zei:

mijn USB stick voor draadloze toetsenbord en muis was stuk

Dat noem je geen USB stick, maar een receiver (ontvanger). Dat kleine apparaatje ontvangt de signalen van draadloze muis en draadloos toetsenbord en geeft die door aan de computer.

In de fabriek zijn de receiver en muis/toetsenbord ‘gepaird’ (aan elkaar gekoppeld).
Je kunt dus niet zomaar een andere receiver kopen en dan verwachten dat die samenwerkt met jouw toetsenbord en muis. Dat lukt alleen met Unifying receivers van Logitech, maar dan moeten muis en toetsenbord ook van Logitech zijn en het Unifying stempel tonen.

Hier zie je zo’n Unifying receiver van Logitech: https://www.logitech.com/nl-nl/product/unifying-receiver-usb

Heb jij geen Logitech Unifying toetsenbord en muis, dan heb ik slecht nieuws voor je. Als de receiver stuk of kwijt is, dan zul je een nieuwe set (toetsenbord en muis) moeten kopen.

Dit lijkt me het apparaat wat jij gekocht hebt: https://elektronicavoorjou.nl/product/cc2531-usb-stick-dongle-zigbee/

Dat is dus geen receiver voor muis en/of toetsenbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toetsenbord en muis zijn van Microsoft en heb het ook zo opgezocht via de gegevens van de kapotte stick (receiver - sender )

Er stond een nummer op en een frequentie en deze komen ook overeen met de nieuwe stick. 

Moet toch zijn dat ik die op een of andere manier kan "pairen".?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij hetzelfde Zigbee apparaat gekocht waarvan ik de link gaf?

Zo ja, dan heb je programmeerkennis nodig om dat ding te kunnen gebruiken. 

De stick heeft een programmeerpoort en is daarmee te voorzien van custom firmware die bijvoorbeeld als ZigBee concentrator kan dienen. Je kunt zo je eigen ZigBee gateway maken en die gebruiken voor het aansturen van diverse apparaten zoals lampen, temperatuur sensors, schakelaars etc.

Je kunt er dus van alles mee aansturen, zoals smart verlichting, maar het is geen receiver voor muis en toetsenbord. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Als ik naar je afbeelding kijk zie ik staan CC2531 USB Dongels.
En een Dongle is:

Een dongle is een apparaatje dat via een USB-poort aangesloten wordt op een computer.
Die ervoor zorgt dat uw computer verbinding kan maken met het netwerk van een aanbieder.

Wat jij nodig heb is een usb-receiver die contact kan maken met toetsenbord/muis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef je weinig hoop, maar klik op de volgende link en lees wat daar staat: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/microsoft-24ghz-transceiver-v70/1aeea715-f7ce-42d3-88ac-786d4a16e5f6

Meestal geldt: receiver kwijt of stuk, dan heb je ook niets meer aan het bijbehorende toetsenbord en muis. Die kun je dan weggooien. Een andere receiver zal niet werken, want de receiver wordt in de fabriek gekoppeld aan die ene muis en dat ene toetsenbord.

En dat is ook logisch. Stel je zit in een ruimte met 10 andere mensen te werken op jullie computers. Iedereen gebruikt een draadloze muis en toetsenbord. Dan mogen de signalen van jouw toetsenbord en muis toch alleen maar aankomen bij jouw eigen computer? Het zou anders een zootje worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.