Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedeavond !

Ik ben al een tijdje bezig met de laptop van mijn vriendin te proberen herstellen nadat ze er water op had gemorst. De laptop deed helemaal niks meer. Ik heb hem zoveel mogelijk uit elkaar gehaald en ben er achter gekomen dat als ik de kabel verwijder uit de keyboard connector, de laptop weer werkt. Ik ben al zeer tevreden dat hij terug start. Maar zou graag terug het keyboard aan de praat willen krijgen, en weet niet goed hoe ik daar aan begin.

Het hele keyboard vervangen lijkt me wat moeilijk met dit model. Ik dacht misschien de connector zelf te proberen vervangen maar ben niet zeker of dit het probleem zal oplossen.

Weet iemand hoe ik best verder ga van hier ?

Alvast bedankt !

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Geplaatst:

Nog een foto met het moederbord verwijderd. Weet niet goed hoe ik onder dat zwart plastiek kan geraken om aan het keyboard zelf te komen.

4.jpg

Geplaatst:

Ik vrees dat je toch het toetsenbord zult moeten vervangen...

Ik zie op de eerste foto dat het een HP Envy laptop is, maar daar bestaan erg veel verschillende types van.

Om welk type HP Envy gaat het precies? Als je dat weet dan zoek je met Google naar: replace keyboard hp envy [juiste type]
Er staan veel demontagefilmpjes op YouTube.

Geplaatst:
14 minuten geleden, porrelaar zei:

Ik vrees dat je toch het toetsenbord zult moeten vervangen...

Ik zie op de eerste foto dat het een HP Envy laptop is, maar daar bestaan erg veel verschillende types van.

Om welk type HP Envy gaat het precies? Als je dat weet dan zoek je met Google naar: replace keyboard hp envy [juiste type]
Er staan veel demontagefilmpjes op YouTube.

Bedankt voor je reactie.

Het is een hp 15-ae113nb. Ik had al eens gezocht naar een demontage filmpje maar vond niet direct iets terug.

Zal nog eens goed kijken en eens zien of het keyboard apart verkocht wordt.

Geplaatst:

Bij ReplaceDirect koop je toetsenbord en front cover als een geheel.

Op ebay lijkt het enkel het toetsenbord te zijn.

Dan moet je eerst uitzoeken of jij het toetsenbord kunt losmaken van de front cover.

Geplaatst:

Ok bedankt :) Ik zal me morgen dan eens bezighouden met te zien of ik dat zelf zou kunnen doen.

Intussen kan men vriendin toch al verder met een usb toetsenbord. Dat is al het voornaamste.

Geplaatst:

Als je vriendin haar laptop alleen maar thuis gebruikt, dan laat je het interne toetsenbord niet aangesloten en gebruik je alleen het externe USB toetsenbord. Dat bespaart jou veel tijd en kosten.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.