Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, na een paar updates de laatste dagen van Windows 10 naar de nieuwe versie, ziet Mijn Verkenner er gans anders uit. Ik krijg geen overzicht te zien van Mijn Computer, het is zelfs lastig om deze pagina als hoofdpagina (zoals vroeger) in te stellen. Wie weet meer? mvg, Alain

2021-03-15_8-29-29.jpg

Geplaatst:

Mercury2001,

zo, heb jij er ook problemen mee? Ik begin stilaan te denken dat het met die laatste update(s) is en blijkbaar hebben sommigen er last van en anderen helemaal niet.

Zelf zit ik sindsdien ook met een probleem van vanzelf-verspringende-mapweergaven:

bij sommige mappen op mijn bureaublad heb ik die in 'Pictorgram-stijl' staan (Beeld > indeling > pictogrammen)

en sinds ong een week verspringen die gewoon op de 'Lijstweergave'

'k heb al van alles geprobeerd (oa een registeraanpassing) en dan is het weer even goed (zelfs na een reboot blijven ze dan zo) maar dan

plots staat alles weer 'fout'.

En nu ('k ben net even gaan kijken) staat alles (voorlopig) weer 'goed' (= zoals ik het wil).

Misschien zijn er nog mensen die dezelfde ervaring hebben?

Geplaatst:

Hallo Passer, hier ook problemen maar niet deze van jou; ondertussen gevonden voor de weergave: bovenaan links-navigatievenster, alles aangevinkt, dit dus 'voorlopig ok.

Ik was ook de Photoviewer kwijt, bureau bladafbeelding was zwart, en uiteraard konden geen foto's worden weergegeven in de thumbnail versie.

Was wel een heel lage serie van updates, vermoed dat er nog zullen volgen, mvg, Alain

Geplaatst:

Jij bent er dus uit Alain en het was dus wat anders dan wat ik meemaak.

Ik wacht maar op de lenteupdate van Windows en vermoed dat het daarmee wel terug in orde zal komen.

(al hoop ik dat het deze keer - sinds gisterenavond, toen ik het weer 'naar mijn hand zette' - toch blijvend zal zijn. Fingers crossed !  :)  Voorlopig is het dus (nog) goed.

Geplaatst:

Een staartje breien aan dit bericht: en even plots als het gekomen is, is het probleem voor mij ook weer verdwenen en heb ik er laatste dagen geen hinder meer van.

(dit valt wellicht onder: de raadselen van de computer?)

Geplaatst:

hallo Passer, gisteren nog 3 (drie!) updates gehad.. sedert problemen nu met weergave  van Mijn Verkenner.... Onoverzichtelijk, onduidelijk en verwarrend, Documenten 2 x te zien, Snelle toegang .....

onoverzichtelijk.jpg

Geplaatst:

Je bedoelt die dingen boven je C-schijf vermoed ik? Die zijn bij iedereen dubbel te zien hoor- de bovenste zijn gewoon maar snelkoppelingen naar...

(en de dingen die onder Snelle Toegang staan, kan je eruit kieperen als je wil: er rechts op klikken en kiezen voor Losmaken van snelle toegang - je kan er trouwens

andere dingen zelf ook inzetten door rechts op een map te klikken en te kiezen voor Aan Snelle Toegang vastmaken)

Geplaatst:

ja, inderdaad, maar uitkieperen werkt niet, ze blijven staan,

Ook nog bvb de schijf Documenten, 2 x zichtbaar, verwijderen lukt ook niet, idem voor de mappen op het Bureaublad, iCloud drive en foto's, Ondedrive, Telenet decoder, .... allemaal niet te verwijderen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.