Ga naar inhoud

Nieuwe PC gezocht

Jee

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben op zoek naar een nieuwe pc om wat te gamen, pokeren, youtube te kijken... Het moeilijkste vind ik, wat moet ik kopen? AMD of INTEL? En waar moet ik kopen? Lokale pc-shop of gigant zoals Coolblue, bol, mediamarkt,... ?

• Waarvoor heb ik een PC nodig? - Voornamelijk om te gamen: Anno 1800, Rainbow Six Siege, GTA V, Arma 3, ...
  • Wat is mijn budget? - 3.500 euro
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - Maakt niet uit. Ik zou hem liefst kopen
  • Ga ik overklokken? - Dat mag, soms bieden we dit wel aan met garantie. Zonder garantie hoeft dit dus zeker niet.
  • Ga ik later upgraden? - ja, upgraden op termijn moet wel mogelijk zijn.
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Goede vraag. Ik wil zoveel mogelijk wireless. Dus zeker goede "wifi" in de PC.
  • Ga ik zelf assembleren? - Neen.
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - Ja, Windows 10.
  • Ga ik zelf installeren? - Nee.
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Ik heb het liefst alles van hetzelfde merk. Moest ik een PC van Asus kopen zou ik ook liefst scherm, toetsenbord en muis van Asus hebben. Als ze die allemaal al in hun gamma hebben.
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Alles, pc, scherm, toetsenbord en muis. Liefst alles draadloos.
  • Heb ik specifieke wensen? - Stil is wel belangrijk. Geen RGB nodig. En zuinig mag uiteraard ook maar dat is ondergeschikt.
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Ik woon in België, sowieso AZERTY. Ik weet niet goed waar ik best kan kijken om een pc te kopen. Vandaar dat ik hier ff kom horen.

Ik las ook wel dat er momenteel een tekort aan videokaarten is...  dus misschien is het nu niet de moment om te kopen?

Als je nog graag extra info wil, vraag maar raak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad reeds langere tijd een tekort aan grafische kaarten wat de prijs ervan de hoogte in jaagt.

Bijna alle grafische kaarten zijn in prijs meer dan verdubbeld en sommige modellen hikken zelfs tegen het drie dubbele aan.

Zo koste een GTX 1050Ti in november 2020 tussen de 150 &170 € en momenteel kost zo een kaart tegen de 400€.

En dit is het geval voor alle andere kaarten dus zou je nog kunnen wachten dan zou ik dat zeker doen.

Wil je een zwaardere grafische kaart praat je al snel over 800 tot 1000€ :wacko2:

aangepast door Dasle
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.