Ga naar inhoud

Computer herstart automatisch na aanzetten

GameyGames

Aanbevolen berichten

Laatst heb ik een nieuwe videokaart gekocht voor mijn gamer computer. Dit was de Club 3D HD4870 1024mb overclocked edition van ATI. Deze heb ik ongeveer 3 dagen geleden in mijn computer gemonteerd samen met nieuw geheugen (2x 2gb 1066mhz van ocz) dit bleek goed te werken en ik had geen problemen tijdens de eerste keer opstarten.

Alleen na de eerste dag kwam dat het beeld soms begon te flikkeren tijdens het spelen van spelletjes en dat op een gegeven moment ik een blauw scherm kreeg tijdens het opstarten van windows en sinds vandaag dat mijn computer opeens uitvalt tijdens te internetten enzo. Hij deed het nog wel en ik had hem veilig uit gezet en wilde hem gaan testen op een televisie scherm die beneden stond omdat ik wel eens wilde weten of hij ophoudt met de problemen op een grotere resolutie

Dus ik ging naar beneden en zette de computer neer en koppelde hem aan het televisiescherm en toen startte hij de eerste keer tijdens het booten helemaal door en toen ik net ingelogd was viel de computer uit. Daarna toen ik het nog een keer wilde proberen ging hij tot aan het laad balkje van windows vista boot en viel hij dus weer uit... na kabels wisselen en alle cd's/dvd's en usb sticks eruit halen gaf het nog geen succes.

Daarna ging ik hem open maken en alle aansluitingen controleren. Dat bleek zo te zien goed te zijn. Ik bracht hem naar boven en ging hem nog een keer starten met alles zoals hij eerst stond en toen deed hij het helemaal niet meer.

Wat ik dus vermoed is dat de voeding het probleem is. Namelijk bij de installatie van de videokaart had ik een tweede 6-pin PCI connector nodig. Met een stekkertje die van twee van de 4 pins connector één 6 pins PCI maakt was dit opgelost. De videokaart heeft 500 watt minimaal nodig. En mijn voeding is 450 watt.

Wat ik dus denk is dat de voeding het probleem is wat dus langzaam aan het kapot aan het gaan is door de piekvermogens die de videokaart vraagt.

Zou iemand kunnen zeggen of dit het probleem is of dat het een ander probleem is?

Specificaties:

- Antec Nine Hundred behuizing

- 450 watt chieftec voeding

- 2 sata harddisks (2x 500)

- 4 gb ddr 2 1066 mhz

- Intel Core 2 Duo E6600

- ATI Radeon HD4870 1GB OC Edition

Alvast bedankt voor degene die mij wilt helpen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.