Ga naar inhoud

Outlook 2016 - instelling automatisch aanvullen in AAN, CC en BCC


Irmaxx59

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Ik maak gebruik van Outlook 2016 en sinds kort heb ik een terugkerend probleem.

Indien ik een nieuw e-mail wil opmaken of een e-mail wil doorsturen, dan kom ik af en toe het volgende probleem tegen.

Het automatisch aanvullen in de vakken AAN, CC en BCC werkt niet (meer). Het heeft WEL gewerkt.

Ga ik naar Bestand » Opties » E-mail en scroll ik naar beneden naar Berichten verzenden, dan constateer ik

dat het 'vinkje' weg(!) is voor de keuze "Lijst voor automatisch aanvullen gebruiken voor suggesties van namen wanneer u name in de vakken Aan, CC en BCC typt."

Klik ik het 'vinkje' weer aan en klik ik op OK, dan werkt het automatisch aanvullen weer....!

Dus zónder dat ik in de Opties kom, is af en toe de optie voor het aanvullen "ineens"(?) uit.

 

Heeft iemand dit weleens aan de hand gehad en is eventueel ook bekend wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Heeft Windows Update er wellicht mee te maken of de geïnstalleerde updates? Wellicht Windows 10 update 21H1?

 

Zie met belangstelling jullie antwoord(en) tegemoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit eens: startknop (links onder) > typ Programma's > Vraag: Programma's installeren of verwijderen? : klik dit open en je krijgt een lijst van al je software.

 

Ga daar naar Microsoft Office en klik er op

Je krijgt de keuze: wijzigen of verwijderen?  Kies Wijzigen en daar krijg je dan enkele opties, o.a. Herstellen.

Probeer het eens met Herstellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Passer

Bedankt voor je reactie en je tip.

Heb Microsoft Office op de bovengenoemde wijze hersteld.

Daarna de PC opnieuw opgestart en Outlook geopend.

Het automatisch aanvullen werkte weer; ook het Verzenden werkte weer.

Als ik een e-mail wilde verzenden, dan bleef het in Postvak UIT staan.

Maar alles lijkt weer te werken en de 'vinkjes' staan correct in Opties.

 

Ik sluit Outlook weer af (niet de PC) en start Outlook weer op en wat blijkt..... beide problemen zijn weer terug!

Sluit Outlook weer af en start het weer op en de beide problemen zijn weer opgelost?!

 

Ik begrijp niet goed wat hier gebeurt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Irmaxx59 zei:

Als ik een e-mail wilde verzenden, dan bleef het in Postvak UIT staan.

Zo hoort het toch? Of bedoel je iets anders?

 

En wàt er precies gebeurt snap ik ook niet, maar: hoe is de situatie nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Zo hoort het toch? Of bedoel je iets anders?

Nee, zo hoort het niet.

Als je in outlook een nieuw mailtje hebt opgemaakt (of op een bestaand mailtje beantwoordt of doorstuurt), dan wordt het e-mailtje via Postvak UIT verzonden, dat klopt!

Maar het hoort daar niet te blijven staan totdat je het handmatig moet verzenden.

In Opties hoort het 'vinkje' bij "Lijst voor automatisch aanvullen gebruiken voor suggesties van namen wanneer u name in de vakken Aan, CC en BCC typt." te blijven staan en

niet dan wel en dan niet aangevinkt te zijn.

 

Mijn probleem nogmaals is, dat de 'vinkjes' spontaan(?) verdwijnen en weer verschijnen zonder aanwijsbare reden.

Opties voor Outlook2016 - Verzenden en Ontvangen.jpg

Opties voor Outlook2016 - Berichten verzenden.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ben al terug.

 

Probeer dit even:

Sluit Outlook af

Maak een nieuw, leeg Outlook-profiel en stel dit in als het standaardprofiel.

Start Outlook 2016. Sluit het vervolgens opnieuw af.

Stel uw echte profiel opnieuw in als het standaardprofiel.

Start Outlook 2016 opnieuw

Het probleem moet worden opgelost.

 

Dit volgens een zekere Tech Ahoy Thomas

(en 4 lezers vonden het een nuttige oplossing - misschien ben jij de volgende?)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Passer wrote:

Probeer dit even:

Sluit Outlook af

Maak een nieuw, leeg Outlook-profiel en stel dit in als het standaardprofiel.

Start Outlook 2016. Sluit het vervolgens opnieuw af.

Stel uw echte profiel opnieuw in als het standaardprofiel.

Start Outlook 2016 opnieuw

 

Oké....  Hoe maak ik een nieuw profiel aan zónder dat Outlook actief is?

Normaliter gaat dat toch via Bestand » Accountinstellingen » Profiel wijzigen of niet soms?

 

En eenmaal uiteindelijk terug bij mijn 'echte' profiel, ben ik dan wel of niet alle adressen kwijt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.