Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik ben einde raad. ivm een tekort aan ruimte had ik besloten om mijn huidige SSD (Kingston) van 128 GB te vervangen voor een Kingston 960 GB.

Ik heb eerst veel gelezen op internet en forums om te zien waar je allemaal tegen aan zou kunnen lopen.

Heb een Kloon van mijn huidige harde schijf geprobeerd te maken met Acronis true image en gedaan wat er beschreven stond op de site van Kingston en anderen mbt het klonen van de SSD.

na het klonen mijn oude SSD afgekoppeld en de nieuwe aangekoppeld gelaten. op dat moment startte de PC niet op maar kwam met de melding Preparing PC automatic repair. Ik dacht dit zal wel normaal zijn.

Echter daar kwam de PC dus nooit meer uit. Heb de PC toen uitgezet en mijn oude SSD weer aangesloten en de nieuwe verwijderd en de PC draaide weer als daarvoor.

Als ik nu de nieuwe SSD via een USB adapter (met extra voeding USB) aansluit is deze niet zichtbaar in Apparaat beheer of bij de schijfstations, terwijl dit wel het geval was op het moment van klonen.

Ik heb tot op heden nergens op het internet kunnen vinden wat er aan de hand zou kunnen zijn behalve dat er iets in de BIOS gebeurt kan zijn maar daar heb ik geen verstand van.

Kan iemand mij helpen?

 

 

Geplaatst:

Dank je voor je reactie, heb ook deze geprobeerd maar het effect blijft hetzelfde. ik ben bang dat het aan de USB aansluiting ligt. ik heb nu een apart docking station besteld welke ook kan klonen. Gelijk nog maar een nieuwe SSD erbij genomen eens kijken of dat gaat werken. misschien is mijn nieuwe SSD wel niet OK dan zie ik dat ook meteen.

Ik laat hier nog wel even weten wat ik heb kunnen vinden.

 

groet,

 

 

Geplaatst:

Dat maakt eigenlijk niet uit hoor, daar weet Acronis True Image wel raad mee.

Geplaatst: (aangepast)

Dank voor jullie reactie en meedenken. Het probleem is inmiddels opgelost. het had te maken met de aansluiting in eerste instantie via de USB SATA kabel. Daar werd de schijf eerst door herkend en ook daarmee de schijf gekloond. Dit leek allemaal goed te zijn gegaan echter bij plaatsing in de PC werkte deze niet. toen de schijf rechtstreeks aangesloten in de PC en sopnieuw een kloon uitgevoerd

en vanaf dat moment ontstond het beschreven probleem en was de schijf daarna met geen mogelijkheid meer te benaderen.

Ik heb toen een LC-DOCK-U3-HUB gekocht waarmee je ook zonder PC kunt klonen en dat werkte perfect. daarna alleen nog de herstel partitie weggooien en mijn Windows partitie uitgebreid en hij draait weer als een zonnetje.

 

Kortom het probleem is opgelost en voor de mensen die tegen een soortgelijk probleem aanlopen zo een dock station is echt wel een uitkomst en het is geen weggegooid geld aangezien je deze nu nog steeds kunt gebruiken voor andere doeleinden dockingstation voor SSD kaarten of als USB 3.0 HUB. Had ik dit maar van te voren geweten want die kabel was maar een fractie goedkoper.

aangepast door Gonzo
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.