Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het lijkt mij het eenvoudigste om je systeem terug te zetten naar een vorige situatie via herstel.

 

Typ "herstel" in het zoekvak, je kan nu systeemherstel starten, 2e optie : recente wijzigingen ongedaan maken, bestanden worden niet gewijzigd. Je kan dan kiezen naar welke toestand je wil teruggaan (datum wordt weergegeven, neem die van enkele dagen geleden).

Dit neemt wat tijd in beslag....

 

Dan werkt de printer opnieuw en kunnen de printerspecialisten hier zich concentreren op het scanprobleem, waar ik ondertussen zelf wat op zal studeren.

 

Ondertussen, @droske, wat had je exact gevonden in het speccy verslag? 

Geplaatst: (aangepast)

OK. Is het IP-adres van de printer nog steeds hetzelfde?

 

En blijkbaar werk je met een Color Network Scangear V 2.1.1 (volgens schermafdruk van je geïnstalleerde programma's), de laatste versie is hier [Windows 64bit] Color Network ScanGear V2.71 (is versie 2.7.1, eveneens van 2015 maar alla.....)

 

Eveneens na te gaan : beschikt je machine over de laatste Firmware? In de manual lees ik dat een firmware-update zich aankondigt via het bedieningsscherm.

 

aangepast door p38cyq
typfout
Geplaatst:

Hallo, hallo, ‘Color Network Scangear’ is inderdaad de scansoftware en we herinneren dat toen de machine nog onder garantie was en een servicecontract had bij Canon, de firmware werd bijgewerkt. Op het bedieningspaneel komen ook totaal géén meldingen.

Groetjes 

Geplaatst:

Hier zijn we dan weer terug. Intussen hebben we ok nog opnieuw software dienen te installeren (Advanced IP scanner), aangezien deze na het terugzetten van de pc natuurlijk was verdwenen.

 

De printer echter print nog steeds niet. Allicht dient de driver opnieuw geïnstalleerd.

 

Wij hebben ook het ip-adres van de printer nagekeken en dit blijkt nog steeds hetzelfde (192.168.0.106).

 

Nu wachten we op verdere instructies van team van PC-helpforum.

 

Fijne avond!

 

 

Geplaatst: (aangepast)

Ik vrees dat je steeds verder van wal geraakt.

 

Wat me in je berichten vooral is opgevallen:

 

  1. De printer staat (stond) offline bij Printers en scanners. Zolang dat het geval is is hij niet bereikbaar. Dat kan van alles zijn. Als hij UIT staat is hij namelijk ook niet bereikbaar.
  2. Netwerkdetectie en het delen van bestanden bleek uitgeschakeld te staan. Dat hadden ik en ook de andere volgers moeten opgemerkt hebben in het Speccy snapshot. Ik vraag me af of dat nu wel in orde is. Men mag namelijk niet vergeten de eventuele wijzigingen op te slaan!!!
  3. Ik lees dat er twijfels bestaan over de geïnstalleerde versie van de scansoftware. https://nl.canon.be/support/products/imagerunner/imagerunner-c1028if.html?type=drivers&language=&os=windows%2010%20(64-bit)#disclaimer
  4. En hier een screenshot van die pagina. Let op de release data! afbeelding.thumb.png.fc89238779dd3d6bae1f4156d51a221b.pngDe versie nummering is inderdaad heel vreemd.
  5. Eerder zei je dat je, ten tijde van Proximus, met dezelfde software via al je computers kon scannen en printen. Je had toen echter slechts enkel een een inmiddels verouderde driver voor je printer geïnstalleerd staan (pas in mei van dit jaar geïnstalleerd) en zelfs helemaal geen Canon Scansoftware. Kun je dat even verklaren? Of scande je toen via Windows Scannen en Faxen of via de Microsoft app Scanner? clarkie vroeg eerder ook al via welke software je eerder scande maar daar heb je nooit op geantwoord.
  6. Op zaterdag 7 aug. om 13:33 u toon je een foto van IP-instellingen waarvan je nadien toegeeft dat die dateren van de tijd dat je nog klant was bij Proximus. Ik vraag me af waar dan plots die "oude" foto vandaan komt? Kun je geloven dat men op den duur gaat twijfelen aan de verstrekte info?
  7. Al van in het begin van dit topic stond ik er van versteld dat er nog zo weinig software op deze pc geïnstalleerd is. De oudste geïnstalleerde software (De toch ook al erg verouderde Libbre Office versie 6.4.3.2) dateert van 21 mei 2020 (vorig jaar dus). Het is allemaal zo ongewoon.
  8. Deze Canon printer kun je niet tot de gewone huiskamer printers rekenen, hoewel hij al niet zo jong meer is en als tweede hands in gebruik kan zijn. Daarnaast spreek je meermaals van "meerdere computers". Maakt alles deel uit van een bedrijf?

 

Ik zou toch graag mijn vragen beantwoord willen zien alvorens ik nog verder tijd steek in dit topic. Sorry hoor, maar het wordt tijd dat we de koe bij de horens kunnen vatten.

 

 

 

aangepast door droske
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.