Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur terug, droske zei:

Ik vrees dat je steeds verder van wal geraakt.

 

Wat me in je berichten vooral is opgevallen:

 

  1. De printer staat (stond) offline bij Printers en scanners. Zolang dat het geval is is hij niet bereikbaar. Dat kan van alles zijn. Als hij UIT staat is hij namelijk ook niet bereikbaar.
  2. Netwerkdetectie en het delen van bestanden bleek uitgeschakeld te staan. Dat hadden ik en ook de andere volgers moeten opgemerkt hebben in het Speccy snapshot. Ik vraag me af of dat nu wel in orde is. Men mag namelijk niet vergeten de eventuele wijzigingen op te slaan!!!
  3. Ik lees dat er twijfels bestaan over de geïnstalleerde versie van de scansoftware. https://nl.canon.be/support/products/imagerunner/imagerunner-c1028if.html?type=drivers&language=&os=windows%2010%20(64-bit)#disclaimer
  4. En hier een screenshot van die pagina. Let op de release data! afbeelding.thumb.png.fc89238779dd3d6bae1f4156d51a221b.pngDe versie nummering is inderdaad heel vreemd.
  5. Eerder zei je dat je, ten tijde van Proximus, met dezelfde software via al je computers kon scannen en printen. Je had toen echter slechts enkel een een inmiddels verouderde driver voor je printer geïnstalleerd staan (pas in mei van dit jaar geïnstalleerd) en zelfs helemaal geen Canon Scansoftware. Kun je dat even verklaren? Of scande je toen via Windows Scannen en Faxen of via de Microsoft app Scanner? clarkie vroeg eerder ook al via welke software je eerder scande maar daar heb je nooit op geantwoord.
  6. Op zaterdag 7 aug. om 13:33 u toon je een foto van IP-instellingen waarvan je nadien toegeeft dat die dateren van de tijd dat je nog klant was bij Proximus. Ik vraag me af waar dan plots die "oude" foto vandaan komt? Kun je geloven dat men op den duur gaat twijfelen aan de verstrekte info?
  7. Al van in het begin van dit topic stond ik er van versteld dat er nog zo weinig software op deze pc geïnstalleerd is. De oudste geïnstalleerde software (De toch ook al erg verouderde Libbre Office versie 6.4.3.2) dateert van 21 mei 2020 (vorig jaar dus). Het is allemaal zo ongewoon.
  8. Deze Canon printer kun je niet tot de gewone huiskamer printers rekenen, hoewel hij al niet zo jong meer is en als tweede hands in gebruik kan zijn. Daarnaast spreek je meermaals van "meerdere computers". Maakt alles deel uit van een bedrijf?

 

Ik zou toch graag mijn vragen beantwoord willen zien alvorens ik nog verder tijd steek in dit topic. Sorry hoor, maar het wordt tijd dat we de koe bij de horens kunnen vatten.

 

 

 


1. De printer staat AAN en ACTIEF;
2. Indien de netwerkdetectie werd aangezet na de installatie van de scansoftware, staat die opnieuw UIT, aangezien ons werd gevraagd de pc terug te zetten naar een eerdere datum;
3. Wij doen waarom ons wordt verzocht en de nieuwste versie van betrokken scansoftware werd dan ook geïnstalleerd. Sorry, maar binnen pchelpforum lijkt iedereen er een andere meningen op na te houden en tegenstrijdige adviezen te verstrekken en wanneer het dan niet direct lukt, wordt de hulpzoekende zomaar neergesabeld en krijgt hij of zij de schuld toebedeeld. Wij zijn van mening dat zulks zou moeten worden opgepikt door de directie van pchulpforum en maatregelen dienen genomen;
4. Geen commentaar, aangezien een en ander voor specialisten betreft;
5. Tijdens de Proximus-periode kon worden geprint en gescand via de originele print en scandrivers, zoals ook reeds eerder werd meegedeeld;
6. Wat de foto betreft, zijn wij reeds klaar en duidelijk geweest in een eerdere post en wij gaan dan ook niet in herhaling vallen;
7. Het staat iedereen vrij twijfels te hebben en te denken wat hij of zij zelf wil. Of éénen  ander ook de waarheid is, betreft een totaal ander verhaal. Sommige zien zelfs spoken dewelke er nooit zijn geweest…
8. De printer maakt thans deel uit van onze privaat woning. 

Wij hopen thans klaar en duidelijk te zijn geweest. 

Geplaatst:

Als je het goed vindt dan zal ik vanavond mijn eerder bericht nader toelichten. Ik weet zeker dat je het te negatief hebt opgepikt. Het is dan ook jammer dat je meteen gifpijlen gaat afschieten naar mensen die hier al dagenlang gratis naar een oplossing zoeken voor uw netwerkprobleem.

Nu is het nog even tijd om te genieten van het mooie weer en de fiets.

Geplaatst:
31 minuten geleden, droske zei:

 

 

Als je het goed vindt dan zal ik vanavond mijn eerder bericht nader toelichten. Ik weet zeker dat je het te negatief hebt opgepikt. Het is dan ook jammer dat je meteen gifpijlen gaat afschieten naar mensen die hier al dagenlang gratis naar een oplossing zoeken voor uw netwerkprobleem.

Nu is het nog even tijd om te genieten van het mooie weer en de fiets.


Hallo, we schieten ab-so-luut geen gifpijlen af. Op niemand. We bedoelen het allemaal heel goed. En jullie ook. Dat weten we zeker. Maar wanneer je de berichtje naleest zal je samen met ons vaststellen dat er behoorlijk streng gewezen wordt op het feit dat de te ondernemen acties stip dienen opgevolgd, zoniet dat het gedaan is met helpen. Vervolgens wordt er openlijk een oorlogje gevoerd onder de leden van het pchelpforum… Maar dat is nog niet alles, want wanneer het ene forumlid een update adviseert, wordt die update door het ander forumlid de grond ingeboord… Ook dat is allemaal niet zo erg, en relatief snel terug rechtgezet, maar op laatste weet ‘de klant’ niet meer wat hij nog moet doen om goed te doen. Begrijp je? Dus allemaal een kleinbeetje vriendelijk voor mekaar zou al superveel oplossen. En gratis? We hadden zeker de voornemens om een ernstige som te doneren aan pchelpforum. Want op een bepaald moment voelden we ons echt vooruitgeholpen. Maar nu staan we natuurlijk terug nergens. Het is zo zoals je zegt: geniet nog een beetje van goede weer, want de zomer zal alweer zeer snel voorbij zijn. Grten 

Geplaatst:
Op 4/8/2021 om 10:06, J. Claes zei:

Beste, wij zijn in bezit van een Canon c1028if. Deze machine heeft steeds geprint via een Proximus-modem. Sinds we deze machine met een Telenet-modem verbinden, kan er -helaas- niet meer geprint worden. De pc’s draaien op Windows 10. Wat kan hier fout zijn? Alvast bedankt voor alle relevante hulp! 


Zou het kunnen dat de canon voorheen op een locatie stond waar  Proximus de provider was. En dat de canon nu verhuist is naar jouw woning waar Telenet jouw provider is. En dat dus de huidige PC niet dezelfde is als voorheen?

 

indien je bovenstaande met een JA zou beantwoorden vrees ik dat je een aantal mensen op het verkeerde been gezet hebt. 
 

 

 

Geplaatst:

Wel, gezien @clarkie de draad terug opgenomen heeft, vergeet ik efkes de opmerkingen van @droske, die inderdaad ietwat hevig waren -  ook voor mij.

 

@J.Claes : je hebt inderdaad een warrige en niet altijd sluitend antwoord gegeven; zo moet ik constateren dat droske je vraagt een IP adres op te geven als zijnde 192.168.0.100, en dit ook te controleren, wat dan blijkt 192.168.0.106 te zijn (IP Scan), waarop uiteraard pingen op 192.168.100 onmogelijk is en droske voor een muur gezet werd.

 

Nu, back to basics.

 

- Geef je printer een vast adres in de range 192.168.0.1....49, bijvoorbeeld 192.168.0.10. Dit vermijdt dat, wanneer de lease-time van de Telenet server verstrijkt, je een nieuw adres krijgt. Dus, volgens de Canon manual geen DHCP instellen, maar wel een vast IP. De Telenet router houdt nu dit adres vast.

- Stel delen van bestanden/printers (zoals voorheen vermeld) in.

- Schakel SMB in (zie  Hoe SMB op Windows 10 in te schakelen - Windows Bulletin Tutorials

- Herstart de pc, dit is noodzakelijk.

 

 

Geplaatst:
6 uren geleden, droske zei:

Als je het goed vindt dan zal ik vanavond mijn eerder bericht nader toelichten.

 

Het lijkt me beter voorrang te geven aan het bericht van clarkie. Ik wacht een antwoord op de gestelde vraag af.

Geplaatst:
3 uren geleden, clarkie zei:


Zou het kunnen dat de canon voorheen op een locatie stond waar  Proximus de provider was. En dat de canon nu verhuist is naar jouw woning waar Telenet jouw provider is. En dat dus de huidige PC niet dezelfde is als voorheen?

 

indien je bovenstaande met een JA zou beantwoorden vrees ik dat je een aantal mensen op het verkeerde been gezet hebt. 
 

 

 


Er moet niet meer gelezen worden dan er in feite staat. Dit brengt niets bij aan probleem en is enkel forumbevuiling. Nogmaals: met dezelfde printer en met dezelfde pc, maar toen via Proximus en nu via Telenet. Met Proximus kon er geprint, gescand en gefaxt worden. De printer was, bij Proximus, dus volledig bruikbaar. Nu, bij Telenet, niet. 

Geplaatst:
1 uur geleden, p38cyq zei:

Wel, gezien @clarkie de draad terug opgenomen heeft, vergeet ik efkes de opmerkingen van @droske, die inderdaad ietwat hevig waren -  ook voor mij.

 

@J.Claes : je hebt inderdaad een warrige en niet altijd sluitend antwoord gegeven; zo moet ik constateren dat droske je vraagt een IP adres op te geven als zijnde 192.168.0.100, en dit ook te controleren, wat dan blijkt 192.168.0.106 te zijn (IP Scan), waarop uiteraard pingen op 192.168.100 onmogelijk is en droske voor een muur gezet werd.

 


Hallo, hallo, sorry maar ik heb op geen enkel moment het ip 192.168.0.106 ingesteld doch wel het ip 192.168.0.100. Ik herinner me wel dat op een bepaald moment de machine zo werd ingesteld dat het een automatisch ip-adres kon bekomen. 

Geplaatst:
1 uur terug, J. Claes zei:


Er moet niet meer gelezen worden dan er in feite staat. Dit brengt niets bij aan probleem en is enkel forumbevuiling. Nogmaals: met dezelfde printer en met dezelfde pc, maar toen via Proximus en nu via Telenet. Met Proximus kon er geprint, gescand en gefaxt worden. De printer was, bij Proximus, dus volledig bruikbaar. Nu, bij Telenet, niet. 


omdat ik niet graag aan forumvervuiling of tijdverspilling wil bijdragen 😉 …..veel plezier met het oplossen van je probleem en plezier met je printer. 

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.