Ga naar inhoud

systeemherstel

davy1991

Aanbevolen berichten

een tijd geleden zat mijn computer vrij hard vast.en deed hij moeilijk ( reageerde traag ) , liep vast enzo verder . Een week geleden wou ik hem opstarten en hij bleef steken eigenlijk , hij bleef zichzelf opstarten. ik heb toen een systeemherstel gedaan waardoor mijn computer nu eigenlijk wel deftig werkt. maar ik ( denk ik ) al mijn bestanden kwijt ben. de map van " mijn documente " is leeg. Al mijn programma's staan er ook niet meer op , maar ik vind ze wel terug in de map van program files. ondertussen is hij nog eens blijven steken in het opstarten , ik heb weer een systeemherstel gedaan en heb dus weer et zelfde voor. hebben julie enig idee wat er gebeurt kan zijn bij mijn pc? en of het mogelijk is om ergens die documenten terug te vinden van vroeger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een systeemherstel wordt je computer in een status van de datum die geselecteerd wordt gezet.

Alhoewel het op je eigen documenten geen invloed zou moeten hebben, gebeurt dit in praktijk nog vaak genoeg.

Heb je geprobeerd 1 van je eigen documenten op te zoeken, en te kijken in welke map(pen) deze eventueel gezet zijn?

Zijn er vóórdat de eerste Systeemherstel is ingesteld, nieuwe programma's of scanners ingestalleerd? (Dit zal u niet terugvinden, omdat de Systeemherstel erna gebeurd is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een systeemherstel wordt je computer in een status van de datum die geselecteerd wordt gezet.

Alhoewel het op je eigen documenten geen invloed zou moeten hebben, gebeurt dit in praktijk nog vaak genoeg.

Heb je geprobeerd 1 van je eigen documenten op te zoeken, en te kijken in welke map(pen) deze eventueel gezet zijn?

Zijn er vóórdat de eerste Systeemherstel is ingesteld, nieuwe programma's of scanners ingestalleerd? (Dit zal u niet terugvinden, omdat de Systeemherstel erna gebeurd is)

het systeemherstel is naar de eerste datum hersteld, ik vond geen andere datum meer. ik had idd nieuwe programma's geinstalleerd ( Ccleaner , tunesleeve, avg )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je systeem je naar je vroegste hersteldatum heeft gebracht, merk je nog vertraging of grafische problemen van je PC?

Het is handig om te bekijken welke programma's er geinstalleerd zijn, want het is mogelijk dat er bepaalde systeem componenten aangetast zijn via nieuw- geinstalleerde programma's. Bekijk welke betrouwbaar zijn, en welke je herkent. AVG (welke versie?) en Ccleaner zijn relatief betrouwbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je systeem je naar je vroegste hersteldatum heeft gebracht, merk je nog vertraging of grafische problemen van je PC?

Het is handig om te bekijken welke programma's er geinstalleerd zijn, want het is mogelijk dat er bepaalde systeem componenten aangetast zijn via nieuw- geinstalleerde programma's. Bekijk welke betrouwbaar zijn, en welke je herkent. AVG (welke versie?) en Ccleaner zijn relatief betrouwbaar.

neh , ik heb geen vertragingen meer met mijn pc en grafisch gaat het ook goed. de laatste versie ( 8.5 fzo iets ) van avg had ik.

is er nog een mogelijkheid om mijn documenten ergens terug te vinden of zijn deze volledig weg met zo'n systeem herstel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een aanmaken van een systeemherstelpunt, wordt in feite een "kopie" van je pc gemaakt van dat huidige moment. Dat wordt opgeslagen (het kost ook de nodige ruimte), en is later toegankelijk als kopie van dat moment. Die kopie veranderd niet, dus je documenten die je na die kopie hebt opgeslagen, worden er niet bijgezet.

Alle bestanden die je ná dat herstelpunt hebt opgeslagen, zijn kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een aanmaken van een systeemherstelpunt, wordt in feite een "kopie" van je pc gemaakt van dat huidige moment. Dat wordt opgeslagen (het kost ook de nodige ruimte), en is later toegankelijk als kopie van dat moment. Die kopie veranderd niet, dus je documenten die je na die kopie hebt opgeslagen, worden er niet bijgezet.

Alle bestanden die je ná dat herstelpunt hebt opgeslagen, zijn kwijt.

Even nuanceren. De kopie die door systeemherstel gemaakt wordt bevat geen enkel van je eigen documenten. Systeemherstel gaat enkel instellingen, voornamelijk van het register, bijhouden.

Bij het terug plaatsen van een systeemherstelpunt wordt geen enkel van je documenten verwijderd of terug gezet.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct, ik heb het misschien wat verkeerd verwoordt. mappen zoals Mijn Documenten blijven intact. Enkel programma's en andere bestanden die het systeem van die datum heeft, worden teruggezet.

Sorry Darthia dat ik je weer moet tegenspreken. Er worden enkel instellingen terug gezet. Programma's en bestanden die na het maken van een systeemherstelpunt verwijderd zijn, blijven verwijderd. Systeemherstel zet geen bestanden terug.

Dit heeft dan ook als gevolg dat programma's die bijgevoegd zijn na het maken van een systeemherstelpunt meesta niet meer werken. Niet omdat de bestanden van die programma's verwijderd worden maar wel omdat de inschrijvingen in de registry er niet meer zijn.

Alleen het programma "sfc /scannow" dat kan bestanden terug zetten maar dan heb je wel de Windows cd nodig.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt deels. Ik heb het nu voor mezelf eens opgezocht, want dit wordt een discussie terwijl er een topic-user is met een vraag die opgelost moet worden.

De definitie van systeemherstel zal Joke zeker opgehelderd hebben, excuses als mijn uitleg gebrekkig was. Hieronder een link waar het nog eens toegelicht wordt.

[XP] Systeemherstel Windows XP - Helpmij.nl Forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.