Ga naar inhoud

register schoonmaken

vxvk

Aanbevolen berichten

Als je wilt maken de mensen van virus en malware je register wel schoon. Dat kost niks.

Doe al vast dit even:

Download de http://www.imgdumper.nl/uploads9/577bf0efbf349/577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Vriendelijke groeten Ictknechter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Doe erbij ook het volgende eens,

Start Ccleaner > klik links "Register > klik Scannen op problemen > klik met je rechtermuis knop op één van de items die is gevonden.

Er opent een schermpje > kll;ik daarin op "Opslaan als texstbestand > er opent weer een schermpje > klik links op Bureaublad > klik daarna rechts onderin op "Opslaan"
Nu staat dat bestand op je Bureaublad voeg dat logbestanden als  bijlage  toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Register tools laten meer zien dan goed is en vele regels worden weer aangemaakt nadat de pc is herstart of een programma is gebruikt.

Lees dit maar eens goed door: https://www.schoonepc.nl/tools/cleantools.html

Doe eens "Schijfopruiming" en de optie Systeembestanden opschonen ook: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/schijfopruiming-in-windows-10-8a96ff42-5751-39ad-23d6-434b4d5b9a68

Vloer hierna Ccleaner weer uit en plaat het nieuwe logje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed heb, hoef ik het register dus niet verder op te schonen. Ik had problemen met mijn printer en steeds ging het weer mis. Ik wilde dan ook alle HP keys uit het register verwijderen. Ik heb die handmatig opgezocht en inderdaad waren die al verwijderd nadat ik de software van HP verwijderd had. Nu heb ik een probleem omdat Photoshop 6.0 plotseling niet meer werkt. Als ik mijn computer terugzet naar 17 september werkt het nog maar zodra er weer updates komen, krijg ik een foutmelding. Het is een legale versie. Maar ook als ik met comptabiliteit werk, lukt het me niet om het weer aan de praat te krijgen. O ja, natuurlijk heb ik de computerbijbel van Schoone. Ook de nieuwsbrieven lees ik wel, maar ik zal zelf nog eens beter zoeken bij de brieven. Dankjewel. Misschien heb je nog een oplossing voor Photoshop? Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auslogics BoostSpeed 10

Auslogics Driver Updater

FileZilla Client 3.55.1

Photoshop 6.0 > release date: september 2000

IObit Uninstaller 10

Macromedia Dreamweaver 4 > release date: november 2000

:questionmark:  :thumpdown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dat mijn software te oud is? Ik ga ervan uit dat als alles nog werkt, dat het dan nog in orde is. Auslogic betaal ik elk jaar, zowel voor boost speed als voor driver update. Dreamweaver is ook wel oud. Wel betaald en voor mijn doel nog steeds in orde. Mijn websites zijn niet zo ingewikkeld. Word, Excel en WordPerfect moest ik wel vernieuwen, omdat ze anders niet meer werken. Maar de updates van Windows zorgen er waarschijnlijk voor dat bepaalde programma's het niet meer doen. Photoshop is wel heel erg duur. Dus alleen als het echt niet meer kan, koop ik een upgrade. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, vxvk zei:

Bedoel je dat mijn software te oud is?

Dat zal droske bedoelen, ja. Maar vermoedelijk bedoelt hij ook dat je bepaalde programma's, zoals Auslogics BoostSpeed en Auslogics Driver Updater beter niet moet gebruiken. Misschien komt hij daar nog op terug in een volgende reactie.

Jij werkt graag met oude programma's die jij goed kent. Ze voldoen voor wat jij er mee wilt. Ik snap dat wel en zelf heb ik er soms ook aardigheid in om een 20 jaar oud programma te laten werken onder Windows 10. Helaas kan het zo zijn dat een oud programma opeens niet meer werkt na een update van Windows 10. Dat is dan helaas-pindakaas.

Je schreef dat je voor Photoshop 6.0 de compatibiliteitsmodus had geprobeerd. Doe dat nog eens en zet die op Windows 98. Klik daarna in dat venster eerst op Toepassen en dan op OK. Hoe je dat doet, wordt in dit artikel uitgelegd: https://jofoxadventuresinart.wordpress.com/2021/04/12/how-to-get-photoshop-6-0-to-run-after-the-windows-10-build-20h2-update/

Garantie dat dit ook voor jou gaat werken kan ik niet geven. Het blijft een programma dat ruim 20 jaar oud is. Eens houdt het op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de toelichting. Ik heb nog een oude laptop. Daarvan kan ik de internetaansluiting gewoon uitzetten en dan kan ik Photoshop gewoon daarop gebruiken. Het enige dat ik met Photoshop doe, is de foto's een ander formaat geven (maar dat kan ook met Foto van Windows) en twee foto's vergelijken om te zien welke de beste is. Dat kan Foto niet. Ik open er ook wel eens een stuk of acht tegelijk in Photoshop. Maar eerst ga ik proberen om de compabiliteitsmodus te gebruiken zoals ik in de link gelezen heb. Ik gebruik wel meer oude laptops. Ik heb er nog een die nog met MS-DOS werkt met een oude diskdrive  en eentje die met XP werkt. Op die manier kan ik nog veel oude programma's gebruiken. Ik heb namelijk een hele voorraad van educatieve spelletjes en kinderen vinden het nog steeds leuk om dit soort spelletjes te spelen. En ze leren er nog iets van! Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.