Ga naar inhoud

Overzetten foto's IPhone naar w 10 computer

Jasika

Aanbevolen berichten

Het lukt mij niet mijn foto's op mijn Iphone over te zetten naar w10 computer. Ik sluit via usb mijn Iphone aan op mijn computer, kan de afbeeldingen wel op mijn scherm krijgen maar uitsluitend als blauwe vakjes. Kan ze dus niet openen. Als ik op een afbeelding klik krijg ik de melding: Afbeeldingen kunnen dit bestand niet openen omdat de indeling op dit moment niet wordt ondersteund.

Vreemd is dat dit niet het geval is bij mijn (oude) w10 computer.

Weet iemand hoe of ik mijn afbeeldingen van mijn Iphone toch op mijn w10 computer zichtbaar kan maken?

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ergens ooit diepte ik dit artikeltje op, en bewaarde het voor 'je kan nooit weten' (heb er geen ervaring mee, maar de tekst is veelbelovend, en we horen graag jouw bevindingen:

Er is een gratis programmaatje waarmee je vanaf een Windows-pc toch een HFS+ partitie kunt lezen, en wel HFSExplorer.

http://www.catacombae.org/hfsexplorer/

Om het te kunnen gebruiken moet je Windows-pc beschikken over de laatste Java-versie.

HFSExplorer is behoorlijk eenvoudig in gebruik.
Zorg dat de HSF+-geformateerde Mac-schijf aan je Windows pc gekoppeld is.
Daarna open je HFSExplorer en klik je op File > Load File System From Device.
HFSExplorer vindt automatisch de schijven die met HFS+ geformatteerd zijn en opent ze.
Vervolgens kun je de bestanden die daarop staan naar je Windows pc kopiëren.

HFSExplorer kan alleen bestanden lezen.
e kunt dus geen bestanden aanpassen of wissen of van je Windows-pc naar je Mac-schijf overzetten.
Het integreert ook niet met Windows Explorer, wat betekent dat je de HFSExplorer zelf  moet gebruiken om bestanden van een Mac-schijf naar je Windows-pc te kopiëren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jasika zei:

Ik sluit via usb mijn Iphone aan op mijn computer, kan de afbeeldingen wel op mijn scherm krijgen maar uitsluitend als blauwe vakjes. Kan ze dus niet openen. Als ik op een afbeelding klik krijg ik de melding: Afbeeldingen kunnen dit bestand niet openen omdat de indeling op dit moment niet wordt ondersteund.

Vreemd is dat dit niet het geval is bij mijn (oude) w10 computer.

Als het kan helpen : welke eigenschappen hebben die "blauwe vakjes" ? rechtermuisknop op een blauw vakje -> eigenschappen: heeft die foto de extensie .jpg of .heic of .heif ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto's zijn meestal in jpg maar hebben ook andere uitgangen.

Ik heb ondertussen gevonden hoe je de foto's van je iPhone kunt uploaden naar je computer en kan bekijken evt. bewerken.

Ga naar start

Klik op de app  foto's

Ga naar 'Importeren' rechts boven in beeld.

Klik op 'Vanaf verbonden apparaat'.

Sluit Iphone aan op computer via usb kabel.

Klik op 'Sta toe'. op Iphone

Foto's van Iphone verschijnen op scherm

Selecteer de foto's die je naar je bestand wilt verplaatsen door op het kleine vierkantje in de foto te klikken.

Geef de map aan waar je ze naartoe wilt verplaatsen onder 'Bestemming wijzigen'.

en klik vervolgens onder op het blauwe vlak op 'Importeren'. waarna de foto's in de door jou gekozen map komen te staan.

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.