Ga naar inhoud

Problemen met outlook


Baert Patric

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, Baert Patric zei:

Mijn gmail en telenet mail staan ook op een andere pc ( in windows mail en outlook) en op mijn telefoon om ze te lezen, verzend er niet mee.

 

 

Is dan wel niet logisch dat je telenet account ingesteld is in pop3, dit zou beter IMAP zijn.

 

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/verschil-imap-en-pop-3/

 

 

Quote

Outlook werkte gisteren eens en ik verstuurde dezelfde mail aan een paar groepen. IK kon die niet verzenden, een foutmelding over spam. Adres moeten deblokkeren.  Zou toch moeten kunnen, was max elke keer 20 personen per groep. Alé, je kan groepen maken maar problemen als je een mail naar de groep wil verzenden

 

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-zijn-de-beperkingen-bij-het-versturen-van-e-mails/

 

 

Op de vraag of een zelfde account soms 2 maal aangemaakt werd kwam geen antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook maar goed dat het veranderen naar imap niet gelukt is. Je zou zomaar al je e-mails van het telenet account kunnen verliezen omdat je momenteel pop3 gebruikt op die PC. Dit betekent dat de e-mails NIET bewaart worden op de servers van Telenet. 

 

Ook bij het overschakelen is het belangrijk dat je even de instellingen op Windows mail nakijkt, is dat pop3 of IMAP? En welke instellingen gebruik je op andere computers, tablet of smartphone?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de instellingen gevonden op mijn GSM. Daar is telenet IMAP. Ook op mijn reserve pc is het IMAP, voor gmail geen verschil, dus ook IMAP
Voor gmail is het overal IMAP.

Er is ook nog iets wat ik niet begrijp, over outlook verschil op mijn beide laptops.

MIJN GEBRUIKELIJKE LAPTOP.

Bestaand kiezen, telenet adres kiezen: met aanduiding POP/IMAP. Drie onderdelen, keuze accountinstellingen, zes onderdelen waarin serverinstellingen. Hierin kon ik dus POP niet naar IMAP veranderen wat best was zoals u melde.

MIJN RESERVE LAPTOP.

Bestand kiezen, telent adres kiezen: met aanduiding IMAP/SMTP. Nu vier onderdelen, erbij komt COM invoegtoepasingen (wat is dat?)
Kiezen accountinstellingen nu maar die onderdelen, accountinstellingen, profiel wijzigen en profiel beheren, dus geen serverinstellingen.

Ik kan hier dus de serverinstellingen niet bekijken.

 

Beide pc's hebben een office 2019 pro.
Ik krijg wel op alle drie mijn toestellen alle mails.
Kan u verklaren  die verschillen uitleggen? Kaan ik die tweede juist krijgen?

Bedankt

Patric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je over wil gaan van pop3 naar imap maak je best eerst een back-up van je e-mails. Hoe dat moet lees je hieronder.

 

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-back-up-van-uw-e-mail-maken-e5845b0b-1aeb-424f-924c-aa1c33b18833

 

Om de instellingen van het bestaande account aan te passen ga je naar bestand, selecteer bij accountgegevens het telenet account. Klik dan op accountinstellingen.

 

2021-11-27_09h18_27.png.db7f5f2bca92f554345c3290f00700c2.png

 

Dan klik je op serverinstellingen.

 

2021-11-27_09h19_14.png.b5a8093d4f0c492023b7063d980ca5e2.png

 

In het volgend scherm kan je de eerst de instellingen aanpassen voor inkomende mail. Eenmaal die ingesteld klik je op Uitgaande e-mail (in het blauw) en verander daar ook de instellingen.

 

2021-11-27_09h20_28.png.064bfdd99bad7dab291f210bc61330f1.png

 

Als je ook de instellingen voor uitgaande e-mail aangepast hebt klik je op Volgende.

 

2021-11-27_09h21_39.png.277215f7817dcedf5fbf3f74fb26177f.png

 

Kan je bovenstaande niet handmatig aanpassen dien je het bestaande telenet te verwijderen. Hoe dat moet lees je hieronder.

 

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-e-mailaccount-verwijderen-uit-outlook-1fa900ae-6dc8-468c-b754-10292f7ee47a

 

Hierna kan je het telenet account aanmaken, volg het stappenplan zoals in volgende link getoond.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/e-mailprogramma-instellen-voor-je-telenet-e-mailadres/#/outlook2016/Verder/Verder/Verder/Verder/Verder

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
3 uren geleden, Baert Patric zei:

De bovenvermelde wijzigingen aanbrengen lossen het probleem niet op. 

 

 

Dat klopt maar het was onlogisch dat je bij gebruik van meerdere apparaten voor je e-mail bij de ene IMAP gebruikt en de andere POP3.

 

Je vraag in het starttopic blijft nog altijd open. Heb er zelf ook niet zo direct een antwoord op. Meerdere mogelijke oorzaken die van op afstand niet zo gemakkelijk te onderzoeken zijn.

 

Misschien andere leden die nog een tip hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.