Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik krijg een bericht dat ik Windows 11 kan installeren. Zie bijlage.

Vraag : is dit in mijn geval wel nodig en ga ik er op vooruit ????

Ik heb met Win.10 een prima progje. Wat is het advies ??? 

Amonra

Schermafbeelding windows 11.jpg

Geplaatst:

Hoe heb je dat bericht ontvangen? Via e-mail? Of op een andere manier? Geef even aan hoe je dat bericht ontving.

Het bericht dat jij laat zien is gericht aan Windows Insiders, dus niet aan gewone gebruikers van Windows.

Wat zijn Windows Insiders? Dat zijn mensen die zich hebben opgegeven voor het Windows Insider-programma. Die mensen krijgen daarna de allernieuwste versies van Windows het eerst. Die versies zijn nog niet helemaal af; ze kunnen nog veel fouten bevatten. Het is de bedoeling dat die Windows Insiders de fouten vinden en daarna rapporteren aan Microsoft. Met die meldingen van de Insiders kan Microsoft de fouten eruit halen. Pas wanneer de (meeste) fouten eruit gehaald zijn, zullen de gewone gebruikers de nieuwe versie van Windows ontvangen.

Wie zal zich aanmelden als Windows Insider? Dan zijn doorgaans professionals of enthousiaste computerhobbyisten, die het leuk vinden om fouten in Windows te vinden en te rapporteren aan Microsoft.

Let op: zij zullen dat Insider-programma niet gebruiken op de pc die zij gebruiken voor hun dagelijkse werkzaamheden, maar op een aparte test-pc!

Heb jij je zelf opgegeven voor het Windows Insider-programma en doe je dat op de computer die jij gebruikt voor je dagelijkse werkzaamheden? Indien ja, dan zou ik daar onmiddellijk mee stoppen. Ik denk namelijk dat jij niet zit te wachten op instabiele versies van Windows.

Geplaatst:

Amonra, ik heb wat oudere topics van jou bekeken. Heb jij in het afgelopen jaar (na april 2021) een nieuwe computer gekocht?

Als dat niet het geval is en jij nog steeds dezelfde computer hebt, dan is de processor in jouw computer een Intel Core i3-6100.

Dat is een Intel Core van de zesde generatie. Die is te oud voor Windows 11, want Microsoft stelt als eis een Intel Core processor van de achtste generatie of nieuwer.

Volgens Microsoft zijn oudere processors niet geschikt voor Windows 11. Als je toch Windows 11 zou installeren, dan heb je meer kans op problemen (in de vorm van blue screens / BSOD's) en loop je de kans dat je in de toekomst niet alle (beveiligings-)updates meer zult ontvangen.

Als jij nog steeds diezelfde computer hebt, dan moet je gewoon bij Windows 10 blijven, want Windows 10 blijft nog ondersteund tot 14 oktober 2025. Dat is nog bijna 4 jaar.

Geplaatst:
20 uren geleden, Amonra zei:

Ik krijg een bericht dat ik Windows 11 kan installeren. 

Via volgende link kan je zelf controleren of je PC  Windows 11 aankan.: https://www.microsoft.com/nl-be/windows/get-windows-11

ga ik er op vooruit ????

Ik heb met Win.10 een prima progje. Wat is het advies ??? 

https://www.personalcomputercare.nl/computervragen/software/verschil-windows-10-windows-11.htm

https://itdaily.be/blogs/kantoor/5-redenen-om-wel-of-niet-te-upgraden-naar-windows-11/

https://technoglitz.com/dutch/windows-11-alle-grote-verschillen-met-windows-10/

Geplaatst:
Op 4/12/2021 om 14:20, porrelaar zei:

Hoe heb je dat bericht ontvangen? Via e-mail? Of op een andere manier? Geef even aan hoe je dat bericht ontving.

Het bericht dat jij laat zien is gericht aan Windows Insiders, dus niet aan gewone gebruikers van Windows.

Wat zijn Windows Insiders? Dat zijn mensen die zich hebben opgegeven voor het Windows Insider-programma. Die mensen krijgen daarna de allernieuwste versies van Windows het eerst. Die versies zijn nog niet helemaal af; ze kunnen nog veel fouten bevatten. Het is de bedoeling dat die Windows Insiders de fouten vinden en daarna rapporteren aan Microsoft. Met die meldingen van de Insiders kan Microsoft de fouten eruit halen. Pas wanneer de (meeste) fouten eruit gehaald zijn, zullen de gewone gebruikers de nieuwe versie van Windows ontvangen.

Wie zal zich aanmelden als Windows Insider? Dan zijn doorgaans professionals of enthousiaste computerhobbyisten, die het leuk vinden om fouten in Windows te vinden en te rapporteren aan Microsoft.

Let op: zij zullen dat Insider-programma niet gebruiken op de pc die zij gebruiken voor hun dagelijkse werkzaamheden, maar op een aparte test-pc!

Heb jij je zelf opgegeven voor het Windows Insider-programma en doe je dat op de computer die jij gebruikt voor je dagelijkse werkzaamheden? Indien ja, dan zou ik daar onmiddellijk mee stoppen. Ik denk namelijk dat jij niet zit te wachten op instabiele versies van Windows.

Ik heb nog steeds de oude Pc. en zal de Windows Insiders program verwijderen.

Tanks en ik blijf dan gewoon Win.10 gebruiken.

Amonra

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.