Ga naar inhoud

Linux naast w 10 instaleren

Aanbevolen berichten

Beste

Eerst komt een geel beeld van Acer van onder links staat bootmenu f 12 maar heb dat nu niet gebruikt dan komt direkt tekst

1 zorin 2geavanceerde opties voor zorin 3 windows manager 4lef firam wering secties.

Als ik hem laat doen neemt hij zorin 1 bovenste regel .Opstarten 1.min fire fox 1.min als ik windows wil ga ik naar 3 windows manager.

heb je mijn vorige vragen al gezien? fire fox staat nu in het nederlands en draadloos internet heb ik ook gevonden, moet ik de talen updaten?

Heb ook gelezen dat ik de snelle opstart moet uitschakelen is dat nodig en hoe moet dat?Uitschakelen 1 sec zeer snel beter dan w10.

Nu moet ik nog alles van w 10 overzetten,het schijfbeheer hierboven is dat juist?

Voor de rest werkt alles prima .

grtjs joan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Joan,

Dan is de installatie zeker gelukt en mag ik er vanuit gaan dat het goed is.
Op de rest van je vragen...

• Zorg voor een internet verbinding
  • update je talen ondersteuning
  • installeer synaptic pakketbeheer vanuit het software winkeltje (gratis).
  • installeer gdebi pakket installeerder vanuit het software winkeltje (gratis)

De snelle opstart in Windows hoef je niet uit te schakelen.
Ga eens naar Windows als je de computer opstart en als die eenmaal volledig is opgestart in Windows selecteer je opnieuw opstarten en kijk wat er gebeurd, als de computer opstart in Zorin OS 16 Core hoef je de snelle opstart niet uit te schakelen.

Waarom zou je iets van data van Windows 10 overzetten naar Zorin OS? Dat hoeft niet!

Als je uw persoonlijk map opent kan je in de linker kolom klikken op andere locaties, dan kan je de Windows map openen en uw foto's, muziek, video's en documenten zien.

Maar er is me iets opgevallen in je afbeelding van je schijfindeling in Windows, blijkbaar is Windows nog niet veel gebruikt, is dit een nieuwe installatie?

Als ik de Data: schijf bekijk is er amper 1 GB gebruikt (ongeveer een 810 MB)

Ja je kan Google Chrome installeren als je eerst gdebi pakket installeerder hebt geïnstalleerd en het .deb bestand van Google Chrome hebt gedownload.
Hier kan je een afbeelding zien van mijn bureaublad:

941152190_bureaubladhoofdcomputer1.thumb.png.2805290685c8c325fb17bbd087adea3e.png

Als je nog vragen hebt stel ze gerust.

aangepast door Hensyr
Wat tekst aan toegevoegd en foto bureaublad
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Hensyr

Ja ik heb toch de w10 terug herstart fabriekswaarden mischien daarom ,ik heb de pakketten opgezet wat moet ik daar mee doen?

Is er soms een c claener of is dat niet nodig?Antivrus clam opgezet,als ik andere locaties neem klik op windows komt er niet beschikbaar?

Bedankt voor de hulp als ik nog een vraag heb laat ik wel weten.

Groetjes joan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Joan,

Die pakketten zijn handig als je bijvoorbeeld een .deb bestand wil installeren met gdebi.
Die onderzoekt of je het kunt installeren zonder problemen want in vele gevallen zijn er afhankelijkheden die mee moeten geïnstalleerd worden.
Ook synaptic pakketbeheer laat je toe afhankelijkheden te installeren.

Afhankelijkheden kunnen bijvoorbeeld bibliotheken zijn.

Ccleaner toestanden heb je niet nodig in Linux, het besturingssysteem zal altijd goed draaien op je computer en er komt in tegenstelling tot Windows geen vertraging op je systeem.

Ook een antivirus systeem zoals clam is er alleen maar om Windows virussen te onderscheppen in mails die je krijgt van Windows gebruikers.
De kans dat er een Linux virus op jouw pad komt is heel heel klein, bijna onbestaande.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ik neem andere locaties onderste regel nr 4 Window netwerk ,klik erop komt er :kan lijst van gedeelde mappen niet van de server opvragen.Bestand of map bestaat niet?Kopieren gaat ook niet en plakken?

grtjs joan

aangepast door lijn31
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Joan,

• Start Zorin OS 16 Core op.
  • ga naar je verkenner en op "andere locaties"
  • Ga naar start en klik op "Hulpmiddelen"
  • scrol een beetje door en klik op "Schermafdruk"
  • start Schermafdruk en maak een schermafdruk van het huidige venster.
  • Sla het op in de map afbeeldingen

en post het hier in een volgend bericht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.