Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

" de code - uitvoering kan niet worden voortgezet omdat mfc100u.dll niet is gevonden. U kunt dit probleeùm mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren."

dit is de tekst die ik te zien krijg als ik pc opstart.

via internet heb ik opgezocht op welke wjze ik dit probleem kon oplossen, maar telkenmale krijg ik een programma voorgeschoteld welke mij wil laten betalen voor een pc repair programma, en dit wil ik niet. ik heb een volledige bescherming via Norton en dus geen tweede nodig.

kan iemand mij helpen 

Geplaatst:
3 uren geleden, gilbertdc zei:

krijg ik een programma voorgeschoteld welke mij wil laten betalen voor een pc repair programma

verstandig ! zeker niet doen!

 

3 uren geleden, gilbertdc zei:

U kunt dit probleeùm mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren.

1. weet je over welk programma het gaat?

2. een screenshot zou misschien wel wat aan het licht brengen? Kan je er van die foutmelding eens eentje plaatsen?

3. Hoe ver raak je nog bij het opstarten? Kom je nog gewoon in Windows  (maar dan met die foutmelding?)

   

 

 

Geplaatst:

Dit is het bericht dat ik ontvang (telkenmale als ik het sluit krijg ik tot viermaal dit bericht terug te zien).

Over welk programma dit gaat weet ik dus niet

En ja, na het na viermaal te sluiten kan ik gewoon verder op windows.

Computer start verder op en ik heb geen problemen

Heel raar

Geplaatst:

Hiermee zijn we al wat verder : het gaat blijkbaar om afbeelding.png.656a3bdd70905b856e821e32b6247cf5.png

 

en dat is een exe van  "Het echte HPSmplPass.exe-bestand is een softwarecomponent van HP SimplePass by Hewlett-Packard . HP SimplePass is biometrische authenticatiesoftware"

 

en dus: heb jij zo'n 'biometrisch authentificatiesoftware' (van HP - Hewlett Packard) op je computer staan?
(anders zit je wellicht met malware)

 

Geplaatst:

Hallo,

 

Om beter inzicht te krijgen van het bestand doe het volende:

 

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.


Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Geplaatst:

 

Wacht op het resultaat van de logjes maar het is misschien ook een goed idee op dit eens te doen:

Druk op Windows Toets en dan de  S, typ in het vakje cmd en klik met rechts op het resultaat en dan: als Administrator uitvoeren.

En geef deze opdracht in

sfc /scannow

 

Met vriendelijke groeten Ictknechter

-------------------------------------------------------------------------------------

Meer info over cyberveiligheid, surf naar https://www.safeonweb.be/index.php/nl.  

Safeonweb.be is een initiatief van het Centrum voor Cybersecurity België (https://ccb.belgium.be/).

Geplaatst:
53 minuten geleden, gilbertdc zei:

sorry voor late reactie maar ik was er niet

Doe rustig aan, eerst een vraag voor we een fix gaan plaatsen.

Ik zie 2 antivirus programma's welke gebruik je.

AV: Norton 360
AV: Norton Security Online

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.