Ga naar inhoud

Plotseling geen geluid meer WIN10 PRO

theplayer

Aanbevolen berichten

Zie ,welke keuze nu al automatisch is aangevinkt bij de setup.. (zie bijlage)

Maar wat betekent dat nu concreet?

1. Zijn dat echt alle bestanden op mijn HDD die behouden worden?

2. Zijn dat alle programma's die ik sinds 2019 daarop heb gezet, ook niet MS-gerelateerde?

3. Zijn dat ook programma's als MS Office 2019 met Outlook 2019?

4. En blijven dan ook al mijn (zakelijke) mails behouden?

5. en wellicht nog meer....?

Kortom, kan ik hierna weer gewoon verder met alles (!), maar alleen nu wel een schone windows 10

Of moet ik toch eerst een backup maken van alle programma's , bestanden, mails enz. enz.....

setup win 10.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, theplayer zei:

Zie ,welke keuze nu al automatisch is aangevinkt bij de setup.. (zie bijlage)

Maar wat betekent dat nu concreet?

1. Zijn dat echt alle bestanden op mijn HDD die behouden worden?

2. Zijn dat alle programma's die ik sinds 2019 daarop heb gezet, ook niet MS-gerelateerde?

3. Zijn dat ook programma's als MS Office 2019 met Outlook 2019?

4. En blijven dan ook al mijn (zakelijke) mails behouden?

5. en wellicht nog meer....?

Kortom, kan ik hierna weer gewoon verder met alles (!), maar alleen nu wel een schone windows 10

Of moet ik toch eerst een backup maken van alle programma's , bestanden, mails enz. enz.....

setup win 10.png

Je hebt de juist keuze gemaakt, persoonlijke bestanden en apps behouden.

Zoals reeds gezegd is, blijft alles behouden.

Maar door alles wat er al fout is gelopen bij jou, zou ik voor alle zekerheid toch een back-up maken.

Succes,  Eddy😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging over het vinkje "Feedback sturen aan Microsoft".

Je moet altijd een backup hebben van alles wat je dierbaar is.

Ik heb zelf drie gratis clouddiensten: een voor de zeer essentiële zaken, een voor de essentiële zaken en een voor de niet zo essentiële zaken.

Dat werkt goed. Maar jij hebt externe schijven, Player, dus jij kunt zonder clouddiensten.

Maar niet zonder backups.

Programma's kun je niet backuppen. Stel de licentiesleutels veilig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even iets: als je eraan begint koppel best externe dingen af: most je een externe harde schijf of sticks ingeplugd hebben: koppel ze af0

(ik bedoel natuurlijk niet dingen die je echt nodig hebt: als je vb een draadloos toetsenbord en muis hebt: die moeten dan wel blijven insteken natuurlijk :) )

2 minuten geleden, Leono zei:

Programma's kun je niet backuppen. Stel de licentiesleutels veilig.

als je een systeembackup hebt, zitten die er in.

O, maar ik snap je: met backuppen bedoel je hier meer het opslaan van de mappen van bestanden en zo vermoed ik.

(en dan klopt het, want bestanden krijg je niet terug werkend door alleen hun eigen mappen en bestanden terug te zetten)

en ik denk dat Eddy X hierboven ook een systeembackup bedoelde. Met een gewone backup (of kopie) ben je niets in dit geval.

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, maar wat doe ik nou en hoe?

Moet ik dan straks alle programma's weer opnieuw installeren? En hoe krijg ik een overzicht van al die programma's die ik in de paar jaar allemaal geïnstalleerd heb?  En behoud ik alle mails? En behoud ik MS Office 2019, mp4's  en mp3's  enz enz. Kortom, alles op 😄 en D:-partitie

Zit dit allemaal in die keuze van Win 10 Pro installerren en Persoonlijke bestanden en en apps behouden...? Ik wil graag niets verliezen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.