Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil de "harde schijf" en de SD-kaart van mijn gsm Samsung A5 (2017) weergeven op mij laptop Windows 10 via USB-kabel. Ik weet heel zeker dat dit enkele maanden geleden probleemloos ging en dat ik bestanden van de gsm kon verplaatsen via de laptop. Android-versie gsm = 8.
Dit gaat niet meer, bestanden noch gsm zelf niet meer zichtbaar op de laptop, gsm laadt nochtans op en geef een piepje bij aanbrengen USB-kabel. 
Ik heb ook al een andere kabel geprobeerd én ook al een andere gsm, zonder resultaat.
Graag hulp aub.

Geplaatst:

zorg ook dat je gsm niet 'in slaap' is. Als je koppelt hoor je dat biepje, maar als je dan je GSM wakker maakt (vinger of getallen), dan hoor je opnieuw een biepje en gaat je verkenner op je laptop open.

 

Geplaatst: (aangepast)

is de usb-instelling op je gsm wel aangepast zodat er datatransfer kan plaatsvinden?

en al een andere usbpoort geprobeerd?

aangepast door falstring
Geplaatst:

 

  1. Ontgrendel je telefoon.
  2. Sluit de telefoon met een USB-kabel aan op de computer.
  3. Tik op je telefoon op de melding 'Dit apparaat wordt opgeladen via USB'.
  4. Selecteer onder 'USB gebruiken voor' de optie Bestandsoverdracht.
  5. Er wordt een venster voor bestandsoverdracht geopend op de computer. Hierin kun je bestanden verslepen.
  6. Werp je telefoon uit in Windows als je klaar bent.
  7. Koppel de USB-kabel los.

Indien je op punt 3 niet verder geraakt, ik weet niet welke android versie op je smartphone staat maar ...... Ga naar instellingen op je smartphone (tandwiel) .

Dan kies je verbonden apparaten. je krijgt onderstaand scherm.

Dan selecteer je USB (dit apparaat opladen).

 

2022-04-10_10h08_55.png.a8d888ef0ceac388a6300bd164884da4.png

 

In volgend scherm kies je Bestandsoverdracht.

 

2022-04-10_10h09_16.thumb.png.65552787bb0f1383e3254b04e115b989.png

 

 

 

Geplaatst:

Harry heeft op een ander computerforum gemeld dat het probleem is opgelost: https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/964109-Verkenner-van-gsm-weergeven-op-laptop

Het lag aan de kabel.

 

Quote

OPGELOST

Hoi, ik durf het bijna niet te bekennen, maar toch : het lag aan de USB-kabel.
Ik had er nochtans 2 verschillende geprobeerd.
De eerste was blijkbaar stuk en de 2de niet geschikt (enkel opladen).
De 3de kabel deed het zaakje perfect werken.

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.