Ga naar inhoud

Vol CPU geheugen...

maarte

Aanbevolen berichten

Ik ben de enige gebruiker. Dit is er momenteel aan de hand... Tussen de 90 en 98% CPU verbruik door Mozilla. Kan het helpen deze te verwijderen en opnieuw te installeren?

http://img145.imageshack.us/img145/3623/njah.jpg

De laptop liep redelijk vlot, totdat ik naar de site van Audi surfte (zware site, Mozilla steegt tot 480 000 kb). Het afsluiten van de site deed het RAM zakken van 1.40Gb naar 1.27 Gb ipv de eerder normale 0.95 tot 1.10 Gb.

Afsluiten en opnieuw opstarten van Mozilla verhelpt meestal het probleem van te hoge RAM en rotdraaiend CPU.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Weet jij toevallig welke versie van Firefox je hebt?

Zo te zien op de screen FF3?

Deinstalleren, en Internet Explorer 8 eens even gebruiken.

Draait je CPU dan nogaltijd rot?

En voor zo'n laptop constant 100% voor Firefox kan niet goed zijn.(koeling enzo)

Anders moet je eens de Beta van Firefox 3 downloaden.

Misschien dat dat wat rpoblemen opleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou inderdaad kunnen ;-)

Niet omdat die 100% draait, daar is een processor dan ook voor gemaakt (kijk naar stressen)

Maar omdat de koeling in een laptop niet optimaal gebeurt door de kleine behuizing.

En omdat je cpu altijd 100% staat, gaat die ook warmer worden, moet de koeling meer in actie schieten -> meer stof binnen.

Meer stof dan word alles warmer.

En als je processor een bepaalde temperatuur bereikt, dan schakelt die zichzelf uit of klokt die zichzelf een beetje terug.

Om de processor niet te beschadigen.

Smijt Firefox er dus eens af en kijk dan naar je cpu gebruik.

En als je het kan, zou ik ook eens de laptop "proper" maken.

Onderkant voorzichtig los, en dan voorzichtig het stof verwijderen.

Als je dat niet durft of gevaarlijk vind (zit de laptop nog in garantie?) dan kan je dat door de lokale pcboer laten doen.

Bij mij in de buurt kost dat 15 euro.

Het is precies echt Firefox dat gewoon raar doet :s

Herinstalleren ofzo, of even eraf gooien en IE gebruiken en naar je CPU gebruik kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mozilla ligt eraf. Ik dacht eerst dat er beterschap was, maar volgens mij ligt het probleem dieper dan enkel bij Firefox. Firefox ligt eraf en nog steeds is het huilen met de pet op. Bellen via MSN is nog steeds onmogelijk (halve minuut laag CPU, vijf minuten wachten...) en op de koop toe werken mijn microfoon en boxen niet meer?

http://img6.imageshack.us/img6/4536/78823650.jpg

Ik sta gewoon te springen om mijn laptop vanaf 0 opnieuw te installeren. Maar dat is onmogelijk zonder die cd-rom. Het is me nog steeds niet duidelijk hoe je een Acer precies aanpakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.