Ga naar inhoud

Vol CPU geheugen...

maarte

Aanbevolen berichten

Heb een klein houten doosje onder de achterkant van de laptop gestoken (voor een betere koeling) en sindsdien heb ik er geen problemen meer mee... Toch even gaan navragen of ze dat boeltje niet kunnen stofzuigen...

Edit: na hem wat te belasten (Google Earth, Office openen, Mozilla, IE (met o.a. YouTube)) loopt hij beter dan eerder. Weer tegen de 100%, maar het blijft 'redelijk' vlot gaan met veel minder haperingen die ook veel minder lang duren. Na Mozilla er te hebben afgegooid kreeg IE hetzelfde probleem. Het hoge CPU verbruik ligt dus niet enkel bij Mozilla.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is echt een raar probleem :s

Die blok voor je laptop is een goed idee, maar een laptop moet sowieso wel zonder kunnen werken.

Haperingen als je CPU op 100% loopt is ook wel normaal, al je resources worden gebruikt er is dus weinig over voor andere dingen.

Ik heb even wat dingen "onderzocht" om het chic te zeggen:

Ik zie op je eerste screenshot in je eerste post dat je ook nog Photoshop draait, msn, en al die Acer prulletjes en dan nog die Sidebar.

Wat ik nu eens zou doen is hetvolgende:

De Sidebar (die balk rechts op je bureaublad met die informatie) zou ik tijdelijk al even afzetten, dat staat er nogal voor bekend om je systeem hard te vertragen.

Ook je hebt geen dikke quadcore set-up dus Photoshop zo draaien, naast alles, lijkt mij ook geen goed idee. Als je Photoshop draait, zet dan zoveel mogelijk af.

Wat ik altijd doe bij een nieuwe laptop is de huidige installatie van Vista formateren en dan mijn versie erop zetten.

Waarom? Omdat ik zo al die rommel van Acer (Epowermanagement dat niet eens werkt) dan loopt je systeem merkbaar sneller.

Ik zeg niet dat jij dat moet doen, het is maar een tip.

Wat je wel kan doen is bij Configuratiescherm -> Programma's en onderdelen, alles van Acer dat jij niet gebruikt deinstalleren.

En Decrapifier downloaden, dat gebruik ik ook soms, en het verwijdert al die meuk die acer voorinstalleert.

Ik raad je aan om DIT nog eens te doen,en DIT (en de daarop volgende delen ook)..

Als dit allemaal niet werkt weet ik het ook niet meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Mijn sidebar heb ik al meermaals afgezet. Volgens bronnen kan deze heel wat geheugen verbruiken, daar merk ik alvast niets van.

Die Acer nest probeer ik ook zoveel mogelijk af te sluiten. Brengt geen oplossing met zich mee...

Photoshop draaide om mijn screenshot in te plaatsen. Normaal draait deze niet wanneer de problemen zich voordoen.

Vorig weekend heb ik mijn laptop even binnengedaan. Daar werd gedacht aan malware en een slechte ventilatie. Ze vonden geen problemen maar hebben mijn laptop opnieuw geïnstalleerd (ze hadden mijn toestemming, misschien waren de zorgen dan weg...). Ventilatie werd uitgeblazen, zat heel wat vuiligheid in.

Laptop deed vanaf moment één even moeilijk... Weer door msn of Mozilla... Snap het niet... denk dat ik met dit probleem zal moeten leren leven.

Je tips hieronder zal ik zeker eens nagaan. Had voor ik mijn laptop binnendeed ook eens mijn opstartprogramma's aangepast (brol uitschakelen).

Wat het spijtige is... Ik heb een backup van alles gemaakt. Probleem dat zich voordoet... Wanneer ik Adobe Photoshop wil openen, vraagt deze (opnieuw) achter de activatie code.

Hoe kan dit verklaart worden? Staat het bestandje dat de code goedkeurde onder een andere map of is dit tijdens het maken van de back up niet mee over geplaatst?

Momenteel rooi ik het met Photostudio 5.5 en Digital Photo Professional (beide van Canon veronderstel ik). GIMP wilt niet draaien op mijn laptop. Telkens ik het programma wil opstarten loopt dit vast... Heb dit probleem al opgezocht op internet maar vond nergens antwoord.

Mijn één vraagje worden er plots meerdere zonde dat er iets beter gaat....:argh:

Mijn laatste optie is om mijn laptop eens richting Acer op te sturen net voordat hij zonder garantie valt. Ik vervloek software...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt slechter en slechter. :( Ik heb aMSN proberen te installeren als alternatief van live messenger. Lukt slechts half, je kan er (nog) niet mee bellen... Ik probeer mijn cam via amsn... Cam loopt vast. Zet amsn uit, lichtje van cam blijft branden: ik heb echter nooit een beeld gezien...

Ik meld me af... Blauw scherm... alweer... Godverdomme zeg...

Is het af te raden om Windows XP te installeren? Lukt dit normaal? Moet ik dan iets op een dvdtje branden? Kan dit eigenlijk een oplossing bieden???

Ik word er ziek van... Nooit meer acer... liefst nooit meer Windows....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De situatie word stilaan een beetje hopeloos vrees ik :s

Heb je nog garantie op de laptop?

Dan zou ik hem stande pede terugbrengen om hem te laten maken.

Ook al ben je je laptop dan wel voor een paar weken kwijt, dan werkt die hopelijk wel weer.

Blauwe schermen kunnen soms door hardwarematige problemen ontstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De situatie word stilaan een beetje hopeloos vrees ik :s

Heb je nog garantie op de laptop?

Dan zou ik hem stande pede terugbrengen om hem te laten maken.

Ook al ben je je laptop dan wel voor een paar weken kwijt, dan werkt die hopelijk wel weer.

Blauwe schermen kunnen soms door hardwarematige problemen ontstaan.

Ja nog tot 10 september. Ik wou hem na mijn examens binnen doen. Ik denk dat ik hem morgen al richting Acer laat opsturen. Mijn part houden ze hem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

.Volgens mij is er iets totaal iets anders een probleem.

Bij firefox zie ik 100% cpu normaal 0 % bij niks doen.

Bij msn zie ik 49%

Dat zijn cijfers die niet normaal zijn.

Daarbij zie ik dat u gemiddeld 80 processen op achtergrond werkt wat zeer veel is.

Dus telkens verbinding met internet een probleem.

Dat lijkt meer op een gehackt computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een mogelijke oplossing is...?:-)

Blijft een laptop gehackt wanneer deze opnieuw werd geïnstalleerd? Is dit niet iets waar men naar kijkt als je een laptop binnen doet?

Zijn dan enkel Mozilla en MSN gehackt? Bij IE of aMSN heeft hij minder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je laptop formateert en opnieuw installeert dan kan er nooit een hack bij zijn.

Ook bij recovery is er geen kans op hack tenminste als je volledig installeert.

Als je een virusscanner bij installeerd en liefst met firewall, klik dan niet zomaar als die waarschuwd. Doe zoals ik: reactie van virusscanner: zonder pardon wegdoen ook als is het iets wat je hard nodig hebt. Gebruikt je P2P programma dan is de kans op virussen 95% als je zelf zoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.