Ga naar inhoud

Outlook openen...soms moeilijk of zelfs niet....!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geachten,

Ik heb een pictogram en een icoontje van "Outlook" respectievelijk op mijn bureaublad en op mijn taakbalk (onderaan).

Ik weet dat het gaat om een "Outlook" meegeleverd door mijn inschrijving op Office 16 (vermoed ik) met volgende URL:

C:\Program Files\Microsoft Office\root\office16\OULOOK EXE.

Af en toe, na een eerste gebruik van de pictogram in kwestie, gaat mijn snelkoppeling NIET meer open, en duurt het soms

betrekkelijk lang vooraleer deze terug aan de praat te krijgen - hetzelfde met mijn icoontje op de taakbalk op hetzelfde moment.

Ik moet eerst een andere pictogrammen gebruiken vooraleer Outlook heropstart vanuit het pictogram !

Als ik "Outlook" rechtstreeks gebruik vanuit Office 16 - zie ik niets die binnenkomt noch uitgaat, en heb NIETS staan in

mijn submappen.   Dus dit is totaal onbruikbaar.

Ik heb ook slechts 1 adres, en kan geen andere aanmaken.

Doch dit tot daar, ik gebruik uiteraard deze e-mailserver nooit.

Mijn probleem ligt eerder in mijn 2 eerste alinea's.

Wat gebeurd er daar, of wat doe ik verkeerd ?

Graag een seintje a.u.b.

Groetjes.

Roland.

Geplaatst: (aangepast)

Je hebt blijkbaar een moeilijk probleem, want niemand heeft nog gereageerd.

Bij jou zit OUTLOOK.EXE in de volgende map: C:\Program Files\Microsoft Office\root\office16

Bij mij zit OUTLOOK.EXE in een andere map: C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16

Jij en ik hebben dezelfde versie van Microsoft Office, namelijk Microsoft Office Professional Plus 2016. Jij hebt echter blijkbaar de 64 bits versie van Microsoft Office geïnstalleerd, terwijl ik de 32 bits versie heb geïnstalleerd.

Standaard wordt altijd de 32 bits versie geïnstalleerd. Ja, ook op computers met een 64 bits versie van Windows.

Alleen wanneer je werkt met zeer grote bestanden wordt het aangeraden om de 64 bits versie van Microsoft Office te installeren.

Of jij werkelijk de 64 bits versie gebruikt kun je zo controleren:

• Open Outlook.
  • Klik in de menubalk op Bestand
  • Klik dan op Office-account (staat onderaan)
  • In het volgende venster klik je op de knop 'Info over Outlook'
  • Bovenaan staat dan of je de 32 bits versie gebruikt of de 64 bits versie.

Als ik dat doe, dan krijg ik het volgende te zien:

62c97b1b4d59c-Ashampoo_Snap_2022.07.09_1

Maar ik heb geen flauw idee of dat iets te maken heeft met jouw probleem: je snelkoppelingen naar Outlook werken soms wel en soms niet. Volgens mij doe je namelijk niets verkeerd.

Op 7/7/2022 om 09:34, Rolle Gmail zei:

Als ik "Outlook" rechtstreeks gebruik vanuit Office 16

Dat snap ik niet. Hoe gebruik jij Outlook rechtstreeks vanuit Office 2016? Welke handelingen verricht jij dan?

Op 7/7/2022 om 09:34, Rolle Gmail zei:

Ik heb ook slechts 1 adres, en kan geen andere aanmaken.

En dat is natuurlijk niet normaal. Je kunt in Outlook zoveel accounts aanmaken als je wilt.

Je kunt in Outlook een account van Telenet opnemen (met een e-mailadres dat eindigt op @telenet.be), of een account van Google (met een e-mailadres dat eindigt op @google.com), of een account van Microsoft (met een e-mailadres dat eindigt op @outlook.com). Enzovoort.

Als dat bij jou niet lukt, dan is er duidelijk wat mis.

Een forumlid dat veel weet van Microsoft Office is dotchiejack

Ik las echter dat hij momenteel bezig is met een verhuizing. Dus de vraag is of hij momenteel tijd heeft.

Je zou hem een bericht kunnen sturen met de vraag of hij je hiermee kan helpen.

Dit is de link naar zijn profielpagina: https://www.pc-helpforum.be/profile/41081-dotchiejack/

Klik daar op de knop Bericht sturen.

En misschien krijg je nog reacties van andere forumleden. Ik hoop dat oprecht, want ik weet helaas niet waar bij jou het probleem door wordt veroorzaakt.

aangepast door porrelaar

Maak eens een nieuwe snelkoppeling aan en kijk of het daarmee ook gebeurt? (het lijkt eigenaardig, maar ooit maakte ikzelf iets dergelijks met een programma van MS mee...)

en o ja: deïnstall Outlook eens en installeer het daarna eens terug (en dan ook een nieuwe snelkoppeling aanmaken indien het niet automatisch zou gedaan worden)

aangepast door Passer
Geplaatst:

Hallo porrelaar,

Inderdaad, mijn Office 16 staat op 64 bits:

252089914_InfooverOutlook.jpg.ef1b5429c7f0f3be015eea75558ec12e.jpg

Voor het overige, kocht ik destijds bij "ICT Office Center" mijn Office 16, onder de vorm van een

sleutel te installeren op mijn PC.

2048355267_Office16aankoop..thumb.jpg.3dc57991f96c5dffbee73539f583bb16.jpg

Welnu, van hieruit, Outlook openend, kan of kon ik geen account bijmaken, doch door mijn

e-mailadres aan te passen, zou ik nu eventjes proberen, om meerdere accounts te installeren.

Vandaag gaat het moeilijk gaan, gezien mijn afwezigheid - doch morgen of overmorgen probeer

ik dit uit.

Bedankt voor uw antwoord.

Groetjes.

Roland.

PS./  Later volgende week probeer ik dotchiejack te contacteren.

Geplaatst:

Je zou eerst kunnen proberen om Microsoft Office te herstellen:

Zorg er eerst voor dat alle onderdelen van Microsoft Office (zoals Excel, Word en Outlook) zijn afgesloten.

Klik dan op Start > Instellingen > Apps.

In de lijst met apps/programma's scrol je omlaag naar Microsoft Office Professional Plus 2016.

Klik op dat programma. Er zullen dan 2 knoppen verschijnen: Wijzigen en Verwijderen. Klik op Wijzigen.

Er verschijnt een nieuw venstertje waarin je kunt kiezen voor Snel herstellen of voor Online herstellen.

Kies eerst Snel herstellen. Controleer na afloop van het herstel of Outlook weer goed werkt.

Nog steeds niet goed? Dan herhaal je dit, maar deze keer kies je voor Online herstellen. Dat zal langer duren.

Zie voor toelichting onderstaande afbeelding:

62cad51f93fdd-Ashampoo_Snap_2022.07.10_1

Geplaatst:

Hallo porrelaar,

Bedankt voor uw respons.

Ik voerde beide mogelijkheden uit (verplicht gezien de eerste mogelijkheid niet werkte).

Doch na beide te hebben uitgevoerd heb ik nog steeds hetzelfde fenomeen, ik kan soms mijn outlook

na mijn eerste openingsactie niet meer openen, en hoef te wachten of enkele andere operaties uit te voeren,

vooraleer outlook terug werkt.

Wat ik nu wel heb, bij het openen van mijn Outlook, is deze rose band boven mijn berichtensector....!!!

zie hieronder:

582382785_Outlookband.thumb.jpg.d4750b9ca412686d2ddbf889e958b706.jpg

Ik geraak hier vanaf, door uiterst rechts op dezelfde rose band, op het kruisje (out) te drukken, of hoef ik

iets anders te doen ??

Graag een seintje a.u.b.

Roland.

Geplaatst:

Mer het herstellen van Office 2016 ben je dus niets opgeschoten. Je probleem (Outlook opent vaak niet wanneer je op de snelkoppeling van Outlook klikt die op het bureaublad of in de taakbalk staat) is door het herstellen van Office niet opgelost.

Sterker nog, je hebt er een probleem bijgekregen:

DE OUTLOOK HEEFT DE MODUS ALLEEN-LEZEN. Als u Office bestanden in deze app wilt maken of bewerken, moet u Office kopen.

Dat is een melding die ik nog nooit ben tegengekomen.

In plaats van DE OUTLOOK  zou je daar OUTLOOK verwachten. Tevens staat er dat je Office moet kopen. Maar je hebt Microsoft Office 2016 al aangeschaft! Vreemd. Heel vreemd.

Is jouw Office nog steeds geactiveerd? Klik daarvoor in Outlook op Bestand > Office-account.

Ik zie dan het volgende:

62cc5e1036078-Ashampoo_Snap_2022.07.11_1

Bij mij staat: Product geactiveerd. Bij jou ook?

Normaal is Office 2016 gekoppeld aan je Microsoft-account. Is dat bij jou ook het geval?

Dag porrelaar,

Bedankt voor uw bericht die ons dichter bij de waarheid brengt....!!!

Inderdaad, mijn Outlook is gedesactiveerd, zie bijlage hieronder:image.png.4e498c65ddeb5376a9f9197332d8f3f2.png

2022351888_Officegegevens.jpg.79ce7cafe78a076695b1710175a09e4b.jpg

Ik werk permanent met Outlook van Micosoft (geïnteegreerd in het Microsoft-pakket), en daarom is deze nog altijd

geactiveerd.

Eénmaal ik mijn Office 16 kom, is dit niet meer het geval, en zit ik in deze "gedesactiveerde " situatie.

Ik heb nog altijd mijn aankoopdocumenten van ICT, waar ik een "Setup voor Office" - bestand heb en

een Key-sleutel, zie hieronder:

Wat staat er mij te doen ?

Verwijder ik mijn bestaande Office 16, en installeer ik deze hierboven opnieuw ?

Als ik deze optie kies, hoef ik niet eerst Office 16 te installeren en dan de oude verwijderen ?

Of hebt u een andere mening wat er mij te doen staat ??

Graag een seintje met uw voorstel a.u.b.

Groetjes.

Roland.

aangepast door Passer
even je naam ook geblurd
Geplaatst:

Het heeft geen zin om Office te verwijderen en opnieuw te installeren. Het probleem ligt bij de sleutel (key).

De door jou gekochte sleutel (die begint met PKM2X en eindigt met 82QK7) is niet meer geldig.

Neem contact op met ICT Office Center (waar jij de sleutel voor Office 2016 kocht) en vertel dat Office niet meer geactiveerd is.

Jouw Office 2016 was op 1 april ook al gedeactiveerd, las ik in een ouder topic van jou: https://www.pc-helpforum.be/topic/77742-excel-werkt-niet-meer-op-mijn-nieuwe-desktop-lenovo/

Ook toen heb je contact opgenomen met de verkoper van de sleutel.

Hopelijk kan de verkoper jou opnieuw helpen.

En anders zul je bij een ander bedrijf een nieuwe key voor Microsoft Office Professional Plus 2016 moeten kopen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.