Ga naar inhoud

Foutmeldingen?


techniekerke

Aanbevolen berichten

Ik had gisteren eens Glary Utility's binnen gehaald en wat geëxperimenteerd daarmee, dus het is zeer goed mogelijk dat daar een en ander is weggegooid .....

 

na de scan kreeg ik volgende melding:

 

Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.

aangepast door techniekerke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het beter is uit te kijken wat je met die Glary doet, dan hem weg te gooien.

 

Heb je nu die DISM en die scannow al gedaan?

 

en wat je in dit geval nog beter kan doen: een herstelpunt terugzetten van voor Glary.

 

en een goeie raad van Tante Kaat euh nonkel Mus: zorg dat je minstens één (nogal recente) systeembackup hebt: dan kan je experimenteren zoveel je maar wil :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, techniekerke zei:

Nu eerst ff uitzoeken hoe ik die systeembackup gedaan krijg.

enkele tips:

- er zijn gratis BU-programma's (zo'n freeware gebruik ik ook)

- opslaan van je BU NIET op de schijf waar je C op staat

- best enkele ervan bijhouden en niet één enkele

- dadelijk al een rescuedisk of -stick aanmaken en niet wachten tot het te laat is

- ook nu al gaan kijken hoe je in je bios de opstart op die dvd of disk kan zetten - spaart tijd later :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk met EaseUS Todo backup 2022 (je kan het zelfs zo gaan instellen dat alles automatisch gebeurt: elke zaterdag wordt er

van mijn C een systeembackup gemaakt zonder dat ik er naar moet omzien. Ik bewaar altijd de laatste drie voor het geval

er toch een fout zou zitten in een er van.

 

750 gig..  Daarom heb ik een aparte partitie gemaakt met daarop alleen mijn C en mijn programma's

Mijn situatie:  image.png.17990224c27b5d4834e006ee836b831c.png  (eigenlijk zou ik met een partitie van 150/200 ook wel toekomen)

Mijn backup van vanmorgen is 62 Gig groot.

 

Daarom ook heb ik mijn Mijn Documenten op een andere partitie (zelfs andere schijf) staan: zo blijft mijn C tamelijk klein

èn bij het maken van een backup moet die dan niet mee gebackupt worden EN bij het terugzetten van een systeembackup

blijf ik mijn huidige Mijn Documenten (en hun inhoud natuurlijk) behouden.

Stel dat je Mijn Documenten op je C staan hebt, je hebt een backup gemaakt een maand geleden: dan wordt bij het

terugzetten heel je huidige inhoud van je Mijn Documenten gewist en krijg je die van een maand geleden terug.

Alles tussen nu en die maand is ribbedebie, overschreven. Je kan natuurlijk vòòr het terugzetten van een BU telkens je Mijn Documenten

gaan veilig stellen, maar met mijn systeem moet ik er niet naar om zien.

Tuurlijk zijn aan mijn systeem ook weer haken en ogen...

 

In jouw geval kan je a. je C-partitie gaan verkleinen en b. je Mijn documenten op een ander partitie zetten (als je dat ook zou willen)

(dat laatste gaat NIET met copy-paste! dat moet je op een gepaste manier gaan doen - dit voor het geval je er zin in zou hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.