Ga naar inhoud

Geheugenintegriteit

benniebobo

Aanbevolen berichten

Als jouw pc niet beschikt over TPM 2.0 (of als die niet is ingeschakeld) dan kun je Windows 11 niet op de normale manier installeren. Heb jij misschien een trucje toegepast waardoor je Windows 11 toch kon installeren op een pc die daar volgens Microsoft niet  geschikt voor is?

Welke processor zit er in jouw pc? Graag de volledige typeaanduiding, bijvoorbeeld AMD A8-7650K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stond er dan geen besturingssysteem van Windows op jouw pc? PC's die draaien op Windows 10 en die geschikt zijn voor Windows 11 kun je gratis upgraden naar Windows 11. Daarvoor hoef je dan geen licentie voor Windows 11 aan te schaffen.

Nogmaals: welke processor zit er in jouw pc? Graag de volledige typeaanduiding.

Als je niet weet hoe je daar achterkomt, dan doe je het volgende:

Open de Verkenner.

Klik in de linker kolom met de rechter muisknop op Deze pc. In het contextmenu klik je dan op Eigenschappen.

In het volgende venster kijk je wat er staat achter Processor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat dacht ik al. Die informatie las ik in een ouder topic van jou.

Jouw processor is volgens Microsoft niet geschikt voor Windows 11. Hij staat namelijk niet in de lijst van ondersteunde AMD processors: https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/design/minimum/supported/windows-11-supported-amd-processors

Ik ben verbaasd dat het installeren van Windows 11 op jouw pc zomaar lukte, zonder foutmeldingen.

In dit artikel (wel Engelstalig) wordt uitgelegd waarom jouw processor niet geschikt is voor Windows 11: https://websuggestion.com/does-amd-a8-support-windows-11-explained-with-list/

TPM 2.0 is niet aanwezig en Secure boot (Beveiligd opstarten) kan niet ingeschakeld worden. Dat zijn volgens mij de breekpunten.

En daardoor kan geheugenintegriteit ook niet ingeschakeld worden.

De meeste pc's die ouder zijn dan 4 jaar, zijn volgens Microsoft niet geschikt voor Windows 11. Ze voldoen dan namelijk niet aan alle voorwaarden. Jouw processor kwam in februari 2015 op de markt. Dat is ruim 7 jaar geleden. Te oud voor Windows 11.

Microsoft heeft bij het uitkomen van Windows 11 gewaarschuwd dat de pc aan diverse voorwaarden moest voldoen. Jouw pc voldoet niet aan alle voorwaarden. Dat betekent dat je niet van alle functies (zoals geheugenintegriteit en andere) gebruik kunt maken. Ook is het mogelijk dat je in de toekomst niet alle updates zult kunnen ontvangen. Misschien zal het ontvangen en installeren van de nieuwe versie (22H2) van Windows 11 die binnenkort uitkomt, ook een probleem voor jou worden. Dat wordt afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,, zoals als gewoonlijk moeten we weer investeren.

Op het moment dat ik dat weer doe, zal er binnenkort weer een nieuwe versie uitkomen en begint het spel opnieuw

Ik ben vooral dankbaar dat er nog mensen en een website bestaat zoals jullie voor de snelle en goede uitleg.

Bedankt

Je mag deze topic afsluiten

MVG

Benny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt nu direct gaan investeren in een nieuwe pc, maar je kunt er ook voor kiezen om terug te gaan naar Windows 10 op je huidige pc. Daarvoor moet je wel, voordat je Windows 11 ging installeren, een image hebben gemaakt van je systeem. Dat image kun je dan nu terugzetten. Je bent dan wel kwijt wat je geïnstalleerd hebt, gemaakt hebt of gedownload hebt nadat je Windows 11 installeerde.

Ook een schone installatie van Windows 10 op je huidige pc is mogelijk. Je hoeft dan geen productcode in te geven, omdat er al eerder Windows 10 op deze pc stond.

Windows 10 blijft nog ondersteund tot 14 oktober 2025. Je kunt dus nog drie jaar vooruit met Windows 10. Er is geen dwingende reden om nu al over te gaan naar Windows 11.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.