Ga naar inhoud

problemen nieuwe verse installatie win 11

Francois51

Aanbevolen berichten

beste comp. gebruikers,

Heb problemen met de installatie van win 11 op mijn HP 17 CP-0000. Gekocht in sept 2021  en onder win 10 .na een update naar win11 werd hij heel traag ,dus ik dacht we doen een versie nieuwe installatie en geen upgrade . dus via microsoft media creation tool de win 11 gedownload op een usb opstart stick .Comp opnieuw opgezet en volgorde van installeren gevolgd ...dus ook in het begin de partities verwijdert ...verder keuze land,taal ,toetsenbord enz ...alles verliep vlot MAAR dan kreeg ik de melding verbinden met het internet om de installatie verder te kunnen zetten ...en dat lukte niet , ik kon niet op internet omdat de wireless adaptor niet gevonden werd !!  deze HP heeft ook geen ethernet connector ,dus het moet draadloos ...maar als de driver van de netwerk adaptor ontbreekt dan zit je vast .op Youtube gevonden...shift + F10  ...geef taskmgr in ...in toolmanager netwerk connection flow  uitschakelen  ...en ja ,ik kon de installatie verder zetten en hoera win 11 stond er op !! ik kon op de HP site  de driver downwloaden,dan installeren etc  ... dus win11 stond er op paswoord van de modem router ingegeven en ik kon op internet .Ik installeerde ook de HP support assistent  ( wat er ook opsond als ik hem kocht onder win 11) MAAR als ik de klik op prestaties optimaliseren kreeg ik meerdere foutmeldingen ,zoals kan tijdelijke bestanden niet verwijderen,kan preftech bestanden niet verwijderen ,kan opgegeven module niet vinden uitzondering van HRESULT 0x0800700E  en operation niet compleet .

de Hp heeft ook de updates ,van win 11 tot op vandaag ...drivers van HP zijn ook O.K.

dus wat is nu het probleem en hoe kan het opgelost worden  ( onder win 10 had ik geen foutmeldingen )  momenteel staat er ook nog geen enkel programma op ,buiten microsoft Edge wat in de win11 zit.

dus , dat HP programma detecteert fouten ...of is het een programma waar je niet de minste waarde aan moet geven , maar dat kan toch niet voor een HP .

Als ik via het programma  een scan diagnose besturing systeem doe ..krijg ik de melding dat alles O.K. is  .

wie weet raad ...en waarom kan ik tijdens de installatie niet op internet ...ja ...omdat hij de adaptor niet vind ,maar zit die dan niet in de opstart USB stick 

sorry voor het lange epistel ,maar kan mijn verhaal niet korter schrijven  ...heb al een paar verse win 10 installaties gedaan op oudere laptops ( van mij, mijn vrouw ,de dochter en kleinzoo ) waar ik een nieuwe ssd heb geplaatst ipv de HD   ...en nooit problemen gehad met een verse win10 installatie ook via USB installatie stick , de wireless adaptor werd dan wel herkent !! 

wie is hier de crack die het weet ...........

grt,

françois

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.