Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
22 uren geleden, falstring zei:

zoekvenster, typ logboeken

ga in logboek naar aangepaste weergave/beheergebeurtenissen.

Ik heb het logbestand toegevoegd in bijlage. Kan je hier iets mee?

Log.xml

Geplaatst:
6 uren geleden, p38cyq zei:

Je computer heeft duidelijk last van foute en/of corrupte systeemfiles.

Probeer die eens op te sporen en te herstellen via cmd (linksonder, zoekvak), als administrator uitvoeren

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Dan zit je ook nog eens met 2 anti-virus programma's, waarvan geweten is dat ze mekaar kunnen tegenwerken.

Best verwijder je Malwarebytes, je Defender is minstens even goed qua malware beveiliging.

Ik heb die RestoreHealth uitgevoerd en het logbestand zit in bijlage. Ik kreeg wel een foutmelding als het afgelopen was, zie bijlage.

Zijn de fouten er nu uitgehaald, door dit uit te voeren? Of moet ik nog iets doen?

Ik zal nu ook nog die malwarebytes desinstalleren.

"

2022-10-03 19_37_27-Window.png

dism.log

Geplaatst:

Nee, de fouten zijn er nog niet uitgehaald, eenvoudig gezegd, de "container" van waaruit de originele files gehaald worden om de beschadigde/corrupte bestanden te vervangen wordt niet onmiddellijk teruggevonden.

Dit durft nog al eens te gebeuren, voer de cmd (RestoreHealth) nog maar eens uit. Normaliter werkt dit wel na de 2e keer, zoniet bestaan er nog andere mogelijkheden   

Verwijder zeker Malwarebytes, blijkbaar is deze installatie defect sinds 2021.

Geplaatst:

Wat doet DISM? Het gaat online (via internet dus) je basis-windowsbestanden controleren en ze eventueel (als ze brak zijn) terug binnenhalen en de gehandhaafde vervangen door goede exemplaren.

Dit is een prima systeem om je Windows terug 'correct' te krijgen - alleen: het werkt maar als je nog een goede update-functie (updatebestanden) hebt.

En blijkbaar schort daar bij jou ook iets aan en in dat geval: " But if your Windows update component file is corrupted, it will return repair file failure or need to specify location or resource for restore health."

Je DISM-gebeuren kan dus niet doorgaan.

Wat kan je dan best doen?  Je Windows vernieuwen met-behoud-van-instellingen

(je gaat dus je programma's en instellingen behouden)

Lees daarvoor dit even: https://www.pc-helpforum.be/topic/74148-opstartmoeilijkheden/?do=findComment&comment=578116

Geplaatst:
20 uren geleden, p38cyq zei:

Nee, de fouten zijn er nog niet uitgehaald, eenvoudig gezegd, de "container" van waaruit de originele files gehaald worden om de beschadigde/corrupte bestanden te vervangen wordt niet onmiddellijk teruggevonden.

Dit durft nog al eens te gebeuren, voer de cmd (RestoreHealth) nog maar eens uit. Normaliter werkt dit wel na de 2e keer, zoniet bestaan er nog andere mogelijkheden   

Verwijder zeker Malwarebytes, blijkbaar is deze installatie defect sinds 2021.

Ik heb de RestoreHealth opnieuw gedaan en nu was hij wel succesvol. Ik heb de afgelopen twee dagen geen problemen meer gehad, dus ik denk dat het ondertussen opgelost is. Ik ga het voorlopig dus hier bij laten.

Alvast bedankt voor al jullie hulp!

Geplaatst:
Op 4/10/2022 om 20:02, SvenVDB1 zei:

Ik heb de afgelopen twee dagen geen problemen meer gehad, dus ik denk dat het ondertussen opgelost is. Ik ga het voorlopig dus hier bij laten.

Dan zetten we er een :locked2: op.

Succes nog.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.