Ga naar inhoud

Upgrade windows 8 naar Windows 10

terrin

Aanbevolen berichten

@Passer Je slaat een stap over...

Gratis upgraden naar Windows 10 is alleen mogelijk vanaf Windows 7 en Windows 8.1. Dus niet vanaf Windows 8!

De laptop van de zus van terrin draait nog op Windows 8. Oei! De ondersteuning van Windows 8 is al gestopt op 12 januari 2016. Dat betekent dat die laptop al 6½ jaar geen updates meer heeft gekregen.

De laptop moet eerst een upgrade ondergaan van Windows 8 naar Windows 8.1.

Hoe je dat doet wordt hier uitgelegd: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-8-bijwerken-naar-windows-8-1-17fc54a7-a465-6b5a-c1a0-34140afd0669

Pas wanneer de upgrade van Windows 8 naar Windows 8.1 met succes is uitgevoerd, kan de upgrade van Windows 8.1 naar Windows 10 plaatsvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, in mijn vorig bericht heb ik vermeld dat mijn zus met windows 8 werkte, maar nu zie ik dat het toch windows 8.1 is.

Dus heb ik met Media Creation tool 21H2. willen upgrade naar windows 10.

Alles ging goed tot instaleren tot ong 77 procent, en dan geeft hij instaleren mislukt.

Graag nog een hulpje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je ook een foutcode te zien wanneer de installatie mislukt is? Bijvoorbeeld 0xC1900208 – 0x4000C

Meld die foutcode dan in een volgende reactie.

Klik op de volgende link: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/hulp-bij-upgrade-en-installatiefouten-in-windows-ea144c24-513d-a60e-40df-31ff78b3158a

En begin met de Algemene oplossingen die daar genoemd worden.

Een voorbeeld van die algemene oplossingen: Gebruikt je zus een ander antivirusprogramma op haar laptop dan Windows Defender? Dan moet dat andere antivirusprogramma eerst verwijderd worden. Alleen uitschakelen is niet voldoende.

Als de "algemene oplossingen'' niet geholpen hebben, dan ga je verder met de informatie die op die website staat.

Ik heb in het verleden soortgelijke problemen gehad met een pc die ik wilde upgraden van Windows 7 naar Windows 10. Bij mij hielp toen een schone herstart.

Hoe je Windows schoon opstart wordt hier uitgelegd: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/windows-schoon-opstarten-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f3dd

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik kreeg geen foutcode. 

ik heb nu antivirusprogramma McaFee verwijderd, en opnieuw  aan het update.

Maar hij blijft ong al een uur op 30 precent  draaien met het instaleren van windows 10.

Is dat  normaal ?

aangepast door terrin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang de upgrade van Windows 8.1 naar Windows 10 duurt is afhankelijk van de hardware. 
Met een krachtige processor, een SSD waarop Windows staat en ruim voldoende werkgeheugen (8 GB of meer) kan de upgrade binnen een uur voltooid zijn. 
Maar misschien was deze laptop bij aankoop al goedkoop (minder dan € 600). Dan zit er misschien geen SSD in, maar een veel tragere traditionele harde schijf, een goedkope, dus trage processor en slechts 4 GB RAM of nog minder. En dan kan de upgrade wel 4 uur of nog langer duren. 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.