Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee, dat klopt niet. Het komt zelfs niet in de buurt. Jij hebt een opdracht van abbs uitgevoerd die in dat andere topic stond, terwijl je iets moest doen wat ik (porrelaar) geschreven had.

Geeft niks. Kan geen kwaad. Ik moet nu eerst even de afwas doen. Daarna maak ik een nieuwe handleiding voor jou, die je kunt gaan volgen. Even geduld dus. Tot zo!

Geplaatst:

Daar gaan we dan...

Ik zal eerst uitleggen hoe jij aan die vervelende meldingen komt. Als je voor het eerst op een website komt, dan krijg je soms de vraag of die website jou meldingen mag sturen. Die vraag kan er zo uitzien:

6355920a0596d-Ashampoo_Snap_2022.10.23_1

In bovenstaande afbeelding wordt de vraag gesteld terwijl je op de website van de Telegraaf bent. In jouw geval gebeurde het toen je op de website van Filehippo was.

Wanneer je zo'n vraag krijgt, moet je voortaan altijd klikken op Blokkeren. Dus niet op Toestaan!

Want als je op Toestaan klikt, dan krijg je daarna die meldingen waar jij nu last van hebt.

Jij hebt per ongeluk op Toestaan geklikt en daardoor dus zelf toestemming gegeven voor die meldingen. Geen ramp, want die toestemming kun je ook weer intrekken. Om die toestemming in te trekken moeten we in de instellingen van de browser Chrome zijn.

Kopieer onderstaande vetgedrukte regel:

chrome://settings/content/notifications

Daardoor komt die regel op het klembord van Windows te staan (= het tijdelijk geheugen).

Open dan een nieuw tabblad in Chrome door op het plusteken te klikken:

635593688b592-Ashampoo_Snap_2022.10.23_2

Als het nieuwe tabblad geopend is, dan doe je het volgende:

1. Klik met de rechter muisknop in de adresbalk van dat nieuwe tabblad

2. Er zal dan een contextmenu verschijnen. Klik in dat contextmenu op de regel die ik in onderstaande afbeelding geel gemarkeerd heb:

6355940249051-Ashampoo_Snap_2022.10.23_1

En daarna ben je precies op de juiste plek in de instellingen van Chrome om jouw probleem op te gaan lossen.

Jij krijgt dan zoiets te zien:

6355951dcbe02-Ashampoo_Snap_2022.10.23_2

En het gaat hier om het gedeelte dat onderaan staat: onder 'Toestemming om meldingen te sturen'. Daaronder staan namelijk de websites waaraan jij toestemming hebt gegeven om meldingen te sturen.

Bij mij staat daar maar 1 website: die van dit PC Helpforum. PCH stuurt geen vervelende meldingen, maar veel andere websites doen dat wel.

Achter iedere website die bij jou genoemd wordt onder het kopje 'Toestemming om meldingen te sturen' staat een pictogram dat uit 3 puntjes boven elkaar bestaat. Klik op dat pictogram; er verschijnt dan een menu; kies in dat menu Blokkeren:

63559632bbe44-Ashampoo_Snap_2022.10.23_2

Herhaal dat voor alle websites die bij jou staan onder 'Toestemming om meldingen te sturen'. Daarna ben je van die meldingen verlost. Voor de zekerheid kun je Chrome daarna nog even afsluiten en weer opnieuw opstarten.

======================================

Wanneer je in de toekomst nooit meer die vraag over meldingen wilt krijgen, dan kun je dat ook regelen op diezelfde pagina.

Dan moet je bovenaan kijken. Momenteel zal geselecteerd zijn: 'Sites kunnen vragen of ze meldingen mogen sturen'. Dat is namelijk de standaardinstelling.

In plaats daarvan kun je kiezen voor 'Niet toestaan dat sites meldingen sturen':

6355976c313a0-Ashampoo_Snap_2022.10.23_2

Succes! En laat weten of het gelukt is.

Geplaatst:

Goeiemorgen ,

Ik loop weer gelijk vast , bij het begin 

Ik moet een regel kopieeren en die zou dan te zien zijn op het klembord 

Waar is het klembord te vinden ?

En kopieeren is dat de regel blauw maken , en dan rechts aanklikken en op kopieeren drukken ?

20221024_101524.jpg

Geplaatst:

Nu vraagt Bernard zich misschien nog af waar die gekopieerde regel heen moet. Het antwoord op die vraag luidt: “Die gekopieerde regel moet je plakken in de adresbalk van het nieuwe tabblad van Chrome.”

En je hoeft niet te weten waar het klembord van Windows zich bevindt. Die kennis heb je hierbij niet nodig. 

Geplaatst:

😅...........  Jazeker , het is gelukt ,

Ik heb nu een paar keer een nieuwe start gedaan , en het blijft schoon 🤣

Mag ik je weer bedanken voor je hele duidelijke uitleg 

14 uren geleden, porrelaar zei:

chrome://settings/content/notifications

Geplaatst: (aangepast)

Goed gedaan, Bernard!

En prima dat je goed aangaf waar je niet verder kwam. Op dat punt van mijn uitleg was ik blijkbaar niet duidelijk genoeg. Daar leer ik ook weer van. 

Omdat je probleem is opgelost zal een lid van het PCH team dit topic sluiten.

aangepast door porrelaar
Geplaatst:

Ja ik ben even boos op mezelf geweest , zo van dit moet ik toch voor elkaar kunnen krijgen .

Wat jouw uitleg aangaat , daar is helemaal niets mis mee , dat is zo klaar als een klontje .

Maar nogmaals bedankt voor je hulp .

En van mij kan hier een slotje op 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.