Ga naar inhoud

SSD wordt niet herkent op HP laptop win 11 pro wel op Acer laptop win10

Francois51

Aanbevolen berichten

Hallo  allemaal,

mijn nieuwe  interne ssd wordt niet herkent op win11 pro .,ik sluit deze aan op een sata adaptor en dan via de USB poort  op de laptop  ...ik kocht deze nieuwe ssd en sloot deze aan via een usb sata  adaptor op een hp laptop . werd niet herkent ,wat normaal is ,want hij is nieuw.

via macrium reflect 8,maakte ik die klaar en zie staan schijf 2 MBR nieuw volume ( geen ) primair NTFS 476gb . >>> wat volgens mij O.K. is ? 

na een herstart van de HP  ,plugde ik de ssd in en ik zie deze ssd niet staan op de Hp  onder win 11 pro?

als ik deze zelfde SSD aansluit op mijn oude Acer onder win10 ...zie ik hem wel staan en via verkenner zie ik dan nieuw volume F staan , heb er een aantal foto's opgezet en dat werkt .....dus ik sluit deze aan op de Acer onder win10 , via verkenner zie ik de ssd staan en kan de foto's bekijken.

als ik hem aansluit op de hp onder win11 pro , dan hoor ik het geluidje van connectie ...maar zie via verkenner de ssd NIET staan en kan ik dus ook de foto's niet zien.

aan de adaptor zal het zeker niet liggen, want als ik andere interne ssd's aansluit op de HP onder win 11  ...dan worden deze wel herkent en kan ik raadplegen wat er op staat .

dus ik begrijp het niet ...wie weet raad

groeten;
françois

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Falstring,

het is gelukt ...dus via schrijfbeheer ...op de schijf geklikt ...dan actie ...dan alle taken en dan stationsletter en paden wijzigen  ....hier heb ik dan gekozen voor D   ...op dat moment was hij voor verkenner zichtbaar en kon ik de foto's zien.......dus IN ORDE !!

wel vreeld want tijdens het prepareren van de nieuwe SSD  ( dus was nog Nooit aangesloten of gebruikt geweest )  kon ik op een bepaald moment kiezen schijf D   of geen letter kiezen ...ik koos voor D    .....blijkbaar is het dan hier misgelopen ( zonder foutmelding ) en is de D niet aangenomen

in ieder geval ...zaak is opgelost   ...BEDANKT

grt,

françois

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.