Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dus het gaat hier over powerlines, dus niet-bekabeld via ethernet?

De signalen zien er vrij goed uit (je toont enkel 2.4 Ghz), alhoewel, naargelang de plaats, soms druk bezet. 

Probeer de "versterkers" oordeelkundig te plaatsen, dus niet te ver van mekaar anders versterken zij een te zwak signaal...

En hopelijk is je elektriciteitsnet in orde en zit je op dezelfde faze.

Dan kun je : 

 

Gebruik de Telenet-app: Alles over de Telenet-app

  1. Open de Telenet applicatie.
  2. Ga naar "Wifi netwerk".
  3. Kies voor "Optimaliseer je wifi".
  4. De Telenet app gaat na of er een probleem is en wat hiervoor de beste oplossing is.   

      

Geplaatst:

ok, zal dat is nakijken dan.

 

Wat betreft electricitietsnet, geen idee hiervan, zal ik buur is moeten raadplegen die is bekend met electriciteitsinstallatie's.

 

Bedankt alvast voor de geboden hulp.

Geplaatst:

ik ken die versterkers van telenet niet, maar vrijwel zeker is het onvoldoende als je ze in het stopcontact steekt. ze zullen eerst aan het netwerk moeten worden gekoppeld, zie de installatie-instructie die je er ongetwijfeld bij gekregen hebt

Geplaatst: (aangepast)

Dacht ik ook, gezien je SSID's. En wat zegt de TN app nu? Zie hierboven, stappen 2, 3 en 4.

 

Ter info, hieronder wat je netwerk zou moeten zijn. De verbinding tussen 1 en 2 is een ethernet kabel.

 

powerline-opstellingv3.jpg.7778ee01e3108a936eb7250e19fc39d7.jpg

 

 

aangepast door p38cyq
typfout
Geplaatst:

Even verduidelijken, 2 hebben 2 modems, eentje in de living en eentje hier bij mij, gekomen door omstandigheden, geen idee meer hoe maar zo gezet door telenet toen we de kabel tv via hun genomen hebben jaren terug.

 

Och, ik heb in de eerste adapter de kabel in poort 2 op de modem. Heb 1 geel lampje en twee andere iets meer oranje.

De tweede adapter in de living gaat naar de router, daar heb ik van boven naar onder twee gele, één blauw en twee gele lichtjes.

 

De telenet app zegt dat er ene probleem met de installatie is, die alleen door technieker kan worden opgelost........

Probleem is afspraak op tijdstip dat je er bent natuurlijk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.