Ga naar inhoud

Probleem met externe harde schijf

Voetbalzettie

Aanbevolen berichten

Ik heb een vreemd probleem met mijn externe harde schijf.

Ik heb videobestanden van de harde schijf van mijn laptop naar mijn externe harde schijf verplaatst, eerst geven de verplaatste bestanden een foutmelding en kan ik deze niet meer openen. Na enige tijd de overgezette bestanden zelfs verdwenen.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maakt wel eens iets mee wat iemand anders niet meemaakt blijkbaar...  :)

goed, enkele dingen:  (begin met c)

a. zitten ze niet in je prullenbak?

b. je kent wellicht de naam van één van die bestanden nog wel (of kan die nog terugvinden op je laptop??) :

zo ja: ga met verkenner eens naar die externe en vul de naam van zo'n bestand eens in het zoekvak in en laat je verkenner eens zoeken.

wordt het gevonden?

c. je 'verplaatste' ze van je laptop naar je externe - dus zou je ze nu gewoon kwijt zijn.. (ja?)

probeer eens in de verkenner van je laptop het 'undo'-commando te gebruiken (undo-pijl of CTRL+Z ) - 'k hoop dat je ze nog terugkrijgt (moest je ze idd ook daar kwijt zijn)

(tenzij je ze nog elders in reserve staan had natuurlijk, dan heb je ze nog)

Laten we hier al eens mee beginnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bestanden ben ik kwijt maar is niet zo erg.

Ondertussen blijft de externe harde schijf vreemd doen.

Als ik een filmpje download naar die externe harde schijf dan geeft het na enkele minuten een foutmelding en kan ik het niet meer openen.

Hetzelfde filmpje kan ik wel openen via de interne harde schijf van mijn laptop.

Het lijkt erop dat de externe harde schijf de videobestanden onbruikbaar maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dit nu even opnieuw:

Op 10/2/2023 om 16:51, Voetbalzettie zei:

Ik heb videobestanden van de harde schijf van mijn laptop naar mijn externe harde schijf verplaatst

en ook

22 uren geleden, Voetbalzettie zei:

Als ik een filmpje download naar die externe harde schijf dan geeft het na enkele minuten een foutmelding en kan ik het niet meer openen.

Hetzelfde filmpje kan ik wel openen via de interne harde schijf van mijn laptop.

ofwel gaat er dus iets fout bij het kopieëren naar je externe

ofwel ligt het aan het opslaan op je vaste/externe schijf.

VRAAG: dat 'zelfde filmpje' dat op je vaste schijf staat: stond er dat vroeger al op of heb je dat nu ook gedownload?

OF doe met een nieuw filmpje eens volgende test: download het op je vast schijf en een tweede maal op je externe.

Is  het nu weer van dat: je vaste speelt het af, maar je externe geeft foutmeldingen?

EN: indien je weer foutmeldingen krijgt: plaats eens een screenshotje ervan in je volgende post?

Waar ik ook van opkijk: "Na enige tijd de overgezette bestanden zelfs verdwenen" en "dan geeft het na enkele minuten een foutmelding"

mmm.. van waar die delay? (uitstelgebeuren) ...

(of wel nog aan iets anders natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, 'k zal je wel terug zien verschijnen.

Die foutmelding zou veroorzaakt worden door

ofwel doordat het bestandsformaat niet ondersteund zou worden (maar als het een mp4 is, valt dit al weg)

ofwel omdat je de nodige codecs niet hebt

ofwel door een corrupt/beschadigd videobestand (en dat kunnen we vanavond wellicht uitsluiten)

of door een slechte extensie (maar 'k denk dat we dit ook kunnen uitsluiten)

waarmee speel jij je video's af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.