Ga naar inhoud

Pc gaat aan/uit

Tweak87

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een vriend van me die een serieus probleem heeft.

Aangezien hijzelf een doe het zelver is heeft hij niet de neiging om zelf hulp te vragen.

Ik had hier nog een geForce 8500 gt liggen, en aangezien dat een upgrade voor hem zou zijn gaf ik het door aan hem. Nu net vertelde hij me dat toen hij die kaart installde zijn pc op startte en na een 3tal seconden terug uitviel.

Aangezien het pas fout ging met die kaart stak hij zijn oude kaart er terug in. Nu blijkt dat zelfs met die oude kaart het probleem nog steeds blijft.

De pc werkte vooraleer die 8500 erin ging. Daarna niet meer.

Ik weet nou zijn specifieke pc info niet, enkel dat het om een intel bordje gaat met dual core, 600w psu en de rest weet ik niet precies.

Sorry voor dit weinig info maar ik hoop dat iemand misschien iets weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk, je bios staat verkeerd ingesteld. Reset de bios door de jumpers te verplaatsen of haal de batterij eruit, zorg dat de pc niet meer onder spanning sta en start hem zogezegd op. Wacht enkele sec, plaats batterij terug en zet je bios goed zodat hij die kaart ondersteund (indien mogelijk)

Sluit pc en stopt de nieuwe kaart erin.

Als hij dan weer uitvalt. Dan ondersteund de bios dit nog niet/of niet goed.

Oplossing: flash je bios.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.