Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geacht forum, ik kan in Windows 11 de items die toegewezen zijn in Snelle Toegang van mijn Windows verkenner niet verschuiven.

Ik wil bijvoorbeeld Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen, Mijn Muziek etc. onder elkaar zetten, 

Door met de rechter muisknop op Thuis te klikken zie ik Snelle Toegang Aanpassen nergens staan?

Ik heb nu een nieuwe computer met Windows 11 Pro, in mijn vorige computer kon ik de items met de

muispunt verschuiven, ook dat gaat niet meer?

Is er misschien een oplossing alstublieft?

Snelle Toegang in windows Verkenner.png

Geplaatst:

Ah ja, op die manier kan je misschien werken: zie het plaatje van Lomar: op het bovenste is er niets vastgepind, op het onderste wel.

Dus je kan zelf bepaalde mappen gaan vastpinnen.

De eerste die je vastpint komt dan bovenaan staan, de volgende eronder.

Wil je nadien verplaatsen: eerst ze terug losmaken en ze dan in de goede volgorde terug vastpinnen.

Op die manier gaat het denk ik.  (waarom heb ik daar daarnet niet aan gedacht?)

Geplaatst:

Wat mij opvalt in de afbeelding van james48 is dat de benamingen van sommige van zijn standaardgebruikersmappen afwijkend zijn.

Zo heeft hij de mappen Mijn Muziek en Mijn Documenten. Dat zijn geen standaard mappen in Windows 11. Die standaard mappen in Windows 11 heten Downloads, Documenten, Afbeeldingen, Muziek en Video's (dus zonder Mijn ervoor), zoals ik hieronder laat zien (printscreen van mijn Windows 11 pc):

63ed03faa74ff-2023-02-15_17_03_12-Thuis.

De mappen met de namen Mijn Muziek en Mijn Documenten zal james48 zelf hebben aangemaakt. Het waarom daarvan is mij niet duidelijk, Waarom zou je een map met de naam Mijn Documenten gaan aanmaken, wanneer je standaard al een map hebt met de naam Documenten?

Standaardmappen met de namen Mijn documenten, Mijn muziek enz. stammen uit de tijd van Windows 7 of eerder, volgens mij. Misschien is james48 gehecht aan die oude benamingen en heeft hij daarom zelf mappen met die namen aangemaakt?

Geplaatst:

Ha Porrelaar, documenten en muziek etc. staan op de de C;\ drive.

Ik heb Mijn documenten op een andere drive staan, als je van computer veranderd kun je de HD drive inclusief 

mijn documenten etc. overzetten op de nieuwe computer.

Op mijn vorige computer maakte dat helemaal niets uit, ik kon alle mappen op of neer verschuiven.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.