Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@lomar43

Bij mij lukt dit toch niet hoor: wil ik gaan verslepen, krijg ik gewoon de optie image.png.db0cadaaa51203ee0fd4778faf378714.png

om een koppeling in een andere map te maken.

Gebruik van ctrl, alt of tab levert geen andere mogelijkheden...

'k Snap dus niet dat het bij jou wèl kan... (je hebt toch wel degelijk ook Windows 11? - en de laatste updates zijn binnen?)

@porrelaar: lukt het verslepen bij jou wel of ook niet?

Geplaatst:
11 minuten geleden, Passer zei:

@porrelaar: lukt het verslepen bij jou wel of ook niet?

Nee, verslepen lukt bij mij niet in Windows 11. En ik heb ook de Home versie.

23 minuten geleden, james48 zei:

Ha Porrelaar, documenten en muziek etc. staan op de de C;\ drive.

Ik heb Mijn documenten op een andere drive staan, als je van computer veranderd kun je de HD drive inclusief 

mijn documenten etc. overzetten op de nieuwe computer.

Ik snap wat je gedaan hebt, maar dat had je ook anders kunnen doen. Nu heb je zowel een map Documenten op de C schijf als een map Mijn Documenten op een andere harde schijf.

In plaats daarvan had je ook de mappen Documenten, Downloads, Muziek enz. kunnen verplaatsen naar die andere harde schijf. Dan had je hetzelfde effect gehad, maar geen dubbele mappen met bijna dezelfde namen. Dat verplaatsen van je persoonlijke mappen moet je direct doen nadat je de pc voor het eerst in gebruik hebt genomen. Hoe je dat doet wordt hier uitgelegd door Menno Schoone: https://www.schoonepc.nl/instal/persoonlijke_mappen_en_bestanden_verplaatsen.html

Menno beschrijft twee methodes. Ik gebruik dan zelf bij voorkeur de officiële verplaatsingsmethode.

Het lijkt me in jouw geval niet verstandig om dat nu nog te gaan doen.

Geplaatst:

Het lijkt me in jouw geval niet verstandig om dat nu nog te gaan doen.

Bedankt voor het advies, goed om te weten.

Toch jammer dat het verschuiven niet lukt.

Geplaatst:
Op 15/2/2023 om 17:35, Passer zei:

@lomar43

Bij mij lukt dit toch niet hoor: wil ik gaan verslepen, krijg ik gewoon de optie image.png.db0cadaaa51203ee0fd4778faf378714.png

Op 15/2/2023 om 20:02, james48 zei:

Dank je wel Clarkie, ik heb het geprobeerd, maar het lukt me niet, er staat een melding dat hij kopiëren wil...

schuiftest.png

Je moet tijdens het slepen wel even opletten wat er te lezen valt op je scherm juist onder het icoon.

Tijdens het slepen heb je meerdere mogelijkheden voor verplaatsen, ook afhankelijk wat er in je rechterdeelvenster geopend is.

Je ziet dat bij mij op een gegeven moment "Koppeling in Documenten maken" verschijnt. 

2023-02-19_10h12_17.png.368b77557361adc9b67d5e7177de5ced.png

Dat is niet wat ik wil. Dus rustig blijven slepen tot je "Aan snelle toegang vastmaken" ziet verschijnen, ook zal je nu  de zwarte horizontale lijn zien verschijnen, deze lijn geeft aan waar jouw icoon geplaatst wordt. Laat je nu de muisknop los heb je de verplaatsing correct uitgevoerd.

2023-02-19_10h12_53.png.1a9fc40301f3c759ab8dcb663b163298.png

Geplaatst: (aangepast)
4 uren geleden, lomar43 zei:

Bij de meesten is dit "thuis"

Heb je het wel over de 11 Clarkie?

en

Geen mogelijkheid bovenaan onder thuis dus - wel als je uit 'thuis' bent...

aangepast door Passer
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.