Ga naar inhoud

Spam

johnnyboy

Aanbevolen berichten

Zelf zit ik nog met een oudere versie van outlook (en dus kunnen mijn tips wat 'aanpassingen' vragen voor jouw 2019-)

maar er zijn 2 mogelijkheden waar ik nu aan denk:

1. in Outlook-zelf:

image.png.93b60651fc812600b5cade488141a8c6.png

1. klik rèchts op een ongewenst bericht
  2. In het venstertje dat dan verschijnt klik je op 2 (ongewenste email)
  3. Je krijgt een nieuw venster met verschillende opties. Maak daar je keuze in
  4. eventueel kan je nog werken met 4

2 ofwel kan je op je provider (vb telenet, skynet, scarlet) naar je webmail gaan en daar dan spamfilters toepassen.

(moest je een telenet-mailadres hebben, kan ik je wegwijzertjes plaatsen want zelf heb ik ook Telenet)

Nog vragen of zo: stel ze maar hé?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst toch weer dit: dit zijn plaatjes van mijn outlook 2013 ! Die zullen wellicht verschillen met jouw 2019-versie - maar normaal moet het je op het spoor zetten

(of anders moet iemand met een 2019 ter hulp schieten...)

Je opent je mailprogramma en komt in een venster met links al je mappen: Postvak In, verzonden items,...

rechts ernaast staan dan je binnengekomen mails (als je Postvak In aangeklikt hebt) en zo

eronder is je leesvenster (als je een mail rechts aanklikt, komt daar dan de inhoud van die mail staan.

Als je dan rechts (blauw kader) een mail aanklikt en er rechts op gaat klikken, kom je bij 1 terecht (zie vorig plaatje)

image.png.eebb251ce1eebe5361eded1716490157.png

Lukt het bij jou? (of verschilt de 2019 zo van de 2013?)

Het principe is echter: klik zo'n spammail aan en klik er dan rechts op - dan vermoed ik dat je ergens naar iets van spam kan gaan... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Passer zei:

Eerst toch weer dit: dit zijn plaatjes van mijn outlook 2013 ! Die zullen wellicht verschillen met jouw 2019-versie - maar normaal moet het je op het spoor zetten

(of anders moet iemand met een 2019 ter hulp schieten...)

Je opent je mailprogramma en komt in een venster met links al je mappen: Postvak In, verzonden items,...

rechts ernaast staan dan je binnengekomen mails (als je Postvak In aangeklikt hebt) en zo

eronder is je leesvenster (als je een mail rechts aanklikt, komt daar dan de inhoud van die mail staan.

Als je dan rechts (blauw kader) een mail aanklikt en er rechts op gaat klikken, kom je bij 1 terecht (zie vorig plaatje)

image.png.eebb251ce1eebe5361eded1716490157.png

Lukt het bij jou? (of verschilt de 2019 zo van de 2013?)

Het principe is echter: klik zo'n spammail aan en klik er dan rechts op - dan vermoed ik dat je ergens naar iets van spam kan gaan... ?

@Passer

Het is gelukt maar welke optie moet ik nu aanvinken en of wat moet ik nu doen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 3 bedoel je?

als het om te blokkeren is, kies voor Deze afzender blokkeren (de eerste dus)

daarmee ga je die dus 'blacklisten': op de zwarte lijst zetten

Het tweede is om een afzender te 'whitelisten': op de witte lijst zetten zodat diens berichten altijd wèl doorkomen

(dit als je mails van een gekend en vertrouwd iemand krijgt, maar die mails worden (door Outlook) om weet-ik-welke-lieve reden af en toe als spam beschouwd

- terwijl ze het niet zijn - : dan komen ze voortaan altijd gewoon door.

de laatste twee ga je normaal nooit moeten gebruiken.

Dus: afzender blokkeren en kijk het even aan - zijn er toch nog problemen dan plaats je ze hieronder maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.