Ga naar inhoud

windows update van gisteren geeft me zwart beeldscherm

filmmachine

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, p38cyq zei:

Om updates - tijdelijk - uit te schakelen In het zoekvak, typ : uitvoeren, dan services.msc

In het Services-menu dat verschijnt, scrol je in de lijst met diensten helemaal naar onder totdat je Windows Update ziet staan.

Klik hierop met de rechtermuisknop en kies voor "Eigenschappen".

Als je bij Status van service de tekst "Wordt uitgevoerd" ziet, dan klik je op "Stoppen". Staat er bij de status al "Gestopt", dan doe je niets, maar dat zal in jouw geval vermoedelijk niet zijn - alhoewel ik het verband met Bitlocker niet zie?.

Vervolgens kun je in hetzelfde venster bij "Opstarttype" kiezen voor Handmatig of Uitgeschakeld, waardoor systeemupdates niet langer automatisch worden gedownload en geïnstalleerd.

Als je "automatische updates" terug wil inschakelen - wacht hier nog wat mee tot deze foute update door Windows gecorrigeerd wordt !- dan kun je in hetzelfde menu altijd weer voor de optie Automatisch kiezen. 

hoe bedoel je met Bitllocker?

ik heb Windows Update Blocker gedwonload en geinstalleerd.

:) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff ik dacht alles uit geschakeld te hebben van de windows updates. windows update blocker geinstalleerd.

ik sluit mijn laptop af en ja hoor hij installeerde de update weer.

en wat denk je . na een herstart weer een zwart beeldscherm grrrrrrr

image.png.e543c98982de08b9fd0455f81773cf2e.png

aangepast door filmmachine
Link naar reactie
Delen op andere sites

je "sluit je laptop af": hoe? door hem dicht te klappen?

Zo ja: controleer je instellingen (al staan ze wel goed op je plaatje) - en ga dan naar je Startknop > afsluiten of afmelden

en kies daar voor Afsluiten (zodat hij volledig afgesloten wordt)

Start dan terug op, controleer je instellingen opnieuw (die moeten dan 'goed' staan) en kijk of hij die update terug wil binnenhalen.

(@ p38cyq: en nu weet jij die kortere weg ook weer :) - zo leerde ik het ook...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Passer zei:

je "sluit je laptop af": hoe? door hem dicht te klappen?

Zo ja: controleer je instellingen (al staan ze wel goed op je plaatje) - en ga dan naar je Startknop > afsluiten of afmelden

en kies daar voor Afsluiten (zodat hij volledig afgesloten wordt)

Start dan terug op, controleer je instellingen opnieuw (die moeten dan 'goed' staan) en kijk of hij die update terug wil binnenhalen.

(@ p38cyq: en nu weet jij die kortere weg ook weer :) - zo leerde ik het ook...)

om mijn laptop af te sluiten , kies ik de startknop en dan voor afsluiten.

en als ik hem helemaal afsluit, gaat hij toch een update uitvoeren en dan gaat hij uit.

en als ik hem weer opstart installeerd hij de update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, filmmachine zei:

hoe bedoel je met Bitllocker?

1 uur geleden, filmmachine zei:

ik heb Windows Update Blocker gedwonload en geinstalleerd.

En in je vorige post vermeldde je "Daarna kon ik de code invullen van Bitlocker en kon hem gelukkig herstellen.

Wil toch eens verduidelijken wat je hiermee bedoelt? Is Windows Bitlocker op jouw systeem ingeschakeld (al dan niet) of heb je enkel Windows Update Blocker geïnstalleerd?

Zelf zou ik dat programma eerst verwijderen en dan opnieuw proberen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vond ik ook vreemd, maar nu de update en zwart beeld, kon ik na herhaaldelijk opstarten van laptop, eindelijk in de herstel modus komen.

En daar vroeg hij van de BitLocker code. Nadat ik deze ingevuld had kon het systeem weer herstellen.

.

En naderhand om de update te blokkeren,heb ik dit programma gedownload. Windows update blocker.

Maar schijnbaar werkt dat ook niet 

.

Want zojuist met afsluiten laptop, kreeg ik melding dat hij update download  daarna werd laptop afgesloten.

Maar toen even daarna de laptop weer opstarte werd de update uitgevoerd, en het resultaat was alweer een zwart scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, nokiaprox zei:

Om een update (tijdelijk) te blokkeren kan je gebruik maken van de MS-tool wushowhide.diagcab

Meer uitleg : https://pureinfotech.com/show-hide-updates-windows-11/

Vergeet niet het blokkeren terug uit te zetten als MS met een oplossing komt voor de problematische update.

beste nokiaprox.

helaas wordt het programma wushowhide.diagcab  bij mij geblokkeerd.

image.png.7ff89741cb65b08e29701e995ea9470f.png

gr. Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.