Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb mijn pc opnieuw geinstalleerd  en heb de versie win11 22H2 en wil in verkenner het uitgebreide lint zoals in Win 10 maar dit lukt mij niet

wie kan mij helpen

Dit is wat ik nu heb

1023036267_verkenner1.thumb.png.29785b93cb02730bf5db179b3e52332b.png

Maar in de vroegere verkenner had ik veel meer mogelijkheden

Geplaatst:

De handleiding van PC Web Plus (clarkie gaf hierboven de link) is alleen bruikbaar voor versie 21H2. Dus niet voor versie 22H2, die Dagini gebruikt.

Hier vind je diverse mogelijkheden om het lint van Windows 10 terug te krijgen in Windows 11: https://www.winhelponline.com/blog/get-back-windows-10-ribbon-ui-windows-11/

Ik acht voor versie 22H2 alleen methodes 3 en 4 bruikbaar:

Methode 3 maakt gebruik van een programma van derden: Explorer Patcher.

Bij methode 4 wordt ook gebruik gemaakt van een programma van derden: StartAllBack. Dat programma kost $ 4.99.

Geplaatst: (aangepast)

Zelf gebruik ik geen programma's om Windows 11 er anders uit te laten zien. Het enige dat ik gewijzigd heb is de uitlijning van de taakbalk. Die heb ik links uitgelijnd, net zoals in Windows 10. Maar dat is een mogelijkheid die Windows 11 zelf biedt.

Het www biedt tal van handleidingen van Explorer Patcher, zowel uitgeschreven als op video.

Je googelt gewoon met de volgende zoekstring: how to use explorer patcher

Ik heb die zoekstring voor jou aanklikbaar gemaakt. Probeer maar eens; klik erop.

Ik heb Proces Explorer gedownload en geïnstalleerd. Daarna maakte ik gebruik van deze handleiding: https://www.askvg.com/enable-windows-7-command-bar-or-windows-10-ribbons-in-windows-11-file-explorer/

Bij de Control Interface koos ik voor de Windows 10 Ribbon:

64281270208e1-2023-04-01_12_51_49-Eigens

Daarna klikte ik onderaan in dat venster op Restart File Explorer. Maar bij mij veranderde er helaas niets. Ik hield de ribbon van Windows 11. Ik heb nog een paar keer geklikt op Restart File Explorer, en ik zag ook wel dat de Verkenner opnieuw werd opgestart, maar ik hield nog steeds de ribbon van Windows 11.

Ligt dat aan iets in mijn computer en werkt het bij jou misschien wel? Ik weet het niet. Probeer het, zou ik zeggen. Zelf heb ik het tooltje Explorer Patcher alweer verwijderd.

================================

Maar och, nu ik toch bezig was kon ik ook StartAllBack wel even proberen. Het is een betaald programma, maar je mag het eerst 30 dagen proberen.

Oeps, wat was dat nu? Ik kreeg de melding dat mijn proefperiode al voorbij was. Mogelijk heb ik dit programma in het verleden al een keer geprobeerd en daarna weer verwijderd.

Speciaal voor jou heb ik dit programma aangeschaft: USD 4.99, betaald via PayPal. De licentiesleutel verscheen op het scherm en ik kreeg hem ook nog eens toegestuurd via e-mail. Sleutel ingevoerd en het programma was geactiveerd.

Wanneer je het programma installeert krijg je automatisch het venster met de instellingen te zien:

64281836972f0-2023-04-01_13_33_43-StartA

Het Windows 10 lint voor de Verkenner is al geselecteerd. Prima! Ik veranderde verder niets en ging een beetje rondkijken. Ja, ik heb nu het lint van Windows 10 in de Verkenner; ik heb het startmenu van Windows 10 enzovoort.

Er valt natuurlijk meer in te stellen. Ik vind StartAllBack veel gebruiksvriendelijker dan Explorer Patcher. En wat is tegenwoordig 5 euro voor een programma dat precies aan jouw wensen voldoet?

Zelf ga ik dit programma niet blijvend gebruiken. Ik ga het niet definitief verwijderen, maar schakel het uit, zodat ik het later eventueel weer kan inschakelen. Dat gaat eenvoudig door met de rechter muisknop te klikken op Start, waarna ik op Eigenschappen klik:

64281a2e5ea62-2023-04-01_13_43_33-.png

Daarna opent het venster Instellingen van StartAllBack. Ik klik in de linker kolom op Geavanceerd, en dan kan ik onderaan het programma uitschakelen. Ik moet me daarna wel even afmelden en opnieuw aanmelden. De computer opnieuw opstarten kan natuurlijk ook, maar dat duurt iets langer.

64281a7446484-2023-04-01_13_44_59-StartA

Tja, dit zijn mijn ervaringen met beide programma's. Ik hoop dat ze van enig nut zijn voor jou.

aangepast door porrelaar
typo
Geplaatst:

Oké, dan lijkt Explorer Patcher niet goed te werken. En dan ligt dat niet aan mijn of jouw Windows 11 pc.

StartAllBack doet wel wat het belooft. Je kunt het programma eerst gratis 30 dagen lang proberen. (Bij mij was de  proefperiode al voorbij. Ik bleek het programma in juni vorig jaar al een keer getest te hebben. Dat was ik vergeten)

Ga naar deze website: https://www.startallback.com/

Scrol helemaal naar beneden en klik op de knop Download v3.6.3

Diverse vragen over het programma worden beantwoord in de FAQ (Frequently Asked Questions): https://www.startisback.com/#faq-tab

Ik zou zeggen: probeer StartAllBack een weekje. Als het programma jou bevalt dan kun je een licentie kopen.

De prijs is $ 4,99. In euro's is dat iets minder:

64296813430d8-2023-04-02_13_29_27-Postva

Geplaatst:

Ik heb gezocht naar: "why did microsoft change the ribbon in file explorer in windows 11"

Nou, een reden krijg je dan direct niet te zien. De eerste zoekresultaten gaan alleen maar over hoe je de Windows 10 ribbon weer terug kunt krijgen in de Verkenner van Windows 11.

Maar ik meen me te herinneren dat het Microsoft er vooral om ging om de UI te vereenvoudigen, zodat er meer werkruimte overbleef. En dat laatste is natuurlijk wel gelukt. De opdrachtbalk van de Verkenner in Windows 11 neemt minder ruimte in dan het lint in de Verkenner van Windows 10. Tevens werd daardoor het beeld rustiger.

In de opdrachtbalk van de Verkenner van Windows 11 staan nog steeds de pictogrammen voor de meest gebruikte opdrachten, zoals knippen, kopiëren, naam wijzigen, delen en verwijderen, Wat extra opties vind je nog onder de knop met de 3 puntjes (Meer informatie).

Ook het contextmenu van de Verkenner is korter in Windows 11. Wil je alle opties zien, dan moet je onderaan in het contextmenu klikken op 'Meer opties weergeven'. Wanneer je echter vaak een optie nodig hebt die niet direct zichtbaar is in het verkorte/vereenvoudigde contextmenu van de Verkenner, dan vereist dat steeds een extra klik, en dat kan vervelend zijn.

Hetzelfde geldt voor het startmenu. In Windows 10 klik je op de knop Start en dan krijg je direct een lijst met alle apps te zien.

Als je in Windows 11 op de knop Start klikt, dan krijg je echter een beperkt aantal apps te zien. Wil je een lijst met alle apps, dan moet je eerst nog klikken op de knop 'Alle apps'. Weer een klik extra. Maar je kunt natuurlijk de meest gebruikte apps vastmaken aan het startmenu, zodat je die direct te zien krijgt, nadat je op de knop Start hebt geklikt. Daarbij kun je via Instellingen > Persoonlijke instellingen > Startmenu kiezen of je maximaal 12, maximaal 18 of maximaal 24 vastgemaakte apps in het startmenu wil zien. Of je maakt de meeste gebruikte apps vast aan de taakbalk, dat kan ook.

Ik heb twee desktop pc's. De ene draait nog op Windows 10, de andere op Windows 11. Ik merk van mezelf dat ik wanneer ik met mijn Windows 11 pc bezig ben, ik steeds vaker gebruik maak van de knop Zoeken (die naast de knop Start staat) om een programma te starten of een instelling te openen. Dat komt waarschijnlijk omdat ik nog steeds meer gewend ben aan Windows 10 dan aan Windows 11.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.