Ga naar inhoud

kan geen nieuwe e-mail meer verzenden

fritzthefox

Aanbevolen berichten

@falstring : is voor mij geen inbreken hoor - en de benadering die jij hier doet die ken ik niet (ga maar door zou ik zeggen: met 2 (of meer) weten we méér dan één mus... :xd: )

@fritzthefox : klik links (met je linkermuisknop) op je Windowsknop en vul daar in: outlook, dan verschijnt je versie eronder

(bij mij komt er dan image.png.42829b0dd5fb6305bcfac0cdb6ee3429.png - wat staat er bij jou?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat het bij de geïnstalleerde apps staat, komt wel vaker voor, want sommige werken zetten dat er al standaard op.

maar dat wil nog niet zeggen dat je die app gebruikt voor je mail, dat kan ook via de browser (programma waarmee je surft op het net).

kortom: laat eens weten waar je op drukt als je naar je mail toegaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

frtizthefox gebruikt om te e-mailen de webmail van Microsoft. Die webmail werd vroeger Hotmail genoemd. Later noemde men deze webmail outlook.com. Maar tegenwoordig noemt Microsoft deze webmail gewoon Outlook en dat kan wat verwarrend zijn:

644673c379142-2023-04-24_14_14_37-E-mail

Je zou dit dus inderdaad een gratis versie van Outlook kunnen noemen, zoals fritzthefox ook deed.

Ik maak zelf weinig gebruik van de webmail van Microsoft, maar ik heb het zojuist even getest. Ik snap het probleem van Fritzthefox. Hij schreef in de startpost van dit topic: "

"als ik een nieuwe e-mail wil zenden en een link of iets anders kopiëren en  plaatsen (dus met mijn rechtermuisknop op kopiëren en nadien op plakken klik dan krijg ik dit te zien?ik moet echt op Ctrl en v klikken om de link te kopiëren."

Het laatste woord klopt hier echter niet. Hij bedoelt daar niet 'kopiëren', maar 'plakken'.

Als je iets gekopieerd hebt, dan kun je na een rechtsklik in die nieuwe mail niet kiezen voor Plakken, want die optie is er dan niet. Ik krijg dan het zelfde te zien als in de afbeelding die fritzthefox heeft geplaatst in zijn startpost.

Maar frtizthefox heeft zelf de oplossing al genoemd: hij kan dan plakken met de toetsencombinatie Ctrl-V.

Mogelijk is er momenteel sprake van een bug (fout) in webmail van Microsoft. Fritzthefox schreef immers dat hij vroeger wel voor Plakken kon kiezen, nadat hij met de rechtermuisknop had geklikt in een mail die hij aan het opstellen was.

Ik heb gemerkt dat heel soms toch de optie Plakken verschijnt, nadat ik eerst iets had gekopieerd en daarna in de nieuwe mail rechtsklikte. Dan kreeg ik het volgende te zien:

644675ed6c309-2023-04-24_13_48_36-E-mail

En dat is wat fritzthefox iedere keer zou willen zien. Bij 20 pogingen heb ik slechts één keer dat volledige menu gezien. Alle andere keren zag ik alleen dat zeer korte menu uit de startpost van dit topic.

Ik houd het daarom op een bug, waar momenteel veel mensen last van hebben. Daar kun je zelf niets aan doen. Het wordt afwachten totdat Microsoft deze bug verholpen heeft. Tot die tijd moet je dus gekopieerde tekst gaan plakken in een nieuwe e-mail met de toetsencombinatie Ctrl-V.

========================

Het bovenstaande deed ik met de browser Firefox, omdat fritzthefox die browser ook gebruikt. Maar ook met de browser Edge zijn er problemen met het plakken van tekst in een nieuwe mail van de webmail van Microsoft. Daar zie ik dan wel de optie Plakken, wanneer ik rechtsklik in de nieuwe mail:

64467a30842a6-2023-04-24_14_43_02-E-mail

Maar als ik klik op Plakken, wordt er de ene keer wel geplakt en de andere keer gebeurt er niets. Geen peil op te trekken.

En soms krijg ik, wanneer ik Edge als browser gebruik, zelfs een zeer uitgebreid contextmenu:

64467b5068274-2023-04-24_14_47_48-test_-

Apart. In ieder geval voorlopig maar plakken met de toetsencombinatie Ctrl-V. Als dat lukt dan ben je gered.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.