Ga naar inhoud

kan geen nieuwe e-mail meer verzenden

fritzthefox

Aanbevolen berichten

Ik heb wat gegoogled en dit probleem doet zich al voor sinds (ongeveer) 22 oktober 2022. Sommige mensen kregen er toen al last van, andere mensen pas later. En zeer veel mensen hebben er last van...

Het probleem doet zich het vaakst voor bij gebruikers van Firefox, zoals jij en ik.

Ik ben nog even aan de slag geweest met de browser Edge en daar heb ik het probleem weten te verhelpen.

Wanneer je in de browser Edge bezig bent met het opstellen van een nieuwe e-mail, dan zal er bovenaan een pop-up verschijnen wanneer je iets wil gaan plakken in die e-mail. Die pop-up ziet er zo uit:

6446934bb7e8f-2023-04-24_16_00_10-.png

In dat venstertje moet je klikken op Toestaan!

Daarna krijg je na een rechtsklik in de nieuwe e-mail wel de optie Plakken te zien:

64469431b8f6a-2023-04-24_16_25_55-E-mail

En die optie werkt dan ook.

Heb je per abuis, toen je Edge gebruikte, op Blokkeren geklikt, omdat je het niet vertrouwde? Dan kun je dat nog rechtzetten. Let op: het gaat hier over de browser Edge. In Firefox werkt het niet zo...

Outlook.live.com moet geopend zijn in de browser Edge. Voor de adresbalk zie je dan een afbeelding van een slotje staan. Klik op dat slotje (zie de rode pijl in onderstaande afbeelding) en kijk dan onder 'Machtigingen voor deze site':

644694f575963-2023-04-24_16_23_20-.png

Achter Klembord moet je Toestaan zien staan. Zie jij achter Klembord niet Toestaan, maar Blokkeren of Vragen? Klik dan op het pijltje wat daarachter staat en kies dan in het menuutje voor Toestaan.

Daarna moet je in de browser Edge weer op de oude vertrouwde manier kunnen plakken door te klikken met de rechter muisknop.

Voor de browser Firefox heb ik nog geen afdoende oplossing gevonden. Soms helpt het om Firefox opnieuw op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had geschreven dat het mij met Edge wel lukte om te plakken via rechtsklikken in een nieuwe e-mail. En jij blijft toch Firefox gebruiken in plaats van Edge...

Als je per se Firefox wilt blijven gebruiken voor je mail, dan moet je plakken door gebruik te maken van Ctrl-V. Dat heb je al vaker gedaan en dan lukt het. Gewoon zo doorgaan dan maar.

Misschien wordt deze bug ooit nog opgelost door Microsoft, maar ik vrees dat dat nog wel even kan duren. Het probleem speelt bij sommige computergebruikers namelijk al een half jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.