Ga naar inhoud

Windows store verdwenen

Deswa

Aanbevolen berichten

Hallo,

Whatsapp vraagt om een update maar dit lukt niet...."U hebt een nieuwe app nodig om deze ms-windows-store-link te openen".

Ik wou ook de x-box gebruiken voor schermopnames....

Blijkt dat er geen Windows Store meer aanwezig is.

Ik heb al heel wat suggesties van internet geprobeerd maar het probleem raakt niet opgelost.

image.png.45562fd416f27888a94ab360ef5ffd35.png

image.png.8832ae66abf9fd97c5f65c2ec5953249.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

44 minuten geleden, Deswa zei:

Ik heb al heel wat suggesties van internet geprobeerd maar het probleem raakt niet opgelost.

Heb je de oplossing van Menno Schoone al geprobeerd? Zo niet, klik op de volgende link: https://www.schoonepc.nl/windows10/apps_windows_store.html#problemen_story_oplossen

Ga op die website naar het kopje Problemen met de Microsoft Store oplossen.

'Opnieuw instellen' is bij jou niet van toepassing, want de Store ontbreekt in zijn geheel. Jij moet daar beginnen te lezen bij: "Is het probleem hiermee niet opgelost, dan kan de Store alleen nog met een door Microsoft gedistribueerd PowerShell-scriptbestand worden hersteld."

Om de opdrachten uit te voeren moet je gebruik maken van Windows PowerShell (Admin).

En die start je zo op: klik met de rechter muisknop op de knop Start. Kies dan in het menu Windows PowerShell (Admin).

6446a59776e67-2023-04-24_17_45_30-.png

Let op: ga de opdrachten niet overtypen, want dan maak je snel fouten. Kopieer en plak de opdrachtregels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het. Op de vraag "Do you want to change the execution policy?" heb jij eerst geantwoord met r en later met a. Je had daar moeten antwoorden met A. Maar ik vraag me af of het wat uitmaakt of je een kleine letter a of een hoofdletter A typt als antwoord.

Bij de volgende opdracht ging er blijkbaar wat fout. Je typte: .\reinstall-preinstalledApps.ps1 *Microsoft.WindowsStore*

Daarna drukte je op Enter. En toen kreeg je de volgende foutmelding: No provisioned apps match the specified filter.

Had je wel eerst op de C partitie zelf een nieuwe map aangemaakt met de naam Store?

En had jij het gedownloade zip bestand uitgepakt en daarna het uitgepakte bestand in die map Store geplaatst?

In de map Store hoort dan onderstaand bestand te staan:

6446dd6f54a8d-2023-04-24_21_40_01-reinst

Is dat  bij jou het geval?

Je kunt de grootte van dat bestand controleren door er met de rechter muisknop op te klikken en dan Eigenschappen te kiezen:

6446de7841bf9-2023-04-24_21_52_33-Eigens

Komt dat overeen met wat jij ziet, als jij dat doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je lijkt alles goed gedaan te hebben en toch krijg je een foutmelding. Vreemd. Zou de handleiding van Menno Schoone niet meer kloppen? Ik zal er morgen nog eens over nadenken. 
Eventueel kun je een in-place upgrade van Windows uitvoeren. Daarbij worden de bestanden van Windows vernieuwd, maar blijven je persoonlijke bestanden en je programma’s behouden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Windows Store repareren is vaak een groot probleem en rare dat het niet werkt na en schone installatie.

Probeer het volgende eens:

Repareer de Microsoft Store-app opnieuw voor alle gebruikers:
  • Klik met je rechtermuisknop op de Start knop en kies "Terminal (Beheerder)" ook wel Windows Powershell genoemd.
  • Kopieer en plak de onderstaande Blauwe opdracht in PowerShell en druk op "Enter". (zie screenshot hieronder)

Get-AppxPackage -AllUsers *WindowsStore* | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Afbeelding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.