Ga naar inhoud

Wat zijn de gevolgen van het veranderen van de DNS settings van een router op aangesloten apparaten zoals bewakingscamera's?


Aanbevolen berichten

Hier blijkt Netgear Community wel te werken hoor.

Nogmaals, gezien je er de vorige keer in geslaagd bent die router te installeren, moet je dit ook kunnen na een volledige reset. Als je hier vragen over hebt, laat maar weten, hier zijn genoeg specialisten aanwezig.

En ik ben het met je eens voor de rest....

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te geloven... ik ben in de community geraakt en heb er een bericht ingegeven, maar daar krijg ik dan weer

'Uw bericht is gewijzigd omdat er ongeldige HTML in de hoofdtekst is gevonden. De ongeldige HTML is verwijderd. Controleer het bericht en dien het opnieuw in wanneer u tevreden bent met het resultaat.' hoewel het gewone tekst is en dus kan ik het niet posten daar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Een volledige reset lijkt de enige optie. Maar omdat ik na het installeren van de router vorige keer een aantal camera's heb toegevoegd (sommigen op 2.4 GHz, anderen dan weer op 5G) en een NVR vrees ik echt dat ik niet alles meer in gang ga krijgen en nog maar eens uren en uren ga verliezen om alles terug werkende te krijgen :(

aangepast door Ronny St.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ronny St. zei:

Niet te geloven... ik ben in de community geraakt en heb er een bericht ingegeven, maar daar krijg ik dan weer

'Uw bericht is gewijzigd omdat er ongeldige HTML in de hoofdtekst is gevonden. De ongeldige HTML is verwijderd. Controleer het bericht en dien het opnieuw in wanneer u tevreden bent met het resultaat.' hoewel het gewone tekst is en dus kan ik het niet posten daar.

 

Misschien je pc toch eens scannen op virussen?

1 uur terug, Ronny St. zei:

Een volledige reset lijkt de enige optie. Maar omdat ik na het installeren van de router vorige keer een aantal camera's heb toegevoegd (sommigen op 2.4 GHz, anderen dan weer op 5G) en een NVR vrees ik echt dat ik niet alles meer in gang ga krijgen en nog maar eens uren en uren ga verliezen om alles terug werkende te krijgen :(

Normaliter zal dit vrij vlot verlopen omdat al die toestellen hun IP normaal vasthouden, tenminste als je ze een vast IP gegeven hebt. Zoniet krijgen ze er een nieuw van je router. De WiFi instellingen blijven in principe hetzelfde.

 

53 minuten geleden, Ronny St. zei:

Sorry, nog vergeten te vermelden: ook raar dat ik niet rechtstreeks met het IP adres kan werken als ik de netwerkkabel niet uittrek. Ongelooflijk dat ik hiermee al bijna een dag bezig ben zonder enig resultaat.

Dat is inderdaad raar! Je moet wel nagaan of je WiFi adapter in hetzelfde subnet zit (192.168.1.XX), ofwel op "auto" staat. 

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Virusscan uitgevoerd en alles clean.

En ik weet eerlijk gezegd niet meer of ik van al die toestellen een vast IP adres gegeven heb, ik heb ze zichzelf laten installeren, dus  ik vermoed van niet.  En wat dat gaat geven bij een factory reset durf ik niet te voorspellen.

Daarnet dacht ik een mogelijke reden te hebben gevonden. Mijn laptop zit namelijk op een andere ethernetconnector van de telenetmodem. Ik heb nu daarnet de laptop rechtstreeks op de router aangesloten met een ethernetkabel, maar nee hoor, ook hetzelfde. Ik kan alleen via de app inloggen in de router, maar van daaruit kan ik niet aan bv. de DNS instellingen. Dus ik heb er nu al een volledige dag mee verprutst :(

Hoe is het mogelijk dat je niet in je eigen router kan geraken, dat is zo frustrerend.

 

 

aangepast door Ronny St.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Ronny St. zei:

Virusscan uitgevoerd en alles clean.

 

OK! Goed.

1 uur geleden, Ronny St. zei:

En ik weet eerlijk gezegd niet meer of ik van al die toestellen een vast IP adres gegeven heb, ik heb ze zichzelf laten installeren, dus  ik vermoed van niet.  En wat dat gaat geven bij een factory reset durf ik niet te voorspellen.

Dat is correct. de DHCP server van je router zal automatisch IP adressen aan je toestellen toegewezen hebben, en behouden deze tijdens hun lease-time. Bij een factory-reset zal je router automatisch, al dan niet, nieuwe adressen toewijzen. Dit is geen punt.

 

1 uur geleden, Ronny St. zei:

Daarnet dacht ik een mogelijke reden te hebben gevonden. Mijn laptop zit namelijk op een andere ethernetconnector van de telenetmodem. Ik heb nu daarnet de laptop rechtstreeks op de router aangesloten met een ethernetkabel, maar nee hoor, ook hetzelfde.

Dit kan inderdaad een (ernstig) probleem zijn in je netwerk! je laptop dient aangesloten te zijn op je Netgear router en niet op je Telenet modem/router!  

 

Download eens IP Advanced Scanner (gratis) Advanced IP Scanner - Download Free Network Scanner. (advanced-ip-scanner.com)

Scan dan eens je netwerk in de volgende ranges : 192.168.1.1-255 en 192.168.2-255.

En voor alle zekerheid : scan eveneens 192.168.0.1-255.

Post een knipsel van die drie scans.

aangepast door p38cyq
typfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Oei, hopelijk moet de netwerkkabel niet ook op dezelfde poort van de router moet aangesloten zijn als bij de installatie, want ik kan me niet meer herinneren welke ik toen gebruikt heb.

De IP scanner geeft volgende resultaten:

1863430437_screenshot1.jpg.4ff016e8071ca712c58c1f26f8df4333.jpg

 

en:

 

23062658_screenshot2.jpg.6899770636c42e8b3e96db40ac0fccdf.jpg

 

Reolink en Shenzhen, dat zijn mijn camera's, maar daar word ik, eerlijk gezegd, niet veel wijzer van ;)

 

PS ik heb er zelfs al aan gedacht een tweede low budget routerke te kopen en die even aan te koppelen om die firmware update te kunnen doen van mijn drone, want daar is het allemaal mee begonnen. Maar wie weet welke problemen er dan weer opduiken...

 

 

 

aangepast door Ronny St.
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Ronny St. zei:

Oei, hopelijk moet de netwerkkabel niet ook op dezelfde poort van de router moet aangesloten zijn als bij de installatie, want ik kan me niet meer herinneren welke ik toen gebruikt heb.

Dat is in deze van geen belang. Mankeert wel de scan van 192.1681.2-255.

Als je nu het tabblad 192.168.1.1 openvouwt, (links > symbool), wat zie je dan?

 

Sorry dat ik niet altijd onmiddellijk antwoord, gezien het goede weer nemen wij al een aperitief.   

 

PS : je blijkt toch wel vrij handig!

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, p38cyq zei:

OK! Goed.

Dat is correct. de DHCP server van je router zal automatisch IP adressen aan je toestellen toegewezen hebben, en behouden deze tijdens hun lease-time. Bij een factory-reset zal je router automatisch, al dan niet, nieuwe adressen toewijzen. Dit is geen punt.

 

Dit kan inderdaad een (ernstig) probleem zijn in je netwerk! je laptop dient aangesloten te zijn op je Netgear router en niet op je Telenet modem/router!  

 

Download eens IP Advanced Scanner (gratis) Advanced IP Scanner - Download Free Network Scanner. (advanced-ip-scanner.com)

Scan dan eens je netwerk in de volgende ranges : 192.168.1.1-255 en 192.168.2-255.

En voor alle zekerheid : scan eveneens 192.168.0.1-255.

Post een knipsel van die drie scans.

Ik had voor de eerste scan de tekst uit je topic gekopieerd, sorry. Dit keer heb ik het in 2 keer gedaan met volgende resultaten:

746454615_screenshot3.thumb.jpg.552b53e54b2a16dc392d2aeaba4bdd9c.jpg

 

1476367334_screenshot1b.jpg.bff2600df88254ca99f0622d94c55e67.jpg

 

Ik heb dit wel laten lopen vanuit de laptop aan de telenet modem, is dat ok of moet ik opnieuw de laptop rechtstreeks aan de router koppelen?

En: SCHOL wat betreft het aperitief :)

Over je PS: ik heb zelf wel wat ICT achtergrond (hardware en programmeren) maar van dit gedoe krijg ik wel een punthoofd ;)

 

 

 

screenshot 1a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.