Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik zit met een vervelend probleempje. Mijn pc wilt niet meer rebooten vanaf mijn cd-rom van Windows XP. Mijn BIOS is zo ingesteld dat hij als eerste reboot-device de cd-rom kiest. Bij het opstarten vraagt mijn pc ook of ik wil rebooten vanaf cd-rom en dan moet ik op een toets drukken. Maar als ik dan op een toets druk gebeurt er niets en start mijn pc-gewoon op. Ligt dat aan mijn toetsenbord? Het is een nieuw draadloos toetsenbord. Ik zou het raar vinden als het hieraan zou liggen want met mijn andere pc heb ik dit probleem niet als ik dit toetsenbord gebruik. Hoe kan ik dit probleempje oplossen?

Geplaatst:

PC wilt nog steeds niet rebooten, ook al zijn de drivers geïnstalleerd. Pc vraagt me wel of ik wil rebooten via cd-rom, maar als ik dan op een knop duw om te accepteren gebeurd er niks en start hij normaal op. Heb ook een tweede pc en daar verloopt alles vlotjes. Ligt het misschien aan een instelling in BIOS, maar daar heb ik niks aan veranderd. Heb enkel een nieuw moederbord.

Geplaatst:

Op het ogenblik dat je de keuze moet maken, heeft je systeem nog geen verbinding met je toetsenbord. Je gaat toch nog eens in je BIOS moeten duiken vrees ik al weet ik niet zo direct waar je het moet gaan zoeken.

Misschien de documentatie van je moederbord eerst een uitpluizen. Meestal staat daar wel in welke instellingen je kan maken in het BIOS en waarvoor ze dienen.

Geplaatst:

Kan je een opstardiskette of opstart cd maken?

Start de computer op met de opstartdiskette.

Zodra je bij dos komt probeert dan te typen.

Lukt dat?

Zo nee, dan wordt de toetsenbord niet door de bios niet herkend.

Maar meestal en zeker bij goedlopere versie en bij radio-verbinding van draadloos toetsenbord wordt meestal niet gezien tijdens de opstart.

Hoe moet je zoiets oplossen.

Goede vraag.

Ik heb het ook meegemaakt.

Zal eens nadenken hoe je dat kunt oplossen zonder toetsenbord met kabel.

Gast socrates
Geplaatst:

BRON: MS

Zowel het draadloze toetsenbord als de draadloze muis werken op AA-alkalinebatterijen. Als het probleem zich blijft voordoen, plaatst u nieuwe batterijen in het apparaat waarmee u problemen hebt.

Het apparaat opnieuw synchroniseren met de ontvanger

Als u de muis of het toetsenbord opnieuw wilt synchroniseren met de ontvanger, voert u de volgende stappen uit.

Opmerking Wanneer u de muis of het toetsenbord synchroniseert met de ontvanger, plaatst u het apparaat in de buurt van de ontvanger en plaatst u andere draadloze toetsenborden en muizen meer dan twee meter daarvandaan.

1. Druk op de knop op de ontvanger en controleer of het lampje op de ontvanger begint te knipperen.
  2. Als er binnen enkele seconden een dialoogvenster wordt weergegeven op het scherm, voert u de instructies op het scherm uit.
    Anders gaat u naar de volgende stap.
  3. Druk op de knop Connect Channel aan de onderkant van de muis of het toetsenbord en laat deze weer los.
  4. Controleer het groene lampje op de ontvanger. Als het lampje groen blijft branden, is de synchronisatie geslaagd. Als het probleem zich blijft voordoen, voert u stap 1 tot en met 4 opnieuw uit.

Geplaatst:

Nu weet ik weer.

Ga naar de computerzaak.

Koop een verloopstuk van PS2 naat USB

Plaats die verloop in de PS2 poort van de computer en sluit de usb toetsenbord aan de verloopstuk.

Nu zal het werken.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.