Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tijdens het gebruik van skype (dus tijdens een gesprek) krijg ik regelmatig plots een blauw scherm met de melding : er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart. Waarna het gesprek effectief wordt onderbroken en de computer wordt heropgestart. Dit fenomeen doet zich enkel en alleen voor tijdens het gebruik van skype. Ik heb al geprobeerd skype te verwijderen van de computer en terug te installeren, maar het probleem blijft bestaan. Wat zou de oorzaak hiervan zijn en wat ka er eventueel aan gedaan worden?

  • 2 weken later...
Geplaatst:

wil je goed geholpen worden, geef dan ook eens aan:

- welke windows versie gebruik je?

- heb je alle windows updates binnen?

- laptop of desktop?

- maak je bij skype gebruik van een losse mic en camera, en zo ja, valt t ook uit als je die niet aansluit?

Geplaatst:

da's dan duidelijk.

omdat je zo duidelijk een link ziet met skype:

- als je camera of mic in ander programma gebruikt, krijg je dan geen problemen?

- welke skype applicatie gebruik je: de app in de microsoft store, de desktopversie (nieuwste versie?), of een browserapplicatie?

(deze pagina https://www.gratissoftwaresite.nl/skype-desktop-app-microsoft-store-app-web-app-verschillen (niet gebruiken voor downloads) geeft een beeld van de drie opties.)

- heb je in de instellingen/apps gekeken of je wellicht misschien 2 verschillende versies op de pc hebt? 

Geplaatst:

- bij gebruik van camera of mic in andere programma's heb ik geen problemen

- nazicht leert dat er geen 2 verschillende versies op de pc staan

- de app werd gedownload uit de microsoft store. Ik moet wel opmerken dat het logo van skype linksboven staat alhoewel volgens de aangegeven pagina dit niet het geval zou moeten zijn.

Geplaatst:

ik zou die app verwijderen. doe je zo: https://support.skype.com/nl/faq/FA10634/hoe-verwijder-en-installeer-ik-skype-opnieuw-op-het-bureaublad

gebruik de instructie alleen voor het verwijdergedeelte.

is skype aldus verwijderd, dan herstart je de pc via afsluitmenu/optie 'opnieuw opstarten' nb: dat is dus niet hetzelfde als pc uit- en weer aanzetten!!!

daarna hier https://www.skype.com/nl/get-skype/download-skype-for-desktop    de desktopversie ophalen en installeren.

nb ik zou altijd daarna eerst de pc opnieuw opstarten volgens de aangegeven methode.

Geplaatst:
Op 29/6/2023 om 12:16, advbru zei:

 

Ik heb nu bovenstaande uitgevoerd en hoop dat daarmee het probleem opgelost is. Indien dit niet het geval is, meld ik me opnieuw

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.