Ga naar inhoud

Daisy chaining is onmogelijk? :-(

Duelen

Aanbevolen berichten

Beste PC helpers,

Mijn setup is als volgt:

• Surface Pro 8

• 2x LG 24QP750 externe monitor

Het is de bedoeling om de Surface Pro 8 te koppelen met één externe monitor dmv USB-C. Dit werkt zonder problemen. Vervolgens is het de bedoeling om de gekoppelde externe monitor dmv daisy chaining te koppelen aan de tweede externe monitor. Ik gebruik hiervoor een DisplayPort kabel en verbind van OUT naar IN. Dan krijg ik echter de melding dat er geen signaal gevonden wordt. Hoe kan het dat de DisplayPort functie het niet doet? Ik heb al zoveel mogelijk opgezocht om dit probleem te verhelpen, maar weet echt niet waar het aan kan liggen. Wat ik tot dusver al gedaan heb:

• Alle drivers geüpdatet

• Getest of het aan de externe monitor zelf ligt, maar dat is niet het geval. Beide externe monitors werken namelijk wél als ik ze koppel via USB-C

• Op aanraden van de LG klantendienst heb ik Dual Controller en OnScreen Control geïnstalleerd. Dit hielp niet. Integendeel, het programma OnScreen Control zegt constant "U kunt OnScreen Control niet gebruiken tijdens AirPlay" en als ik de externe monitor ontkoppel staat er "U kunt OnScreen Control niet gebruiken als er geen monitor gekoppeld is" - lekker handig dus

• De CoolBlue expert vertelt me dat hij quasi niets terugvindt over daisy chaining bij deze externe monitors, terwijl ze het expliciet vernoemen en uitspelen als USP op hun productpagina. In de plaats daarvan word ik doorverwezen naar de BlueBuilt docking station van henzelf

Iemand die me aub kan verder helpen?

Tot slot nog twee kleine bijkomende vragen:

(1) Weet iemand of je ergens settings kan terugvinden voor een zo goed mogelijke kleurweergave van de externe monitors? (contrast, color temp,...)

(2) Ik zou graag mijn Surface Pro 8 dichtklappen en op beide externe monitors tegelijk werken. Nu las ik dat dit op lange termijn sowieso nefast is door de hoge temperatuur die dan gecreëerd wordt bij de laptop zelf. Is het dan echter mogelijk om de Surface Pro 8 wel gewoon 'open' te laten staan, maar het beeldscherm niet weer te geven op de laptop? Voor zover ik kan terugvinden, kan dit enkel in combinatie met 1 externe monitor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE: het topic aanpassen kan klaarblijkelijk niet, maar het is intussen gelukt om te daisy chainen.

Echter is er nu een nieuw 'probleem' ontstaan. Ik kies bij beeldscherminstellingen voor de externe monitors twee keer voor "bureaublad uitbreiden naar dit beeldscherm", echter worden de bureaublad pictogrammen enkel weergegeven bij het scherm dat wordt aangevinkt als "Dit beeldscherm instellen als hoofdbeeldscherm." 

Als ik één van de externe monitors instel als hoofdbeeldscherm, zorgt een klik op bv Google Chrome ervoor dat dit venster enkel opent op mijn laptop in plaats van op de externe monitor zelf... Kan dit verholpen worden? Als ik de Surface Pro met twee keer USB-C verbindt, lukt het wél om zoals het hoort te navigeren tussen de laptop en de twee externe monitors.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.