Ga naar inhoud

blokkeren ip adres

Aanbevolen berichten

ik heb op google enkele dingen gelezen over ip adressen , dat je kan je ip adres variabel maken, maar hoe doe je dat ? ik denk dat ik een vast ip adres heb , maar ben dat niet zeker, ik ben bij telenet, ook las ik enkele artikels over dat je je ip adres kan blokkeren, jammergenoeg is alles in het engels, wat is het nut hiervan ? en is dit dan veiliger voor hackers en zo ? wat zijn de voordelen en nadelen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewoon abonnement is met variabel ip adres.

Een ip adres "huur" je van je provider. De standaard huurtijd is 1 dag.

Als je pc altijd aan staat zal de huur van je ip adres gewoon verlengd worden en hou je in principe hetzelfde ip adres.

Als je de pc uitschakelt, komt je ip adres vrij en kan het aan iemand anders verhuurd worden. Als je later de pc weer aanzet, en jouw laatste ip adres is "vrij" krijg je meestal dit ip adres terug. Daardoor kan het lijken of je een vast ip adres hebt terwijl dit eigenlijk niet zo is.

Elke provider heeft wel abonnementen waarbij je een vast ip adres krijgt maar die zijn meestal bedoeld voor professionele gebruikers en die zijn ook duurder.

ip adressen blokkeren doe je normaal in de router of de firewall. De juiste procedure staat normaal wel beschreven in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Candise.

Ik heb een poging gedaan om de instructies voor het maken van een eigen lijst te vertalen. Hopelijk kan je er aan uit.

Bron: PeerGuardian 2:Manual - Phoenix Labs Wiki

PeerGuardian 2 werkt met blokkeerlijsten (block list) en met toelating lijsten (allow list) net zoals je in je mailprogramma afzenders kan op een zwarte of witte lijst zetten.

PG2 heeft standaard een aantal van deze blokkkerlijsten maar je kan die lijsten ook zelf aanmaken.

Klik hiervoor op de knop List Manager.

Pg2protectionpage.png

Je krijgt dan een lijst met de actuele lijsten.

Listmanager2.png

Klik onderaan op de knop Create list.

Listcreate.png

Bij description geef je een beschrijving bvb Mijn Zwarte Lijst en bij Type onderaan selecteer je block voor een blokkeerlijst. Voor een toelatinglijst selecteer je Allow (met een aangepaste beschrijving natuurlijk)

Je moet dan enkel nog de lijst opslaan. Klik op de knop browse en bepaal waar je jouw lijst wil opslaan op je pc.

Klik op OK en jouw lijst gaat open zodat je ip's kan ingeven.

Als je lijst niet opent, moet je hem eerst toevoegen in de list manager via de knop Add.

Listmanager2.png

Je bladert met browse naar je bestand en klikt op OK

Addlist.png

Selecteer enkel jouw lijst (vinkjes aan of uitzetten) en klik op open.

Listmanager2.png

Klik op de knop add om een ip adres of bereik toe te voegen.

Ipedit.png

Je geeft een naam op voor range (bereik), dan klik je eenmaal in de kolom starting ip om het eerste ip adres op te geven en je klikt eenmaal in de kolom ending ip om het laatste ip voor dat bereik in te geven. Alle ip adressen binnen dit bereik zulle dan geblokkeerd (of toegelaten) worden. Als je slechts 1 ip wil blokkeren (of toestaan), geef je voor beide ip dezelfde waarde in.

Doe dit voor elk bereik of ip adres dat je wil toevoegen.

Om te eindigen klik je op de knop Save.

Als je nog vragen hebt, hoor (lees) ik het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan er iemand mij helpen ,ik ben namelijk geblokkeerd op een site (kapaza) omdat ik te veel dezelfde zoekers heb op gezet .

is er een mogelijkheid om weer op deze site te kunnen ,is dat mogelijk door veranderen van ip adres

graag antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan er iemand mij helpen ,ik ben namelijk geblokkeerd op een site (kapaza) omdat ik te veel dezelfde zoekers heb op gezet .

is er een mogelijkheid om weer op deze site te kunnen ,is dat mogelijk door veranderen van ip adres

graag antwoord

Je geeft meteen de reden op dat je geblokkeerd bent. Dit heb je aan jezelf te danken vrees ik. Neem eens kontakt op met de verantwoordelijken van kapaza.

Om van ip veranderen als dhcp aanstaat gan je naar start - uitvoeren, typ cmd en klik OK. Typ dan ipconfig /renew en druk enter.

Als dhcp uitstaat moet je zelf het ip adres veranderen in de eigenschappen van je netwerkverbinding.

Om je modem(/router) een nieuw ip adres te geven kan je het toestel 10 minuten uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.