Ga naar inhoud

Partities

seane

Aanbevolen berichten

23 minuten geleden, seane zei:

Een schijfletter toekennen gaat niet.

Ook niet met MPW ?  (vertelt hij iets, meldt hij een of ander?)

Nu,  om even samen te vatten:  Je hebt 2 interne schijven van 1 TB (die Crucial is ook een interne dacht ik?)

en daarbij nog eens twee externe van 4 TB.

Als we nu teruggaan naar je beginvraag: "Ziet dit er ok uit of zijn er zaken die beter ingesteld/geoptimaliseerd kunnen worden? "

Dan is het antwoord: eigenlijk is er niets dringends om te gaan doen aan jouw opstelling.

Je zou de C-schijf wat beter kunnen 'ordenen', maar dat is dan alleen maar een schoonheidsverbetering, voor het oog zeg maar,

maar dit hoeft niet echt. Je zou dan visueel een beter overzicht hebben - maar wanneer  ga je dat nodig hebben.. ?

Verder zou gediscussieerd kunnen worden over het al dan niet partitioneren van je schijven.

en daar zijn onder computerkenners fervente voor- maar ook tegenstanders van. Je hebt dus pros en cons om het te doen.

Voor mezelf deel ik graag mijn schijven in verschillende partities in (ik kijk dan naar de voordelen ervan)

maar anderen doen dat niet (en die kijken dan naar de nadelen ervan)  :)

Dus: gaan partitioneren of niet, dat is dus iets wat jij moet overwegen voor jezelf.

Alleen die 9-Gig-partitie gedraagt zich raar - maar gezien het maar over zo'n kleine opslag gaat, zou ik me er niet over bekommeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook niet het minste idee wat die  gig zou kunnen zijn of wat er ook maar in zou staan - nu, tot daar.

(werkte je ooit met Linux ?)

EaseUS: die staat bij mij zo ingesteld dat hij wekelijks automatisch een systeembackup maakt en dat hij de 3 laatste bewaart (*)

Ik heb er dus geen omzien naar.

Tevens heb ik een synchronisatieprogramma (synckbackfreeo)  dat daarna mijn drie laatste backups (ook automatisch) synhroniseert met een partitie

op mijn tweede schijf zodat ik altijd drie backups heb - èn die ook nog eens dubbel heb op een andere schijf.

Mmm.. als ik het zo lees, lijkt het wel paranoïde .... :xd:

(*) dit is ook in te stellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je al zijn mogelijkheden:

image.png.4412956a84961640b1ed81c7837d5b52.png

maar... als jij toch niets met je C zal gaan doen, hoèf je geen speciale systeembackup(s) te gaan maken.

(alleen is een systeembackup eigenlijk ALTIJD aangewezen om 'bij de hand te hebben' - als ooit je C in de prak is of

naar de Filistijnen, dan zet je in een klein half uurtje tijd gewoon je backup terug en je bent terug vertrokken.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.