Ga naar inhoud

Upgraden van W10 naar W11 - Processor wordt niet ondersteund

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
6 minuten geleden, Passer zei:

(beheerders en supervisors: correct me if I'm wrong)

Ik ben geen beheerder of supervisor. Ik ben een gewoon lid, maar hier moet ik je toch even corrigeren.

Kape heeft dat bewuste topic op 19 oktober 2021 niet geplaatst omdat het installeren van Windows 11 op niet door Microsoft ondersteunde hardware illegaal zou zijn. Er is echt niets illegaals aan.

Windows 11 was toen net twee weken daarvoor uitgekomen. Zou Windows 11 wel een verbetering zijn ten opzichte van Windows 10? vroeg kape zich toen af. Moest dat OS zich niet eerst bewijzen? En wat zou er gebeuren wanneer je toch Windows 11 zou gaan installeren op niet-ondersteunde hardware?

Om de doorsnee leden van dit forum te beschermen is toen besloten om geen hulp hierbij te bieden.

Microsoft verbiedt het installeren van Windows 11 op niet-ondersteunde hardware niet. Wel is het zo dat Microsoft waarschuwde voor eventueel nare gevolgen. Lees hier maar: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-11-installeren-op-apparaten-die-niet-voldoen-aan-de-minimale-systeemvereisten-0b2dc4a2-5933-4ad4-9c09-ef0a331518f1

Een kort citaat van die website: "

Installatie van Windows 11 op een apparaat dat niet voldoet aan de minimale systeemvereisten voor Windows 11 wordt afgeraden. Als u ervoor kiest om Windows 11 op hardware te installeren die niet in aanmerking komt, moet u ervan uitgaan dat het risico bestaat dat er compatibiliteitsproblemen zijn.  

Uw apparaat kan defect raken als gevolg van deze compatibiliteitsproblemen of andere problemen. Apparaten die niet aan deze systeemvereisten voldoen, ontvangen geen updates meer, waaronder beveiligingsupdates."

Afschrikwekkend, nietwaar? Maar achteraf blijkt het allemaal wel mee te vallen. De waarschuwing dat computers met niet-ondersteunde hardware geen updates zullen ontvangen, is tot nu toe loos gebleken.

Geplaatst:
1 uur terug, porrelaar zei:

Kape heeft dat bewuste topic op 19 oktober 2021 niet geplaatst omdat het installeren van Windows 11 op niet door Microsoft ondersteunde hardware illegaal zou zijn. Er is echt niets illegaals aan.

Windows 11 was toen net twee weken daarvoor uitgekomen. Zou Windows 11 wel een verbetering zijn ten opzichte van Windows 10? vroeg kape zich toen af. Moest dat OS zich niet eerst bewijzen? En wat zou er gebeuren wanneer je toch Windows 11 zou gaan installeren op niet-ondersteunde hardware?

Na 2 jaar weten we nu meer en mag kape zijn topic misschien wel wat bijsturen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.