Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

abbs heeft een punt. Zo laten kan ook natuurlijk.

==========================================

Ja, ik schreef al dat het lang kon duren. Ieder bestand dat gecomprimeerd was, moet weer uitgepakt worden. Dat gebeurt bestand voor bestand en dat kan lang duren. Hoelang het duurt is ook afhankelijk van de processor en de hoeveelheid RAM (werkgeheugen).

Jij hebt 5 jaar geleden een budget laptop gekocht (ander woord voor 'zeer goedkope laptop). Deze laptop beschikt over een Intel Celeron N4100 processor met 4 GB aan werkgeheugen. Die Celeron processor is vrij zwak en 4 GB RAM is toch wel het absolute minimum voor Windows 10. Vandaar dat het decomprimeren bij deze laptop lang gaat duren.

Nadat het decomprimeren klaar is, moet je opnieuw rechtsklikken op de C schijf en de eigenschappen opvragen.

Momenteel is er nog 15,7 GB beschikbaar (dus leeg). Decomprimeren zal ervoor zorgen dat je bestanden weer meer ruimte in gaan nemen. Hoeveel beschikbare ruimte is er nog over wanneer het decomprimeren klaar is? Als dat erg weinig is, dan loop je de kans dat Windows het comprimeren van bestanden op deze schijf toch weer automatisch inschakelt.

Jij schreef dat je die overlays op je iconen kreeg na een update. Een update neemt ruimte in op de SSD. Het kan zijn dat het comprimeren van de kleine SSD daardoor automatisch ingeschakeld is door Windows. Dat gebeurt soms.

Persoonlijk zou ik niet verder gaan met deze laptop. Ik zie de aanschaf van zo'n zeer goedkope laptop als een miskoop. Troost je, je bent niet de enige. Ik ben er in het verleden ook een keer ingestonken. Achteraf kreeg ik er spijt van.

Als je een smartphone hebt, dan kun je die op reis meenemen om je mails te lezen in plaats van deze laptop.

Ik weet dat jij een zeer grote hoeveelheid muziek op je tweede SSD hebt staan. Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel opslagcapaciteit jouw smartphone heeft en of je muziek daar ook op gezet kan worden.

Geplaatst: (aangepast)

@porrelaar, ja idd, maar thuis wordt die vooral gebruikt voor muziek, is verbonden via bluetooth met mijn stereoinstallatie, op reis is die camerabewaking van het huis interessant, niet mogelijk met mijn smartphone

aangepast door mercury2001
Geplaatst:

Tot nu toe hebben we slechts 1 van de overlays die jij ziet op je pictogrammen besproken: de 2 dikke blauwe pijlen die naar elkaar wijzen. Maar er zijn er meer:

6521538be165b-overlays.png

Ik heb er even een rode rechthoek omheen getrokken. Zowel de dubbele chevron (pijl naar rechts) als het witte vinkje in een groene rechthoek hebben mogelijk te maken met een back-upprogramma.

Gokje: gebruik jij misschien als antivirus op deze laptop Norton 360 en heb je daarvan de back-upfunctie ingeschakeld? Zo ja, dan zou je die overlays kunnen laten verdwijnen. Laat even weten of jij Norton gebruikt.

Geplaatst: (aangepast)

BINGO ! Overlays worden veroorzaakt idd door Norton,  heb deze zopas kunnen uitschakelen, alles terug oké nu, BEDANKT hé, mvg, Alain

aangepast door mercury2001
Geplaatst:

Dat is goed om te lezen. Even een vraagje uit nieuwsgierigheid: heb je in de instellingen van Norton onder Quick Controls het vinkje weggehaald voor Backup Status Overlays? Of ging het bij jou anders?

6521750e62970-Instellingen_Norton.png

In ieder geval fijn dat je nu van die overlays af bent. 👍

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie.

Als je wel wilt dat Norton back-ups maakt, dan kun je die functie ingeschakeld laten. Om de overlays te laten verdwijnen hoef je enkel "Overlays van back-upstatus" uit te schakelen, wat je in jouw afbeelding gedaan hebt.

De keuze is aan jou.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.