Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En nog een vraagje: maak je de accounts aan via Microsoft Exchange ? Of via een andere weg ?

 

Vraagje 2 : het .ost-bestand lijkt (op basis van de aanduiding (2) nog voorgangers te hebben (0) en (1). Bestaan deze bestanden ook nog ? Kan je zien via "verkenner" en de weg van C naar .ost.

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Als ik dat doe kom ik in de map van Outlook en daar staan deze o.a in. 

Het .ost bestand heb ik gekopieerd van mijn pc. Maar er wordt een zelfde met het cijfer 2 aangemaakt. En die wordt steeds opgeroepen in Outlok Ook als ik dat bestand verwijdert heb. Typisch!

Screen Shot 11-02-23 at 11.55 AM.PNG

Geplaatst:

Zet achter deze 3 bestanden (2x .ost en 1x .pst) eens de .old- extensie en dan terug opstarten. Maak daarna opnieuw een screenshot zoals hierboven van deze Outlook-map.

 

En heb je al een antwoord op vraag over Microsoft Exchange of andere upload?

 

 

 

 

Geplaatst:

OK, haal die .old nu weg bij het .pst-bestand ... en dan maar weer proberen !

 

Maak daarna ook eens een screenshot van de accountinstellingen, maar dan nu van het tabblad "Email"

Geplaatst: (aangepast)

@kape

 

Even tussendoor:

 

Quote

Ben je wel zeker dat je het .pst-bestand nodig hebt. Dat is - in de meeste gevallen - een backup-bestand.

 

Niet noodzakelijk!

 

Bv. een POP account maakt gebruik van een .pst-bestand, een IMAP account gebruikt een .ost-bestand. Ik zou dat .pst-bestand NIET verwijderen, want het bevat oude e-mails, die niet (meer) op de servers van de provider staan! ( bron  )

 

Bij het toevoegen van een nieuw account, maakt Outlook automatisch een IMAP account aan. Misschien eens proberen dit te wijzigen naar POP3 ?

 

aangepast door nokiaprox
Geplaatst: (aangepast)

Nou, schiet mij maar af. Met het POP account krijg ik geen emails en ook geen contacten, terwijl het wel dat .pst bestand heeft.

Wat ik vreemder vind is, als ik het account verwijder, kan ik niet het .pst bestand verwijderen. Het wordt gezien als een "standaardgegevens bestand!?!?!

Als het account dus is verwijdert en ik klik met rechts op het icoontje van outlook, zie ik hem er ook weer in staan. Ik krijg gewoon geen schoon outlook!

Screen Shot 11-02-23 at 02.47 PM 001.PNG

Screen Shot 11-02-23 at 02.47 PM.PNG

Screen Shot 11-02-23 at 02.48 PM.PNG

Screen Shot 11-02-23 at 02.49 PM.PNG

aangepast door henkbruijn
Geplaatst:
40 minuten geleden, nokiaprox zei:

@kape

 

Even tussendoor:

 

 

Niet noodzakelijk!

 

Bv. een POP account maakt gebruik van een .pst-bestand, een IMAP account gebruikt een .ost-bestand. Ik zou dat .pst-bestand NIET verwijderen, want het bevat oude e-mails, die niet (meer) op de servers van de provider staan! ( bron  )

 

Bij het toevoegen van een nieuw account, maakt Outlook automatisch een IMAP account aan. Misschien eens proberen dit te wijzigen naar POP3 ?

 

klopt naar mijn onvervinding: ik werk nog met pop3 en heb als 'reserve' een paar oude pst-bestanden op mijn systeem staan.

 

Wat ik soms doe: het actuele pst-bestand ergens dubbel opslaan, dan outlook afsluiten, het actuele pst-bestand vervangen door zo'n oud pst-bestand en Outlook dan terug

opstarten. Dan heb ik 'mijn outlook'  terug zoals het was op het ogenblik van dat oud pst-bestand, incluis de mails, de bijlagen van die mails, het adresboek-van-toen, je map verwijderd bestanden-van-toen,..

Daarom ook is zo'n pst-bestand zo groot, omdat dat er allemaal in zit:

 

image.png.f6826f31945bd3af719684519a944818.png

Geplaatst:

Als je een nieuwe account aanmaakt, doe je dit via de automatische weg ? Of handmatig met eigen instellingen van IMAP- en SMTP-gegevens van je provider?

 

En heb je toevallig nog een ander mailaccount dan dit? Eentje van GMail, Outlook of ander ?

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.