Ga naar inhoud

[OPGELOST] vastlopen


snoopz

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd loopt regelmatig - na het opstarten - de laptop vast als ik een icon op de desktop aanklik. Als ik rechts klik, komt niet het raampje, waar bovenin staat "openen"; als ik dubbelklik gebeurt er helemaal niets.

In beide gevallen verschijnt het zandlopertje.

Dan zit er niets anders op, als handmatig de computer uitschakelen. Dat moet soms drie of vier keer achter elkaar zo; andere keren is er niets aan de hand.

Waar kan dat aan liggen?

Hartelijk dank voor een antwoord!

snoopz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast socrates

Niet verkeerd om eens schijfopruiming te doen en eens

te defragmenteren.

Ook eens je virus en spyware scanners eens je systeem te

laten scannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Kape!

Hier is het logje; ik ben erg benieuwd wat je vindt.

Veel succes,

snoopz

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 23:36:05, on 2009.05.03.

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16827)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Programme\Avira\AntiVir Desktop\sched.exe

C:\Programme\Gemeinsame Dateien\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe

C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Acronis\Schedule2\schedul2.exe

C:\Programme\Avira\AntiVir Desktop\avguard.exe

C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe

C:\Programme\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe

C:\Programme\Bonjour\mDNSResponder.exe

C:\Programme\Gemeinsame Dateien\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe

C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe

C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe

C:\WINDOWS\system32\o2flash.exe

C:\Programme\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Programme\TomTom HOME 2\TomTomHOMEService.exe

C:\Programme\VMware\VMware Player\vmware-authd.exe

C:\Programme\Gemeinsame Dateien\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe

C:\WINDOWS\system32\vmnat.exe

C:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe

C:\Programme\Avira\AntiVir Desktop\avmailc.exe

C:\Programme\Avira\AntiVir Desktop\AVWEBGRD.EXE

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe

C:\Programme\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe

C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE

C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe

C:\Programme\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe

C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe

C:\Programme\T-Online\T-Online Internationaler Zugang\downloader\ipccheck.exe

C:\Programme\eFax Messenger 4.3\J2GDllCmd.exe

C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe

C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE

C:\Programme\iTunes\iTunesHelper.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe

C:\Programme\Skype\Phone\Skype.exe

C:\Programme\TomTom HOME 2\TomTomHOMERunner.exe

C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe

C:\Programme\VoipBuster.com\VoipBuster\VoipBuster.exe

C:\Programme\802.11g USB Wireless Network Driver and Utility HW.14 V1.0.0\RtWLan.exe

C:\Programme\eFax Messenger 4.3\J2GTray.exe

C:\Programme\Hardcopy\hardcopy.exe

C:\Programme\iPod\bin\iPodService.exe

C:\Programme\RALINK\Common\RaUI.exe

C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe

C:\Programme\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe

C:\Programme\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\Programme\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Yahoo!

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Yahoo!

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Yahoo!

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = Yahoo! SearchBar Home Page

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Yahoo!

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Yahoo!

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local

O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programme\Windows Live Toolbar\msntb.dll

O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {FE063DB1-4EC0-403e-8DD8-394C54984B2C} - C:\Programme\AskTBar\bar\1.bin\ASKTBAR.DLL

O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programme\Windows Live Toolbar\msntb.dll

O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programme\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll

O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {FE063DB9-4EC0-403e-8DD8-394C54984B2C} - C:\Programme\AskTBar\bar\1.bin\ASKTBAR.DLL

O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe

O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programme\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe

O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] C:\Programme\CyberLink\PowerDVD\Language\Language.exe

O4 - HKLM\..\Run: [skyTel] SkyTel.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe

O4 - HKLM\..\Run: [pdfFactory Dispatcher v2] "C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\fppdis2a.exe" /runonce

O4 - HKLM\..\Run: [TrueImageMonitor.exe] C:\Programme\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [iPCCheck] "C:\Programme\T-Online\T-Online Internationaler Zugang\downloader\ipccheck.exe" /startup

O4 - HKLM\..\Run: [Easy-PrintToolBox] C:\Programme\Canon\Easy-PrintToolBox\BJPSMAIN.EXE /logon

O4 - HKLM\..\Run: [imekrmig] C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Microsoft Shared\IME\IMKR\imekrmig.exe

O4 - HKLM\..\Run: [imjpmig] C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Microsoft Shared\IME\IMJP\imjpmig.exe /RemAdvDef /AIMEREG /Migration /SetPreload

O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Programme\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [eFax 4.3] "C:\Programme\eFax Messenger 4.3\J2GDllCmd.exe" /R

O4 - HKLM\..\Run: [symantec PIF AlertEng] "C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe" /a /m "C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\AlertEng.dll"

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Ahead\Lib\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus CX3200] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE /P19 "EPSON Stylus CX3200" /O6 "USB002" /M "Stylus CX3200"

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programme\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleSyncNotifier.exe

O4 - HKLM\..\Run: [REGSHAVE] C:\Programme\REGSHAVE\REGSHAVE.EXE /AUTORUN

O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Programme\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe" /min

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programme\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programme\iTunes\iTunesHelper.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [bgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programme\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [skype] "C:\Programme\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized

O4 - HKCU\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Programme\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe

O4 - HKCU\..\Run: [TomTomHOME.exe] "C:\Programme\TomTom HOME 2\TomTomHOMERunner.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [VoipBuster] "C:\Programme\VoipBuster.com\VoipBuster\VoipBuster.exe" -nosplash -minimized

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKALER DIENST')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETZWERKDIENST')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - Global Startup: 802.11g USB Wireless Network Utility .lnk = ?

O4 - Global Startup: eFax 4.3.lnk = C:\Programme\eFax Messenger 4.3\J2GTray.exe

O4 - Global Startup: Hardcopy.LNK = C:\Programme\Hardcopy\hardcopy.exe

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programme\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

O4 - Global Startup: Ralink Wireless Utility.lnk = C:\Programme\RALINK\Common\RaUI.exe

O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programme\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm

O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINDOWS\system32\GPhotos.scr/200

O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - Sign In

O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint - Drucken - res://C:\Programme\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html

O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint - Schnelldruck - res://C:\Programme\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html

O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint - Vorschau - res://C:\Programme\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html

O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint - Zu Druckliste hinzufügen - res://C:\Programme\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html

O8 - Extra context menu item: In neuer Registerkarte im Hintergrund öffnen - res://C:\Programme\Windows Live Toolbar\Components\de-de\msntabres.dll.mui/229?46d8360128fd4e648fa0338ff564c119

O8 - Extra context menu item: In neuer Registerkarte im Vordergrund öffnen - res://C:\Programme\Windows Live Toolbar\Components\de-de\msntabres.dll.mui/230?46d8360128fd4e648fa0338ff564c119

O8 - Extra context menu item: Nach Microsoft &Excel exportieren - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programme\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programme\Messenger\msmsgs.exe

O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\GEMEIN~1\Skype\SKYPE4~1.DLL

O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Acronis\Schedule2\schedul2.exe

O23 - Service: Avira Firewall (AntiVirFirewallService) - Avira GmbH - C:\Programme\Avira\AntiVir Desktop\avfwsvc.exe

O23 - Service: Avira AntiVir MailGuard (AntiVirMailService) - Avira GmbH - C:\Programme\Avira\AntiVir Desktop\avmailc.exe

O23 - Service: Avira AntiVir Scheduler (AntiVirSchedulerService) - Avira GmbH - C:\Programme\Avira\AntiVir Desktop\sched.exe

O23 - Service: Avira AntiVir Guard (AntiVirService) - Avira GmbH - C:\Programme\Avira\AntiVir Desktop\avguard.exe

O23 - Service: Avira AntiVir WebGuard (AntiVirWebService) - Avira GmbH - C:\Programme\Avira\AntiVir Desktop\AVWEBGRD.EXE

O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe

O23 - Service: Automatisches LiveUpdate - Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programme\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe

O23 - Service: Bonjour Service - Apple Inc. - C:\Programme\Bonjour\mDNSResponder.exe

O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Unknown owner - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Symantec Shared\ccSvcHst.exe (file missing)

O23 - Service: EpsonBidirectionalService - Unknown owner - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe

O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programme\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: iPod Service - Apple Inc. - C:\Programme\iPod\bin\iPodService.exe

O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE

O23 - Service: LiveUpdate Notice Service Ex (LiveUpdate Notice Ex) - Unknown owner - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Symantec Shared\ccSvcHst.exe (file missing)

O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Symantec Corporation - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe

O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe

O23 - Service: O2Micro Flash Memory (O2Flash) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\o2flash.exe

O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Programme\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe

O23 - Service: TomTomHOMEService - TomTom - C:\Programme\TomTom HOME 2\TomTomHOMEService.exe

O23 - Service: VMware Authorization Service (VMAuthdService) - VMware, Inc. - C:\Programme\VMware\VMware Player\vmware-authd.exe

O23 - Service: VMware DHCP Service (VMnetDHCP) - VMware, Inc. - C:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe

O23 - Service: VMware Virtual Mount Manager Extended (vmount2) - VMware, Inc. - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe

O23 - Service: VMware NAT Service - VMware, Inc. - C:\WINDOWS\system32\vmnat.exe

--

End of file - 13859 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is Avira je actuele virusscanner ? Want er draaien nog allerlei processen van Syamntec/Norton rond. En twee virusscanners is nooit goed. Kunnen we meteen de resten mee opruimen van één van de twee, nà je antwoord welke we moeten behouden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat niets meer helpt wat ik niet wil betwisten maar heb je al eens geprobeerd voor ctrl+alt+del te drukken in sommige gevallen kunnen we nog zien wat juist de boosdoener is.

Indien dit niet het geval is kan je misschien eens Shexview downloaden

Dit probleem kan veroorzaakt worden door een programma dat iets in dat contextmenu heeft gezet. Hiermee kun je al die later toegevoegde items uitschakelen. Is het probleem dan verholpen, dan kun je ze één voor één weer inschakelen om te bepalen welk programma de boosdoener is. Daarna kun je kijken of verwijderen en installeren van dat programma het probleem oplost. Is dat niet het geval dan kun je het best het betreffende contextmenu-item uitgeschakeld laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om Norton/Symantec volledig te verwijderen gebruik je best de Norton Removal Tool, vermits Norton behoorlijk hardnekkig is om zich deftig te laten uninstallen.

Daarna mag je dit uitvoeren :

Ga naar Start - Uitvoeren en tik in: sc stop “Automatisches LiveUpdate”

Druk op Enter.

Ga naar Start - Uitvoeren en tik in: sc delete “Automatisches LiveUpdate”

Druk op Enter.

Ga naar Start - Uitvoeren en tik in: sc stop CLTNetCnService

Druk op Enter.

Ga naar Start - Uitvoeren en tik in: sc delete CLTNetCnService

Druk op Enter.

Ga naar Start - Uitvoeren en tik in: sc stop LiveUpdate

Druk op Enter.

Ga naar Start - Uitvoeren en tik in: sc delete LiveUpdate

Druk op Enter.

Ga naar Start - Uitvoeren en tik in: sc stop “LiveUpdate Notice Ex”

Druk op Enter.

Ga naar Start - Uitvoeren en tik in: sc delete “LiveUpdate Notice Ex”

Druk op Enter.

Ga naar Start - Uitvoeren en tik in: sc stop “LiveUpdate Notice Service”

Druk op Enter.

Ga naar Start - Uitvoeren en tik in: sc delete “LiveUpdate Notice Service”

Druk op Enter.

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)

O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {FE063DB1-4EC0-403e-8DD8-394C54984B2C} - C:\Programme\AskTBar\bar\1.bin\ASKTBAR.DLL

O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {FE063DB9-4EC0-403e-8DD8-394C54984B2C} - C:\Programme\AskTBar\bar\1.bin\ASKTBAR.DLL

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [symantec PIF AlertEng] "C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe" /a /m "C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\AlertEng.dll"

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder volgende vetgedrukte mappen met Windows Verkenner :

C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Symantec Shared

C:\Programme\AskTBar

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder)

De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.

Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kape,

ik heb een drukke vergaderweek, dus niet veel tijd. Maar gisteravond heb ik geprobeerd de Norton removal tool aan het werk te zetten. Ik kon hem wel installeren, dan activeren, maar na 1 seconde gebeurde er niets meer. Als ik probeerde, hem te verwijderen om te kijken wat er gebeurt, gaf hij aan, dat hij niet te verwijderen was, omdat hij "in gebruik" zou zijn, maar op mijn monitor is niets te zien.

Wat nu???

Fijne dag,

snoopz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.