Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Asus Vivobook W11.

Ik word geconfronteerd met een voor mij onoplosbaar probleem:
- Totale blokkade van laptop tijdens Windows update
- Kan laptop terug opstarten maar updates blijven geblokkeerd.
- Mijn idee was om laptop te herstellen naar dag voordien.
- Alles loopt normaal tot hij gans op het einde naar een herstelsleutel vraagt, iets totaal nieuw en onbekend voor mij.
- Na wat zoekwerk proberen in te loggen op aka.ms/myrecoverykey.
- E-mail + wachtwoord: OK
- Voor een tweede controle wordt zogezegd een e-mail gestuurd naar
ef*****@telenet.be (zie bijlage)
- Nu komt het: ook na verschillende pogingen krijg ik geen e-mail. Ook niets in spam.
- Een poging met een tweede adres blijft hetzelfde.
- Ik kan niet inloggen en een herstelcode is dus niet mogelijk.
- Eventueel annuleren van het tweede adres is niet mogelijk want ook hiervoor heeft men code nodig . . . . die dus ook hier niet aankomt!!!!
- Contact genomen met Microsoft 02 503 31 13. Routine afgewerkt voor hulp online. Geen reactie.

Ben 76 jaar, van pensioentje nieuwe laptop gekocht, zonder oplossing 800 € verloren.
Kan iemand helpen?
Eddy

2.jpg

Geplaatst:

Hallo Ed97,

we gaan proberen je laptop terug in orde te krijgen zodat jij hem niet verliest!

 

Kan je ons wel eens wijzer maken:

 

1  een 'nieuwe' laptop: tweedehands gekocht of nieuw uit een zaak? (in dit laatste geval: gewoon er mee terug naar die zaak, je hebt nog waarborg als hij inderdaad nieuw is)

 

2 Wat bedoel je met: 'de updates blijven geblokkeerd?'

 

3 je wilde hem herstellen naar de dag ervoor: via systeemherstel vermoed ik? (anders licht je het even to)

 

4 die site (aka.ms/myrecoverykey) is uitsluitend bedoeld om je bitlocker-code te verkrijgen - dit is alleen maar van belang als je een Pro-windowsversie

    hebt en niet voor een home-versie (die heeft namelijk bitlocker niet) - Heb jij een Pro of een Homeversie van Windows?  (ik veronderstel het laatste? - en in dat

    geval heeft het geen zin van naar die aka.ms-site te gaan)

 

5 als je dat scherm krijgt, moet je nog geen code invullen, maar je mailadres er helemaal invullen: het is een controle dat jij inderdaad bent wie je voorhoudt te zijn

    Als je dan dat mailadres correct invult, dan krijg je nadien een controlecode (op dat mailadres) om op die aka.ms-site te komen - maar nogmaals: als je een

    Homeversie hebt, kan je er niks gaan doen.. :)

 

Graag antwoord op elk van de eerste drie vragen, Eddy (hoe meer gegevens we hebben, hoe gerichter mensen je kunnen helpen!)

Geplaatst:

1) Splinternieuw. Het gaat hem om een prbleem tussen mij en MS. Persoonlijke codes waar de verkoper niet mag tussenkomen, zegt hij.
2) Updates gingen niet meer verder en in het update-venster was niets meer aan te klikken.
3) Via herstelpunt

4) Homeversie, maar waarom wordt dan naar herstelsleutel gevraagd?. Ik heb daar niets voor gedaan. (zie bijlage)
    In dit laatste venster kan men een paar zaken aanklikken maar verder niets ingeven omdat het toetsenbord niet geactiveerd is.
Bedankt al / Eddy

1.jpg

Geplaatst:
1 uur terug, ed97 zei:

Persoonlijke codes waar de verkoper niet mag tussenkomen, zegt hij.

Over welke 'code' heeft hij / hebben jullie het dan? - want "tot hij gans op het einde naar een herstelsleutel vraagt, " zegt mij dus ook niets.

(je hebt van die melding wellicht geen screenshotje van genomen?)

 

1 uur terug, ed97 zei:

2) Updates gingen niet meer verder en in het update-venster was niets meer aan te klikken.

spreken we hier over Windows-updates die je binnen wilde halen? - en die dus stilvielen op die herstelsleutel-melding?

 

1 uur terug, ed97 zei:

Homeversie, maar waarom wordt dan naar herstelsleutel gevraagd?

Ik heb zelf ook een Homeversie, maar die site is dus voor het geval dat iemand niet meer in bitlocker kan - en als ik er dus ook in aanmeldt,

krijg ik ook de meldingen die jij kreeg, met dan op het einde iets in de zin van: wat je hier probeert, is voor jou (zonder bitlocker) niet van toepassing.

Even een ander beeld gebruiken: stel ik heb een Volkswagen en ga naar een Fiatgarage: dan zegt men mij daar ook leuk: ja, maar hier moet jij met je volkswagen niet zijn.

De makers van de aka.ms-site weten ook niet wat voor systeem jij hebt, als jij er je gaat aanmelden...

 

 

Geplaatst:

Nogmaals:
Ik ga terug naar een herstelpunt.
Op het einde van de cyclus van ongeveer 20 minuten en na herstart komt het blauwe beeld en kan ik niets meer doen.
Er staat: voer de herstelsleutel in om door te gaan.
Onder de witte balk staat:
Here’s how to find your key:
Try your Microsoft account at aka.ms/myrecoverykey

Daar wordt mijn e-mail en wachtwoord gevraagd en daarna als tweede veiligheidscontrole wordt zogezegd een code gestuurd naar ef*****@telenet .be.
Deze code komt dus nooit aan, ook niet in spam en ook niet na meerdere pogingen. Dus als ik een code zou nodig hebben dan kan ik er niet aan en als ik geen code nodig heb zit ik hoe dan ook vast op het blauwe scherm.
Mijn vraag: hoe hier uitgeraken?

Geplaatst:

Dààr haalde jij dus die link naar de aka.ms.

 

Is het dit scherm dat je dan te zien kreeg:  afbeelding.png.32f525cb4b7be734b87de7483c45383d.png

 

Verder ook even vertellen:

- heb je een home of een pro-Windows

- spreken we hier over Windows-updates die je binnen wilde halen?

Geplaatst:

- Scherm is hiermee sterk vergelijkbaar. Zie reeds geposte  echte foto (is dus geen screenprint).
- Zoals reeds vermeld: home
- Die liepen automatisch binnen. Hoofdzakelijk updates van office
 

Geplaatst:

Zoals reeds gezegd is Bitlocker niet aanwezig op de Home  (zie https://support.microsoft.com/en-us/windows/turn-on-device-encryption-0c453637-bc88-5f74-5105-741561aae838  met daarin bovenaan: Note that BitLocker isn't available on Windows 10 Home edition. (dit geldt dus ook voor de 11 Home)

en ik snap dus niet dat je die meldingen krijgt...(maar jij wellicht ook niet :) )

>>>  BTW: we spreken hier toch over een legale 11 Homeversie ??  <<<

 

Lees dit even en kijk eens of je er verder mee raakt: https://www.pcwebopaedia.com/laptops/info/aka-ms-recoverykeyfaq-windows-bitlocker-recovery/

(eventueel laat je ze online vertalen)

Geplaatst: (aangepast)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.